Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij dus niet. Hij deed het uitstekend (sinds de nieuwe nav, oude was soms hopeloos) en doet dit pas sinds de 32.4 update.
Bij ons ook. Op een langere rit was het steeds een reset op het moment dat je een afslag neemt. In iets van 50% van de afslagen kwam het voor. Bij de vorige update met de nieuwe navigatie was er niets aan de hand. Ik hoop dat het snel wordt verholpen want het is erg jammer.
 
Wilde in de middagpauze de nieuwe optie van pincode eens proberen. Dat werkt...alleen ik mag passive entry niet meer aanzetten. Dit is grijs. Ook als ik de pincode optie heb aangezet. Iemand een idee?

Ik heb vannacht ook 2018.32.4 gekregen. Alleen de pin code optie is nieuw zo te zien, het werkt maar of ik het handig vindt...

Passive entry kun je alleen aan of uitzetten als je de rem intrapt om de auto te "starten". Dan wordt de optie niet meer grijs en kan je hem aanpassen. Auto in P uiteraard.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71 and shthpnz
Ik zit momenteel op versie 2018.32.2 en ik zou graag de laatste versie met de pincode optie willen. Kan eindelijk passive entry weer aan en hoef ik niets steeds weer de Fob te gebruiken. Een firmware update is normaal iets van 500mb download. Ik zie echter net een download van 6,9gb. Mogelijk een kaart update maar nog geen melding in de auto gehad hierover.
 
Afgelopen maandagnacht kreeg ik in Amerika de melding dat er een update klaar stond (draaide toen .28.5, denk dat ik toen .32.2 zou krijgen). Toen ik vandaag thuis kwam en mijn auto wilde updaten, was de update weg. Zojuist kreeg ik weer melding van update te zien, in de auto de update gestart en nu heb ik .32.4 .
 
Ik zit momenteel op versie 2018.32.2 en ik zou graag de laatste versie met de pincode optie willen. Kan eindelijk passive entry weer aan en hoef ik niets steeds weer de Fob te gebruiken. Een firmware update is normaal iets van 500mb download. Ik zie echter net een download van 6,9gb. Mogelijk een kaart update maar nog geen melding in de auto gehad hierover.

Ah, hier inderdaad ook 6.9 GB download maar geen melding. Vroeg mij ookal af wat het zou zijn ;)
 
@Lucas31: "Ik ging van 32.0 naar 32.4 geloof ik ... Als Tesla 'aware' is, zal het wel weer snel opgelost worden.."
@eelcodb: "Zojuist versie 34 gehad en geïnstalleerd. ... Hoop wel dat de vele resets van het scherm sinds de vorige update wel opgelost zijn. (P85+ 2013)"
@Dim70: "Ik ook zojuist ontvangen met P85 2013, laten we hopen dat dit een stapje vooruit is v.w.b. rebooten"

Ben gisteren gebeld door Tesla. Het probleem is bekend en de huidige firmware versie lost dit niet op.
Ze willen je wel terugzetten op de oude navigatie (die je vervolgens toch niet gebruikt vanwege de 'kwaliteit').
Terugzetten naar 26.2 willen ze niet.
Kortom, heb geduld (en zodra je een stabiele firmware heb, blijf je van die 'update'-button af totdat je hier zeker weet dat ie oké is).
 
Last edited:
@Lucas31: "Ik ging van 32.0 naar 32.4 geloof ik ... Als Tesla 'aware' is, zal het wel weer snel opgelost worden.."
@eelcodb: "Zojuist versie 34 gehad en geïnstalleerd. ... Hoop wel dat de vele resets van het scherm sinds de vorige update wel opgelost zijn. (P85+ 2013)"
@Dim70: "Ik ook zojuist ontvangen met P85 2013, laten we hopen dat dit een stapje vooruit is v.w.b. rebooten"

Ben gisteren gebeld door Tesla. Het probleem is bekend en de huidige firmware versie lost dit niet op.
Ze willen je wel terugzetten op de oude navigatie (die je vervolgens toch niet gebruikt vanwege de 'kwaliteit').
Terugzetten naar 28.5 willen ze niet.
Kortom, heb geduld (en zodra je een stabiele firmware heb, blijf je van die 'update'-button af totdat je hier zeker weet dat ie oké is).
Ook zonder het gebruik van de navigatie krijg ik resets (wel minder dan met navigatie overigens...) Verder loopt Spotify/TuneIn ook geregeld vast.
 
@Lucas31: "Ik ging van 32.0 naar 32.4 geloof ik ... Als Tesla 'aware' is, zal het wel weer snel opgelost worden.."
@eelcodb: "Zojuist versie 34 gehad en geïnstalleerd. ... Hoop wel dat de vele resets van het scherm sinds de vorige update wel opgelost zijn. (P85+ 2013)"
@Dim70: "Ik ook zojuist ontvangen met P85 2013, laten we hopen dat dit een stapje vooruit is v.w.b. rebooten"

Ben gisteren gebeld door Tesla. Het probleem is bekend en de huidige firmware versie lost dit niet op.
Ze willen je wel terugzetten op de oude navigatie (die je vervolgens toch niet gebruikt vanwege de 'kwaliteit').
Terugzetten naar 28.5 willen ze niet.
Kortom, heb geduld (en zodra je een stabiele firmware heb, blijf je van die 'update'-button af totdat je hier zeker weet dat ie oké is).

Ik kwam van 28.5 af vanochtend, deze bleef ook maar rebooten. Terugzetten heeft dus ook geen zin...
 
@FairFrank @eelcodb

Na gister gebeld te hebben gaven ze ook mij aan dat het bekend is. Vanochtend kwam ineens de volgende update alweer binnen die het probleem voor mij gefixed heeft. De versie waar je naar uit moet kijken is 2018.34 (b4c2b9a, geen specifieke release notes). Ik heb geheel geen reboots meer en alles werkt weer naar behoren.
Interessant. Ga ‘m nu meteen uitproberen.