Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
En wat ook nog niet opgelost is is het totaal onnodige voorstellen om op de autosnelweg een baan naar links op te schuiven. Ik voeg in, blauw informatie dat ik naar de linker baan moet. Waarom?
Daar moet eens iemand een filmpje van maken en het naar Tesla sturen, want daar zit echt iets helemaal mis.
Da's waarschijnlijk omdat alle andere Tesla's op dat traject naar links gaan, en het model heeft geleerd dat omdat iedereen dat doet, jouw auto dat ook voorstelt om te doen.

Ik zie het ook soms. En soms ook het omgekeerde, dat ik zelf naar links ga en ie gaat janken dat ik rechts moet houden.
 
Direct na aanschaf NOA uit gezet.
Gisteren nog eens getest.
Blijft kilometers lang op het middenvak rijden, terwijl het rechtervak vrij is. Gisteren eens geduldig en uit nieuwsgierigheid, toch eens tegen alle verkeersregels in in het middenvak blijven rijden om te zien wanneer NOA toch nog zou voorstellen om naar het rechtervak te gaan, zoals het moet.
Het voorstel is er pas gekomen, toen ik een een auto naderde die op het rechtervak reed. Net dan zou ik zelf van rechts naar midden gegaan zijn.
Als ik wel rechts rij (wat ik zelf zo veel mogelijk doe), wacht hij om een rijstrookwissel voor te stellen tot hij al moet vertragen voor een voorligger.
NOA staat weer uit dus.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Direct na aanschaf NOA uit gezet.
Gisteren nog eens getest.
Blijft kilometers lang op het middenvak rijden, terwijl het rechtervak vrij is. Gisteren eens geduldig en uit nieuwsgierigheid, toch eens tegen alle verkeersregels in in het middenvak blijven rijden om te zien wanneer NOA toch nog zou voorstellen om naar het rechtervak te gaan, zoals het moet.
Het voorstel is er pas gekomen, toen ik een een auto naderde die op het rechtervak reed. Net dan zou ik zelf van rechts naar midden gegaan zijn.
Als ik wel rechts rij (wat ik zelf zo veel mogelijk doe), wacht hij om een rijstrookwissel voor te stellen tot hij al moet vertragen voor een voorligger.
NOA staat weer uit dus.
Precies om die redenen staat NOA bij mij aan, maar wacht ik nooit op de voorstellen voor rijstrookwissels want die slaan echt helemaal nergens op. Ik forceer altijd een wisseling door de richtingaanwijzer helemaal door te drukken (M3) en dan doet de auto die wisseling best wel redelijk. Voorstellen voor wisselingen annuleer ik vaak in de naieve veronderstelling dat het algoritme er misschien van leert als iedereen dat doet.
Maar inderdaad dit is wel heel ver weg van "de auto doet het zelf, echt waar"
 
Precies om die redenen staat NOA bij mij aan, maar wacht ik nooit op de voorstellen voor rijstrookwissels want die slaan echt helemaal nergens op. Ik forceer altijd een wisseling door de richtingaanwijzer helemaal door te drukken (M3) en dan doet de auto die wisseling best wel redelijk. Voorstellen voor wisselingen annuleer ik vaak in de naieve veronderstelling dat het algoritme er misschien van leert als iedereen dat doet.
Maar inderdaad dit is wel heel ver weg van "de auto doet het zelf, echt waar"
Ik heb de indruk dat als je een keer forceert, het daarna heel lang duurt voordat NOA zelf een baanwissel initieert. Als je daarna weer een baanwissel forceert, neemt NOA het initiatief vervolgens weer over.
 
Dus niet. Ik ziet nu ook op 44.1, ik rij op de autosnelweg, rechter baan, op de invoegstrook komt een auto die schuin achter mij uit komt, wat doet mijn Tesla? Remmen. De domste actie die je kunt doen op dat moment is remmen. En dat is wat hij doet. :mad:

Op de terugweg ook nog een een "autopilot is gestopt" met rood stuur en halve minuut lang biepen en doen. Jaja, als je er mee ophoudt dan weet ik het wel, dan mag je ook ophouden met joelen. Waarom hij stopte, geen idee. Ik reed op de invoegstrook van de autosnelweg.
En wat ook nog niet opgelost is is het totaal onnodige voorstellen om op de autosnelweg een baan naar links op te schuiven. Ik voeg in, blauw informatie dat ik naar de linker baan moet. Waarom?
Daar moet eens iemand een filmpje van maken en het naar Tesla sturen, want daar zit echt iets helemaal mis.
Soms is een nieuwe software versie niet altijd een vooruitgang. Bij andere merken kan een update soms heel lang duren maar bij Tesla weet je dat in één van de volgende releases problemen weer worden opgelost.
 
Zij het dat deze 'domme actie' er al sinds verschillende updates in zit. Dat had allang opgelost kunnen(moeten) zijn.
De vraag is in hoeverre Tesla daarvan op de hoogte is, het kan zijn dat het een “lokaal” probleem is en dat kan even duren voordat het bij Tesla gaat landen. Het kan ook zijn dat het software team andere prioriteiten heeft om op te lossen.
Blijft altijd speculeren en koffie dik kijken als je niet weet wat er in de keuken van Tesla gebeurt.
 
