Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Begrijp ik nu goed dat .6.9 USS uitschakelt als je deze al had en in plaats daarvan park assist obv vision only activeerd?

Ik verwacht niet dat iemand dat meegemaakt heeft. Ik heb door een paar honderd Tesla's gescrold met de laatste software versie maar het zijn allemaal auto's met slechts een paar duizend km op de teller. Dus waarschijnlijk allemaal zonder US-sensoren........
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Ik heb ze deze nacht laten installeren en voorlopig not really impressed. Er zijn nu nog meer waarschuwingsgeluidjes (bij het parkeren) en inderdaad met een ruime marge van 30cm of zo zegt hij STOP, maar die afstand zie ik wel zelf nog. Mocht net ietsje meer zijn om echt nuttig te zijn vind ik, al is dit letterlijk feedback na 1 rit dus ik vermoed dat ik mijn mening wel zal bijstellen..
Als er toch zoveel waarschuwingen zijn, zou het wel een leuke feature zijn als het geluid ook wordt weergegeven aan de kant waar het “gevaar” zit. Dus geluid van links bij obstakel links en geluid van rechts bij obstakel rechts etc…
 
Begrijp ik nu goed dat .6.9 USS uitschakelt als je deze al had en in plaats daarvan park assist obv vision only activeerd?

Dat mag ik hopen van niet.....

Maar Tesla heeft het eerder gedaan door AutoPark vision based te maken voor HW3 eigenaren waar voorheen AutoPark USS based was. Dat heeft ervoor gezorgd dat de functie minder vaak beschikbaar is omdat het altijd een parkeervak vereist voor haaks parkeren waar vroeger Autopark elke "gat" prima vond.
 
Inmiddels sinds vanochtend ook de update voor Tesla Vision, en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben.
Te bedenken dat ze dit alleen met camera's doen, is wel qua techniek echt super.
Ik merk overigens ook dat FSD veel meer dingen ziet, of in ieder geval weergeeft op de UI. Prullenbakken, borden en voetgangers zie ik veel verder weg ineens dan voor de update.

Kleine opmerkingen:
- Hij ziet stoepranden, en waarschuwt hier voor! Mijn velgen zijn hier erg blij mee :)
- Hij blijft zich bewust van de omgeving, alsof hij een 3d map maakt en daarop obstakels pin-point.
- Tijdens het opstarten heb ik nu 2x de meldingen gehad: Vision word nog gestart, met als gevolg nog geen parkeer piepjes.

3d map verduidelijking:
Ik parkeerde bij een parkeervak met een stoeprand achter de auto. Hij gaf aan dat ik moest stoppen bij de stoeprand (cm's waren hier van gebaseerd, en rode balk). Toen ik met mijn achterkant hier overheen ging, verdwijnt de balk in de auto (op het scherm haha). Printscreen toegevoegd voor verduidelijking.

Edit: Typo
 

Attachments

  • A228CA7A-1156-4503-B552-C26A6F78AC7A.JPG
    A228CA7A-1156-4503-B552-C26A6F78AC7A.JPG
    312.1 KB · Views: 73
Last edited:
Ik wou dat ik het kon uitzetten. Vanmorgen de kinderen naar school gebracht, en de stoeprand ziet hij inderdaad keurig, maar die zie ik zelf ook wel in de camera. De achterkant heb ik behalve de camera's ook geen hulp bij nodig.
De voorkant is het belangrijkste, en daarvoor werkt het bij mij niet.
Bij mij thuis op de oprit begint hij op 80cm voor de grote massieve muur al te piepen en te zeggen dat ik onmiddelijk moet stoppen.
Vanmorgen bij een klant reed ik van grote afstand richting een enorme bloembak als demonstratie, en op 10 cm afstand zij hij dat ik rustig door kan rijden omdat ik nog 70 cm over zo hebben.
Ik zie een knopje om het geluid uit te zetten, maar niet om hem helemaal uit te zetten helaas.
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Ik wou dat ik het kon uitzetten. Vanmorgen de kinderen naar school gebracht, en de stoeprand ziet hij inderdaad keurig, maar die zie ik zelf ook wel in de camera. De achterkant heb ik behalve de camera's ook geen hulp bij nodig.
De voorkant is het belangrijkste, en daarvoor werkt het bij mij niet.
Bij mij thuis op de oprit begint hij op 80cm voor de grote massieve muur al te piepen en te zeggen dat ik onmiddelijk moet stoppen.
Vanmorgen bij een klant reed ik van grote afstand richting een enorme bloembak als demonstratie, en op 10 cm afstand zij hij dat ik rustig door kan rijden omdat ik nog 70 cm over zo hebben.
Ik zie een knopje om het geluid uit te zetten, maar niet om hem helemaal uit te zetten helaas.
Moeten die net zoals de camera's als je de auto als eerst ophaalt, niet calibreren?
 
Eerste indruk na 2 dagen met deze update:
- Vooral veel wiebelige lijnen op het beeld tijdens rijden en ook bij parkeren.
- De auto heeft tijd nodig om alles te berekenen. Bij het wat sneller aanrijden van een parkeerplek ziet die het gewoon niet.
- De afstand die word aangegeven tot aan object is niet nauwkeurig maar je houd wel ruimte over.
 
  • Informative
Reactions: jr_gn