Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals ik hierboven ook al schreef komt de melding al kort na het vertrek, ook al moet ik nog 300 km. rijden.
Ik schreef ook dat ik die melding overbodig vind. Helaas wordt dat uitgelegd als azijnpissen. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik die melding vind afleiden, hoewel het ongetwijfeld een nuttige functie heeft. Ik wil ook geen melding krijgen als thuis de warmtepomp aanspringt (tenzij die altijd draait, ik weet het niet). Ik vertrouw erop dat de Tesla doet wat hij niet doen, ook zonder meldingen.

On topic, ik weet niet of het komt door de update van gisteren maar bij de start krijg ik kortstondig op de plek waar het vroeger stond de status van de LTE of WiFi te zien.
Ik ben met je eens dat de melding overbodig is. Maar ik kan me voorstellen dat nieuwe gebruikers zich afvragen wat de herrie is als hij gaat voorverwarmen. En dat Tesla daar dan weer veel vragen over krijgt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nu dat er met deze versie bijna alles is verdwenen van het hoofdscherm - komt er bij een nieuwe SW versie eigenlijk nog een oranje pijltje boven rechts als notificatie dat er een update beschikbaar is en ik mijn wagen met WiFi moet verbinden om de download te starten ?
 
Nu dat er met deze versie bijna alles is verdwenen van het hoofdscherm - komt er bij een nieuwe SW versie eigenlijk nog een oranje pijltje boven rechts als notificatie dat er een update beschikbaar is en ik mijn wagen met WiFi moet verbinden om de download te starten ?
Nee en ja. Je ziet het alleen als je linksonder op het autootje drukt. Op het scherm dat dan verschijnt zie je bovenaan alle symbolen die "vroegâh" direct bovenaan zichtbaar waren.
 
  • Helpful
Reactions: Epyx
Nu dat er met deze versie bijna alles is verdwenen van het hoofdscherm - komt er bij een nieuwe SW versie eigenlijk nog een oranje pijltje boven rechts als notificatie dat er een update beschikbaar is en ik mijn wagen met WiFi moet verbinden om de download te starten ?
Klopt. Bij mij gisteren ook. Geen melding via mijn app maar dat kan ermee te maken hebben dat in het buitenland de 4g minder is.
 
‘Onnozel’ antwoord was dat als de melding verschijnt, dat dat niet betekent dat de wagen effectief al begint voor te verwarmen. Het is niet omdat ik ‘s avonds mijn huisthermostaat op programma 2 zet, omdat ik ‘s anderdaags een uur vroeger op moet, dat hij direct begint te warmen. Hij zegt dan ook ‘programma 2 actief’.
Volgens mij is dat gewoon een ongelukkige formulering om te zeggen dat de wagen er zal voor zorgen dat de batterij geconditioneerd zal zijn bij aankomst.
Gemakkelijk te testen op een lange rit bij koud weer. Verwijder de SuC’s uit de rit, rij 100km en voeg dan de SuC toe als bestemming (vb als je nog 200km moet) en kijk naar de energiecurve. Mocht de batterijconditionering aan slaan, dan zou je een knik moeten zien met hoger verbruik tot gevolg.
Zodra die melding in beeld komt gaat hij volgens mij wel degelijk verwarmen en dat kun je gelijk zien in je verbruik
 
Ik zie nergens de batterij meer waar dat lijntje staat. Als ik op het bliksempje klik krijg ik het menu-item "opladen" te zien en daar kan ik alleen de laadpoort openen of de snelheid instellen maar er staat geen batterijicoon waarmee ik de limiet kan instellen.
Speciaal voor jou net even naar de auto gelopen en deze foto gemaakt. Dit is wat ik zie als ik op het batterijtje druk. Met witte lijntje en driehoekje. Wat zie jij dan?

20220104_223156.jpg
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zodra die melding in beeld komt gaat hij volgens mij wel degelijk verwarmen en dat kun je gelijk zien in je verbruik
Vanmorgen met vriesweer vertrokken en SuC ingegeven, 75km verder. Niets over voorverwarmen gezien. Ik zou aankomen met 20% (lijkt mij voldoende om het voorverwarmen toe te laten, mocht je met meer aankomen, dan moet je wellicht niet laden).
Laden is toch op maximum gestart (110kW bij mij).
Na 40% gezakt naar 90kW.
Verbruik is 260Wh/km, OTA is 211. Wel gans de rit veel verwarming moeten bij zetten wegens overmatig aandampen. Dak zelfs een tijdje op ventileren gezet. Denk dat ik de klimafilter eens moet nazien.
@Enzo63 zouden ze geluisterd hebben?