Dus niet. Ik ziet nu ook op 44.1, ik rij op de autosnelweg, rechter baan, op de invoegstrook komt een auto die schuin achter mij uit komt, wat doet mijn Tesla? Remmen. De domste actie die je kunt doen op dat moment is remmen. En dat is wat hij doet. :mad:

Op de terugweg ook nog een een "autopilot is gestopt" met rood stuur en halve minuut lang biepen en doen. Jaja, als je er mee ophoudt dan weet ik het wel, dan mag je ook ophouden met joelen. Waarom hij stopte, geen idee. Ik reed op de invoegstrook van de autosnelweg.
En wat ook nog niet opgelost is is het totaal onnodige voorstellen om op de autosnelweg een baan naar links op te schuiven. Ik voeg in, blauw informatie dat ik naar de linker baan moet. Waarom?
Daar moet eens iemand een filmpje van maken en het naar Tesla sturen, want daar zit echt iets helemaal mis.
Vanmiddag Duitsland ingereden en ik herken de achteruitgang die je beschrijft. Onnodig en gevaarlijk de wagen remmen of zelfs tot stilstand brengen op wegen in de Duitse bebouwde kom, 200 meter na een groen stoplicht. De autopilot heeft vaker fouten gemaakt, terug ouderwets zelf gereden
 
Last edited:
Meld ook telkens braaf via het scherm als er iets gebeurt wat ik niet verwacht. Nu kan je daar geen omschrijving bij geven dus heel veel meldingen zullen een patroon moeten geven. Maar melden via de App is ook niet altijd wenselijk; want dan komt het naar mijn idee slechts bij het lokale team terecht.
Meldingen worden enkel bekeken als je een service request instuurt via de app.
 
Ik heb dat al eens gedaan voor het niet blijvend richting aangeven op een uitvoegstrook.

Toen kwam het verzoek om dat in de auto te melden als het zich voordoet.

En ik heb voor een andere melding ook al eens terug gekregen dat het een feature request betrof en of ik dat via de website wilde melden; op mijn opmerking dat ik 'bij deze' toch al had gedaan, gaven zij aan dat ze service requests niet verder door konden zetten.
 
Da's waarschijnlijk omdat alle andere Tesla's op dat traject naar links gaan, en het model heeft geleerd dat omdat iedereen dat doet, jouw auto dat ook voorstelt om te doen.

Ik zie het ook soms. En soms ook het omgekeerde, dat ik zelf naar links ga en ie gaat janken dat ik rechts moet houden.

Kwam er dus laatst achter dat als je zonder NOA je richtingaanwijzer
Direct na aanschaf NOA uit gezet.
Gisteren nog eens getest.
Blijft kilometers lang op het middenvak rijden, terwijl het rechtervak vrij is. Gisteren eens geduldig en uit nieuwsgierigheid, toch eens tegen alle verkeersregels in in het middenvak blijven rijden om te zien wanneer NOA toch nog zou voorstellen om naar het rechtervak te gaan, zoals het moet.
Het voorstel is er pas gekomen, toen ik een een auto naderde die op het rechtervak reed. Net dan zou ik zelf van rechts naar midden gegaan zijn.
Als ik wel rechts rij (wat ik zelf zo veel mogelijk doe), wacht hij om een rijstrookwissel voor te stellen tot hij al moet vertragen voor een voorligger.
NOA staat weer uit dus.
door al die voorstellen gebruik ik NOA eigenlijk bijna niet...maar, kwam er laatst achter dat met NOA uit en de richtingaanwijzer helemaal doordrukken hij ook van rijstrook gaat wisselen...was dit al? nu gebruik ik deze optie wel en heb ik geen last van die irritante voorstellen...
 
De zenders verwijderen uit favorieten en weer toevoegen.
De zender die je eerst als favoriet aanduidt staat volledig rechts, degene die je als laatste aanduidt als favoriet helemaal links 😎
De handleiding zegt dat je door eem longpress kruisjes tevoorschijn laat komen, en ze dan kunt deleten. Maar dat werkt niet. Dus jouw tip voor mij de enig mogelijke, echter nog 2 problemen: 1. De favorites in het windowtje linksonder zijn bij mij anders dan in het fullscreen rechts. Diverse van die 'favorites' linksonder zijn dus niet te deleten omdat ze fullscreen rechts niet verschijnen.... en 2. Bij mijn favorites in het fullscreen rechts staat ook een favorite die ik mogelijk ooit heb toegevoegd toen ik nog premium connectivity had, en nu dus niet meer kan beluisteren, en dus óók het favorite sterretje niet kan " un-favoriten".....
 
23.44.30.1 is aan het uitrollen, met voor de mensen uit de US de “recall” en alle holiday update features.

De high fidelity park assist werkt schijnbaar alleen als je auto geen U.S.S. sensoren heeft.

Hier staan wat voorbeelden van hoe het werkt.

 
  • Informative
Reactions: Mars2020