Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Of het allemaal waar is zal moeten blijken maar of je de medewerkers van een fabrikant volledig kan vertrouwen vraag ik me af:

 
Blijkbaar wel als massa's mensen zich plots laten betrappen op onaandachtig autorijden.
Dan is natuurlijk de vraag, wat is onaandachtig rijden, beter nog wat vind de software van tesla onaandachtig rijden. En is het dan ook situatie afhankelijk volgens de software als je 0,5 of 1 sec je ogen niet vooruit hebt.

Stel je rij op een lege snelweg voor je, en een auto haalt je langzaam links in. Als je hier naar kijkt x seconden is dan onaandachtig?? Je kan aan de vangrail en de auto naast je prima zien of je rechtdoor rijdt en er was tot zover je kon kijken niemand voor je ( ja er zijn ook personen die dit niet kunnen dus daar ga je al )

Dus dat zeggen als de auto begint te miepen ben je gevaarlijk bezig is wel te kort door de bocht vind ik.
 
Eigenlijk ook raar dat de strafpunten niet na een x periode komen komen te vervallen (net zoals de F1). Je hebt bij 5 strafpunten een week geen AP, wat best een zware straf is. Ik zou het eerlijker vinden als ze automatisch na een jaar zouden vervallen. Best vervelend als je net een lange trip gepland hebt en deze compleet zonder AP moet doen. Misschien zou een uitstel van de straf met een paar dagen ook een optie zijn zodat je het een paar dagen later in kan lossen.
 
Hoe vinden jullie de nieuwe parkeerradar? Hier toont hij vooral een hele grote grijze wolk om de auto met een wobbelig geel en rood gekleurde lijn eromheen. Ik heb nog niet heel veel gereden, de afstanden lijken iets nauwkeuriger, maar ik vind het totaalplaatje erg rommelig. Nog een paar keer proberen, maar het voorlopig oordeel is hier dat het er niet beter op is geworden. Ben benieuwd of er situaties zijn waar het duidelijk beter is
 
Dan is natuurlijk de vraag, wat is onaandachtig rijden, beter nog wat vind de software van tesla onaandachtig rijden. En is het dan ook situatie afhankelijk volgens de software als je 0,5 of 1 sec je ogen niet vooruit hebt.

Stel je rij op een lege snelweg voor je, en een auto haalt je langzaam links in. Als je hier naar kijkt x seconden is dan onaandachtig?? Je kan aan de vangrail en de auto naast je prima zien of je rechtdoor rijdt en er was tot zover je kon kijken niemand voor je ( ja er zijn ook personen die dit niet kunnen dus daar ga je al )

Dus dat zeggen als de auto begint te miepen ben je gevaarlijk bezig is wel te kort door de bocht vind ik.
BIj mij is ie nog niet gaan biepen omdat ik naar het andere verkeer keek. Als ie biept, is omdat ik echt wel 5 seconden of zo naar het scherm kijk.

Sowieso is er iets mis als je als bestuurder 5 seconden lang naar een auto naast je kijkt zonder naar voren te kijken.

Ik bedoel maar... Aan 100 km/u leg je op 5 seconden 140 meter af.
 
BIj mij is ie nog niet gaan biepen omdat ik naar het andere verkeer keek. Als ie biept, is omdat ik echt wel 5 seconden of zo naar het scherm kijk.

Sowieso is er iets mis als je als bestuurder 5 seconden lang naar een auto naast je kijkt zonder naar voren te kijken.

Ik bedoel maar... Aan 100 km/u leg je op 5 seconden 140 meter af.
Nou die 5 seconden heb ik het niet over. Ik heb het over die ene seconden dat je even weg kijkt naar het middenscherm, dat hij dat soms al te veel vind. Even een andere radiozender opzetten. Of op spotify een ander nummer opzetten. 95% van de tijd kan dat gewoon maar er zijn ook echt wel keren dat hij daarover aan het zaniken is. Dus bij mij gaat er binnenkort ook een ding voor.
 
Na bijna 1000 km in Nederland op 2023.44.36.6 op HW4 een paar ervaringen:
Snelheidscamera's worden inderdaad weergegeven op je route als je navigeert naar een bestemming. Met visuele melding boven het navigatieblokje. Alleen de relevante camera's op je route en alleen (ruim) voordat je die nadert.
Navigatie blijft steeds nieuwe alternatieve routes voorstellen die je eenvoudig kunt selecteren. Al een keer handig geweest.
Hij is wel kritisch inderdaad met je ogen in de gaten houden. Ik wou dat een heleboel andere over lijnen zwervende auto's dat ook zouden hebben.
Die park assist werkt over het algemeen erg goed, maar met vieze achtercamera stuk minder. Dus...
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and Phil V
Net aangekomen in Italië. Nul interventies maar binnencamera wel afgeplakt. Nul camera's zichtbaar in Duitsland, langs de snelweg staan geen vaste flitspalen, maar evenmin de vaste mobiele camera's die jarenlang ergens staan. In Zwitserland niks te zien, mag ook niet. In Italië op de A1 de trajectcontroles zichtbaar, die werken overigens niet, maar niet alle vaste camera's.
Het groot licht tijdens AP is helaas weer terug een drama. Dan duren nachten echt lang. En over de ruitenwissers zeg ik maar niks.
 
Nou die 5 seconden heb ik het niet over. Ik heb het over die ene seconden dat je even weg kijkt naar het middenscherm, dat hij dat soms al te veel vind. Even een andere radiozender opzetten. Of op spotify een ander nummer opzetten. 95% van de tijd kan dat gewoon maar er zijn ook echt wel keren dat hij daarover aan het zaniken is. Dus bij mij gaat er binnenkort ook een ding voor.
Je krijgt geen waarschuwing na 1 seconde, dus waar heb je het over? Ga nou eens testen, dan zul je zien dat je na 5 seconden onafgebroken op je scherm kijken pas voor het eerst een waarschuwing krijgt, en niet eerder. Als jouw wagen eerder waarschuwt stel ik voor dat je een filmpje maakt, zodat we een feitelijke discussie hebben, en niet eentje die - in mijn ogen- voornamelijk gevoerd wordt aan de hand van emoties.
 
Behalve meer controles op aandacht heb ik de indruk dat autosteer beperkt is nu: op veel (alle?) wegen zonder rijbaanscheiding wil hij bij mij niet meer aan. Vroeger altijd, al was het dan maar de vraag of hij de goede plek op de weg pakte.
 
Wat wel is, is dat als je na die 5 seconden niet echt klaar bent met naar je scherm kijken maar nog wisselt tussen naar de weg kijken en naar het scherm, dan worden die alarmen korter.
Klopt, en wat mij betreft ook helemaal terecht dat het zo werkt. Ik heb door uit te proberen waar de grens ligt exact op die manier nu al 2 forced AP disengagements gehad. En als ik eerlijk ben volkomen terecht want ik was inderdaad (weliswaar bewust) meer met het scherm bezig dan met de weg voor mij.
 
Is dat niet hetzelfde als een gewichtje aan het stuur?
Je kan wel nog zeggen dat het omwille van de privacy is natuurlijk. Dat is dan wel een drogreden, want de beelden gaan de wagen niet uit.
Toch wel bijzonder dat in korte tijd die camera buitenspel zetten je tot een soort van paria maakt in de ogen van sommigen. Die van mij was al bij de Model 3 afgeplakt, maar dat zal dan wel geweest zijn omdat ik een glazen bol heb ofzo…