You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helaas, sameold samo...Geen nieuwe navigatie toevallig in je instrument cluster?
Zetje op zich niet nodig. Maar zoals bij alle ‘riskantere’ situaties vraagt hij eerder om te bevestigen dat je nog leeft (doet hij ook als je bij AP de versnellingspedaal indrukt). Tenzij je recentelijk nog een teken van leven gaf.En auto lane change doet hij toch pas nadat je hem zelf met een zetje aan het stuur bevestigd?
Ouch. Stuur 'em door naar Tesla als-ie binnenkomt, je weet maar nooitSedert laatste update beperkt de wagen de AP de snelheid op secundaire wegen dus niet meer automatisch.
Dit heeft mij vanmorgen wellicht een bekeuring gekost op de N45 naar Aalst, tenminste als de splinternieuwe trajectcontrole al werkt.
Normaal zet ik daar na het optrekken onmiddellijk de AP op en gaat hij mooi naar 95 (onder de bekeuringsgrens in BE).
Deze morgen even doorgeduwd om voorbij een andere wagen te geraken, vooraleer AP op te zetten en toen ik op het einde van de trajectcontrole kwam, zag ik dat ik niet op 95 stond, maar op 105.
Zouden ze wel in de release notes mogen zetten (zeker voor een amerikaans bedrijf).
Akkoord, je blijft zelf verantwoordelijk maar het gewoontebeest in mij dat daar elke dag genoeg heeft aan 2 trekjes aan de AP hendel, let daar al lang niet meer op de snelheid.
Doet pijn als je er prat op gaat dat je de laatste 20 jaar geen bekeuring meer had....
Sedert laatste update beperkt de wagen de AP de snelheid op secundaire wegen dus niet meer automatisch.
Het vreemde blijft nog steeds dat het niet aan een update gerelateerd is. Het lijkt erop dat het te maken heeft met die ADAC tiles die dynamisch geladen zouden moeten worden. Als, ik roep maar wat, Tesla's abonnement op de service verlopen is, dan krijgen we geen snelheidslimiet informatie meer binnen.
Hebben jullie het echt op alle wegen?
Ik heb het enkel op een segment van 500 meter, net vlakbij een traject waar de snelheidslimiet voorheen 90 was volgens de navigatie en sinds de update correct 70 is.
Ik heb de gewoonte om vaak mijn snelheid te regelen met de AP hendel.
vertragen van 100 naar 80 = 4 keer naar beneden drukken.
Wat volgens mij ook nieuw is is hetvolgende:
Je rijdt 100 en er staat plotseen een bord van 80.
Je duwt een paar keer de AP hendel volledig naar beneden om naar 80 te gaan. Als je toevallig 5 keer drukt (1 keer te veel) en dan weer 1 keer naar boven, dan had je vroeger een instelling van 80.
Die laatste tik naar boven brengt je nu niet meer van 75 naar 80 maar naar 5km per uur hoger dan de snelheid op dat moment.
Dus 5 keer naar benenden: de wagen begint te vertragen van 100 naar 75. Je merkt je vergissing als de wagen ondertussen al vertraagd is tot 92 en je duwt de hendel 1keer naar boven. Waar je dan vroeger op die manier 80 ingesteld had, heb je nu 97 ingesteld (92+5).
Zo al een paar keer te veel ingesteld.... hopelijk zonder gevolgen.
Ik heb AP1. Die doet het met de verkeersbordherkenning via de camera.
Ik heb het toch op meerdere plaatsen ondervonden. Maar of dit nu overal is, durf ik niet zeggen.
Ik heb de gewoonte om vaak mijn snelheid te regelen met de AP hendel.
vertragen van 100 naar 80 = 4 keer naar beneden drukken.
Wat volgens mij ook nieuw is is hetvolgende:
Je rijdt 100 en er staat plotseen een bord van 80.
Je duwt een paar keer de AP hendel volledig naar beneden om naar 80 te gaan. Als je toevallig 5 keer drukt (1 keer te veel) en dan weer 1 keer naar boven, dan had je vroeger een instelling van 80.
Die laatste tik naar boven brengt je nu niet meer van 75 naar 80 maar naar 5km per uur hoger dan de snelheid op dat moment.
Dus 5 keer naar benenden: de wagen begint te vertragen van 100 naar 75. Je merkt je vergissing als de wagen ondertussen al vertraagd is tot 92 en je duwt de hendel 1keer naar boven. Waar je dan vroeger op die manier 80 ingesteld had, heb je nu 97 ingesteld (92+5).
Zo al een paar keer te veel ingesteld.... hopelijk zonder gevolgen.
Ik heb ook AP1 hoor. Daar zit het verschil niet inIk heb AP1. Die doet het met de verkeersbordherkenning via de camera.
Ik heb het toch op meerdere plaatsen ondervonden. Maar of dit nu overal is, durf ik niet zeggen.
Dat is dus het vreemde: die zijn niet geupdate.
Tenzij Tesla gebruik is gaan maken van een nieuwe set tiles.