Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb eergister de updates op geavanceerd gezet en de auto met de wifi verbonden en waarempel de update staat klaar! Ben benieuwd!

Screenshot_20230331_071129_Tesla.jpg
 
Ik zit nu in de auto van mijn ouders na de update en het is heel vervelend, continu alarm bellen terwijl er 1 m tussen zit. Moet ik service bericht aanmaken of wordt het beter?

Edit: reset gedaan en probleem lijkt opgelost
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik ben helaas niet onder de indruk…

View attachment 923336View attachment 923337
Dat zijn geen 80 cm….
Heb je de auto na de update verplaatst of stond die al zo geparkeerd vóór de update? In het laatste geval kunnen de camera's die bovenin de voorruit zitten die spullen op de grond wellicht niet zien. Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je eerst een stuk naar achteren rijdt en daarna weer vooruit?

In mijn geval geeft hij STOP aan als ik op de oprit bijna een meter van de garagedeur verwijderd ben. Het omgekeerde dus. Maar de oprit loopt vanaf een dijk steil naar beneden (is eerder een afrit dus ;)), dat zou de oorzaak kunnen zijn. Verder nog niet uitgeprobeerd.
 
Ik ben helaas niet onder de indruk…

View attachment 923336View attachment 923337
Dat zijn geen 80 cm….
Dit ligt er maar net aan hoe je het obstakel bent gaan benaderen. Ter informatie: het is pas de eerste officiële software die gereleased is voor park vision. Dus als ik u was, zou ik nog even geduld hebben voor toekomstige verbeteringen.

Ontwikkelen ze een keer wat, is het ook niet goed. Wordt er iets aangekondigd en vervolgens niet of heel laat geïntroduceerd, is het ook niet goed. Geduld is een schone zaak. U heeft tenslotte willens en wetens een auto gekocht zonder parkeersensoren.
 
het kan alleen maar beter worden denk ik dan.

Gezien er geen stereovision is en bij de voorbumper een grote blinde hoek blijkt de werking beperkt.

Ook is het 'occupancy' netwerk heel beperkt voor nauwkeurigheid/detail omdat de camera resolutie ook gewoon zeer beperkt is.

Ik zou niet op heel veel verbetering rekenen. Waarom zeg ik dat? Nou, omdat Autopark na al die jaren ook nog steeds zeer slecht is. Ze hebben het nu gemaakt en daarmee voldoen ze aan wat ze hebben beloofd.

Ik verwacht enkel grote verbeteringen als er bumper cameras zijn. Wat ook niet gek is want die nemen dan de functie van de USS over op ongeveer dezelfde plek.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Gezien er geen stereovision is en bij de voorbumper een grote blinde hoek blijkt de werking beperkt.

Ook is het 'occupancy' netwerk heel beperkt voor nauwkeurigheid/detail omdat de camera resolutie ook gewoon zeer beperkt is.

Ik zou niet op heel veel verbetering rekenen. Waarom zeg ik dat? Nou, omdat Autopark na al die jaren ook nog steeds zeer slecht is. Ze hebben het nu gemaakt en daarmee voldoen ze aan wat ze hebben beloofd.

Ik verwacht enkel grote verbeteringen als er bumper cameras zijn. Wat ook niet gek is want die nemen dan de functie van de USS over op ongeveer dezelfde plek.

Mwa, ik begrijp je punt maar moet wel bekennen dat automatisch groot licht & de automatische ruitenwisser ondertussen verbazend goed werken (bij mij).
Wat mij betreft dus iets te kort door de bocht om te beweren dat Tesla alles maar half af maakt en op z'n beloop laat.
(ik moet wel toegeven dat bepaalde FSD functies wel wat meer aandacht mogen krijgen idd)
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Gezien er geen stereovision is en bij de voorbumper een grote blinde hoek blijkt de werking beperkt
Stereovision is niet nodig om afstand te meten. Een fotocamera geeft ook de focusafstand correct weer met 1 enkele lens.
En voor jouw 2e punt: een paard heeft ook geen zicht op waar het zijn achterpoten zet, maar stapt er nooit mee op hindernissen. Er is nog zoiets als geheugen. Ook in onze wagen.
Toch blijf ik het ook wel een uitdaging vinden om zo de parkeersensoren te vervangen. Maar geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel.
 
Mwa, ik begrijp je punt maar moet wel bekennen dat automatisch groot licht & de automatische ruitenwisser ondertussen verbazend goed werken (bij mij).

Zeker... maar nog steeds niet goed en naar mijn mening niet goed genoeg.

Net als de auto wipers het meestal goed doen maar zeer vaak gaan bij mij zomaar de wipers op en neer op een droge ruit met als het mee zit ook een fijn laagje zand. Om die reden heb ik de auto wipers dus standaard uit staan en gelukkig is dat super makkelijk bij een S2018 maar met een 3/Y of plaid S/X heb je pech.
 
  • Like
Reactions: PatjeHoff
Zeker... maar nog steeds niet goed en naar mijn mening niet goed genoeg.

Net als de auto wipers het meestal goed doen maar zeer vaak gaan bij mij zomaar de wipers op en neer op een droge ruit met als het mee zit ook een fijn laagje zand. Om die reden heb ik de auto wipers dus standaard uit staan en gelukkig is dat super makkelijk bij een S2018 maar met een 3/Y of plaid S/X heb je pech.
Had ik gisteren oorlog. Ruit gepoetst voor de camera en het was opgelost.
 
Stereovision is niet nodig om afstand te meten. Een fotocamera geeft ook de focusafstand correct weer met 1 enkele lens.
Pff... focusafstand is toch geen vergelijking? Dat is scherpstelling en totaal geen relatie met afstand.

Stereo vision is niet zo zeer nodig voor diepte mits de AI slim genoeg is. Juist het voorbeeld van het skateboard en de doos waar vision heel lastig realtime de afmeting, positie en hoogte van kan bepalen geeft aan hoe lastig het is.

Het is niet of ik ze het voordeel van de twijfel geef maar gewoon op tastbare informatie oordeel. Ik geloof niet dat op korte termijn (lees dit jaar) het veel beter gaat worden. Het kan enkel beter worden indien het occupancy netwerk beter wordt en dat heeft met de HW3 setup gewoon sterke beperkingen in resolutie en camera posities.