Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Hier staat hij er ook op, zo even testen.
CD96862B-0F0D-4CD9-9A5C-3467745483C5.jpeg
 
Alleen als er geen lane change actief is en je nadert het einde van de invoegstrook. Op zich niet raar toch….
Zal zijn voor onze spitsstroken/vluchtstroken combi. Nergens mag je over doorgetrokken lijnen rijden, behalve in NL bij het einde van de invoegstrook.
Dan mag het soms wel, soms niet (afhankelijk van of er een spitsstrook is, en of ie open is)

Dat kregen ze niet ingeprogrameerd, dus bail-out!
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh

Er staat toch echt "Available in the Netherlands" en niet "Only in the Netherlands". Website is slim genoeg om even een geolocatie van je IP adres te doen om zo makkelijker aan te geven of een update op een land wel of niet van toepassing is.

In principe zou deze "update" in alle UNECE landen uitgerold zijn.
 
Er staat toch echt "Available in the Netherlands" en niet "Only in the Netherlands". Website is slim genoeg om even een geolocatie van je IP adres te doen om zo makkelijker aan te geven of een update op een land wel of niet van toepassing is.

In principe zou deze "update" in alle UNECE landen uitgerold zijn.
Klopt, bijv in Duitsland:
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Dat screenshot op die website is van mij. Ik heb het via Twitter gestuurd na de update. Ze vroegen of ze het mochten gebruiken. Ze vroegen ook welk land. Ik heb België gezegd en gesuggereerd dat het EU richtlijnen zijn. In ieder geval, iets wat goedgekeurd is in 1 lidstaat van de EU, is het ook in de andere lidstaten. In België mag het niet, dus ook niet in de rest van de EU. Ofwel staat er "worldwide", "not available" of "available in <landnaam>".

Allereerste keer dat ik op mijn telefoon naar die site ging was in Italië. Op mijn telefoon zie ik dus features voor Italië.



twitter.jpg
 
Zal zijn voor onze spitsstroken/vluchtstroken combi. Nergens mag je over doorgetrokken lijnen rijden, behalve in NL bij het einde van de invoegstrook.
Dan mag het soms wel, soms niet (afhankelijk van of er een spitsstrook is, en of ie open is)

Dat kregen ze niet ingeprogrameerd, dus bail-out!
Er zijn twee situaties:
1) Als de spitsstrook niet open is, moet je dus richting aan geven. Als je het einde nadert en je hebt geen richting aangegeven dan is het logisch dat AP uitschakelt en je de controle zelf moet overnemen.
2) De spitsstrook is wel open en in dat geval is het niet logisch dat AP uitschakelt. Echter op dit moment weet Tesla niet hoe spitsstroken werken en als je op AP rijd volgt de auto heel braaf de doorgetrokken lijn. Om dat te voorkomen zal Tesla dus de AP uitschakelen om gevaarlijke situaties te voorkomen. Het wachten voor deze situaties is dus tot de Tesla snapt hoe spitsstroken werken.