Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Een typisch IT verhaal. 95% vd oplossing is heel snel klaar: ik stond versteld van wat AP- in 2016 al kon. Maar pas als he de eerste 95 hebt, komen de ontbrekende 5% naar boven.
Die laatste 5% duurt een eeuwigheid, lost nooit de verwachtingen in die geschapen zijn met de eerste 95%. Gebruikers focussen op die 5% en zijn ontevreden, hoewel ze al voor 95% geholpen zijn.
Tegelijk zorgt die 5% nog eens voor problemen en rework in de eerste 95% die eigenlijk al ok was. .
Ik was gespaard gebleven van het ruitenwisser probleem, maar dat ik geen ‘cm’ meer zie bij het parkeren en de 3d render niet correct is (voor mijn wagen met USS) stelt mij ontevreden.
De nags via camera ook nog, maar dat is misschien nog een gewenningsprobleem. Op de terugweg gisteren veel minder meldingen gehad dan op de heenweg. En ik moet toegeven dat ze mss wel terecht zijn. Ik voelde mij met AP misschien wel ‘te’ veilig. Ik durf hier dus nog niet echt over klagen.
 
  • Like
Reactions: T-Rob and balblas
WhatsApp Image 2023-12-22 at 13.37.54.jpeg
 
  • Like
Reactions: OttoR
44.30.2 idd

hier ook een bril
Toch wel bijzonder dat er net als bij het ruitenwisser “probleem” auto’s zijn die er wel last van hebben , maar evengoed auto’s die er geen last van hebben.
Het is mij namelijk nog niet gelukt om de auto in de stress te krijgen door niet naar de weg te kijken, en ook met de ruitenwissers heb ik geen enkel probleem.

Zou het zo zijn dat als je ruitenwissers goed werken, je ook geen last hebt van de binnencamera die van mening is dat je op de weg moet kijken?
 
Toch wel bijzonder dat er net als bij het ruitenwisser “probleem” auto’s zijn die er wel last van hebben , maar evengoed auto’s die er geen last van hebben.
Het is mij namelijk nog niet gelukt om de auto in de stress te krijgen door niet naar de weg te kijken, en ook met de ruitenwissers heb ik geen enkel probleem.

Zou het zo zijn dat als je ruitenwissers goed werken, je ook geen last hebt van de binnencamera die van mening is dat je op de weg moet kijken?
Hier ook 44.30.2. Ik krijg alleen een nag (icon met handjes aan het stuur en dat blauwe), als ik kort (1 a 5 seconden) na het uitzetten van het knipperlicht, AP activeer. Vandaag ca. 200 km gereden. Gisteren ca. 140 km. Dus opzich best wat kilometers gemaakt. De nag (icon met handjes aan het stuur en dat blauwe)is bij mij in ieder geval consistent, want ik heb het altijd. Moet overigens “hard” sturen om de nag weer te laten “verwijderen”.

Maar mensen dit gedrag opgevallen?
 
Last edited:
Hier ook 44.30.2. Ik krijg alleen een nag (icon met handjes aan het stuur en dat blauwe), als ik kort (1 a 5 seconden) na het uitzetten van het knipperlicht, AP activeer. Vandaag ca. 200 km gereden. Gisteren ca. 140 km. Dus opzich best wat kilometers gemaakt. De nag (icon met handjes aan het stuur en dat blauwe)is bij mij in ieder geval consistent, want ik heb het altijd. Moet overigens “hard” sturen om de nag weer te laten “verwijderen”.

Maar mensen dit gedrag opgevallen?
“Hard” sturen om de nag te laten verdwijnen heb ik nog nooit gehad, slecht een beetje druk op het stuur is voor mij altijd al voldoende geweest.

Vandaag aan het begin van de ochtend een rit van een uur naar Austria Sport in Malden gemaakt op 44.30.2 en geen nags gehad. Tijdens mijn bezoek aan de winkel 44.30.5.1 geïnstalleerd en weer een rit van een uur naar huis gemaakt. Wederom geen nags tijdens het rijden.
Ik had wel een melding dat ik op de weg moest letten als ik onderweg aan het “spelen” was met het navigatie scherm, toen kwam de melding al vrij vlot. Bij het zoeken in Spotify geen meldingen gezien.
 
Ik zie ook enkel flitspalen (en trajectcontroles)

Zou het op zich wel leuk vinden als er een meer visuele / auditieve waarschuwing zou zijn. Verder trajectcontrole eventueel inkleuren op de kaart, want als je “start trajectcontrole” niet gezien hebt heb je geen flauw idee.

Ik heb gisteren 44.30.5.1 binnengekregen op de model Y en 44.30.6 op de model S. Nog niet kunnen rijden om te zien of er iets anders is.
 
  • Like
Reactions: Niek
Hier ook 44.30.2. Ik krijg alleen een nag (icon met handjes aan het stuur en dat blauwe), als ik kort (1 a 5 seconden) na het uitzetten van het knipperlicht, AP activeer. Vandaag ca. 200 km gereden. Gisteren ca. 140 km. Dus opzich best wat kilometers gemaakt. De nag (icon met handjes aan het stuur en dat blauwe)is bij mij in ieder geval consistent, want ik heb het altijd. Moet overigens “hard” sturen om de nag weer te laten “verwijderen”.

Maar mensen dit gedrag opgevallen?
"Hard sturen om nag weer te laten verwijderen"
Herken ik zeker! Ik heb sterk het idee dat je meer kracht moet gebruiken op het moment dat er een waarschuwing in het scherm staat, dan om een waarschuwing te voorkomen
 
  • Like
Reactions: OttoR