Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Ik 'begrijp' je uitleg van knipperende lampen bij matrixborden in NL, maar vraag me af waarom het niet kan dat er na een traject met knipperende lampen en lagere snelheidslimiet, een volgende portiek niet gewoon het bord met diagonale streep kan afbeelden...

Tsja, dat heeft waarschijnlijk met de duur te maken. Waarschijnlijk zal je dan met een timer nog even het portaal een aantal seconden met een EIND signalering moeten tonen. Ik vermoed dat in de tijd dat het is ontworpen lastig was te implementeren en het aanpassen ervan niet echt een meerwaarde heeft gezien de regels omtrent de portalen.
 
Ik vermoed dat in de tijd dat het is ontworpen lastig was te implementeren en het aanpassen ervan niet echt een meerwaarde heeft gezien de regels omtrent de portalen.

Heeft vooral met de dynamische beperking te maken en inderdaad de implementatie daarvan In Nederland.
De snelheid kan afhankelijk van de drukte het ene moment 50, dan 70, dan weer 50 zijn.

De implementatie is dat het altijd een tijdelijke beperking betreft; dus zodra deze uit staan geldt de impliciet de beborde maximum snelheid.
 
Je bent erg grappig!

Dat is niet een parkeervak! Maar een bushalte! Daar kan ik nog met gemak een vrachtwagen parkeren.

Daarnaast, de man doet de deur open en zeg 12 inches van de stoep! Dat is een schoollineaal (30cm). 30cm is hier in NL toch ECHT onacceptabel.

Dus een totaal niet representatieve test die ook nog eens gewoon overdag is gemaakt.
Dat zeg ik: het ligt aan jou, omdat je niet in California rijdt, en niet aan Tesla. :)

Maar serieus, is er echt niets dat we kunnen doen om de prioriteiten van Tesla naar basis-functionaliteiten te krijgen voordat ze de gimmicks najagen?
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben, mocht je het ook kunnen uitzetten.
Dus gewone CC of domme ACC waarbij de auto gewoon de voorganger volgt en tussen de lijnen blijft, als optie.
Als TACC nu niet goed werkt, moet je terug rijden zoals 15 jaar geleden.
 
  • Like
Reactions: Koifim
Even checken, is er iemand met een 3 of Y die deze update nog niet heeft??
Meer dan de helft zit nog op 2022.28.2.
Als je af en toe kijkt op Teslafi kun je afleiden wanneer je aan de beurt bent.

de 2022.36.x versies zijn iedere keer gestart met een hoge uitrol en weer gestopt.
Als je in de eerste tabel kijkt bij Total pending installations en je ziet daar aantallen >1000 is er weer een kans dat je aan de beurt bent.

ps ik heb hem ook nog niet en zit nog op 28.2.
ps2 Weet niet of het onzin is maar als ik veel km's maak heb ik het idee dat ik sneller een update krijg.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Meer dan de helft zit nog op 2022.28.2.
Als je af en toe kijkt op Teslafi kun je afleiden wanneer je aan de beurt bent.

de 2022.36.x versies zijn iedere keer gestart met een hoge uitrol en weer gestopt.
Als je in de eerste tabel kijkt bij Total pending installations en je ziet daar aantallen >1000 is er weer een kans dat je aan de beurt bent.

ps ik heb hem ook nog niet en zit nog op 28.2.
ps2 Weet niet of het onzin is maar als ik veel km's maak heb ik het idee dat ik sneller een update krijg.
Dat laatste klopt in elk geval niet, eind september naar Toscane, begin oktober weer terug en verleden week weer naar Italië. Normaal kreeg ik updates altijd iets voor @Krisja, redelijk vooraan. Thnx, we wachten af.
 
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben, mocht je het ook kunnen uitzetten.
Dus gewone CC of domme ACC waarbij de auto gewoon de voorganger volgt en tussen de lijnen blijft, als optie.
Als TACC nu niet goed werkt, moet je terug rijden zoals 15 jaar geleden.
CC zonder TA gaat er uit qua regelgeving want natuurlijk minder veilig dan TACC.
 
Tsja, ik geef normaal geen dislikes, maar omdat me nu gevraagd wordt waarom even een uitleg:

Dit is een grote update, het nieuwe energy dashboard wordt al lang verwacht. Het is ook de reden dan de refresh S en X zelfs helemaal geen energy dashboard hadden tot nu toe, die was uitgesteld tot het compleet herschreven dashboard kwam. De breakdown van energy verbruik tussen motor, MCU, klimaat, preconditioning enz is handig om inzage te krijgen in wat je kan verbeteren, zeker met de fleet vergelijking.
Tsja, is hier nu geïnstalleerd, dat nieuwe dashboard is gewoon ridicuul.
Ik heb vandaag 2 x 50 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 118 Wh/km, ik verbruikte > 1% extra range dan de inschatting van Tesla op basis van de rit ("Trip"), maar ook 1% minder dan de WLTP norm ("Rated").
Aangezien ik op één rit 8% verbruikte, wil dus zeggen dat Tesla inschat dat ik nog 1% minder zou moeten toekomen, dus 7%, terwijl ik volgens de WLTP norm 1% extra zou verbruiken, dus 9%.
Volgens die energie app zou ik dus 22% beter dan de WLTP norm moeten kunnen halen. Tuurlijk
 
2022.36.6 aan het installeren.
1666763084217.jpeg




Zo te zien weinig nieuws tov 2022.36.5
 
  • Like
Reactions: DM231191