Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Blijft jammer dat je een update download niet kunt forceren zodra deze beschikbaar is in je regio. Helpt het nou om op WiFi te zitten? Ik lees daar tegenstrijdige dingen over. Gaat er een signaaltje naar de Tesla servers “ik heb WiFi, kom maar op met die update”?
Wat ik gelezen heb schijnt dit de updates te bevorderen.

Ook schijnt een reset via het scherm een soort push functie te hebben ( staat in US gedeelte )
 
Altijd lachen, deze folklore rond de OTA updates.

Maar toch even een waarschuwing voor bovenmatig vaak resetten. Het is mij gelukt om door een reset het opslagmedium van de navigatiekaarten corrupt te maken. Blijkbaar was er precies op dat moment een download/pre-install van de laatste versie van die kaarten bezig. Een en ander werkte nog wel prima, maar de update van de kaarten bleef daarna uit.
Tesla Service lost dit op door het betreffende SD kaartje te vervangen op het centrale moederbord (iets wat je niet wilt bekostigen buiten de garantietermijn). Gelukkig was het betreffende SD kaartje ook softwarematig opnieuw te partitioneren, zodat alles weer als beoogd werkte. Een uurtje daarna begon de update van de navigatiekaarten binnen te komen, die ik de volgende dag succesvol installeerde.

TL;DR één keer per week resetten om het geheugen leeg te maken is OK. Vaker (onnodig) resetten heeft ook risico's.
 
Prettige update die Chill-mode. Zwevend over 's Heren wegen. Comfortabel zonder verlies van beweeglijkheid, soepel in optrekken en afremmen.

Toen ik klein was wilde ik, als ik groot was, een Jaguar met twee uitlaatpijpen. Het toenmalige beeld van overdadige, niet opzichtige kracht gekoppeld aan een luxueuze wijze van vervoer, schiet me steeds te binnen nu ik op Chill-mode ben overgestapt. Fijn.
 
De laatste tijd moet ik elke morgen resetten om mobiel netwerk te krijgen. De wagen blijft naar wifi zoeken die er niet is.
Ooit wifi verbonden op mijn oprit. verbinden lukte maar was niet werkbaar. Wifi dan permanent uit gezet en geen problemen meer gehad. Nu sedert een paar updates wordt de wifi bij elke start opnieuw op gezet. Thuisnetwerk al laten vergeten maar hij blijft zich blijkbaar herinneren dat hij daar ooit wifi gehad heeft en schakelt mobiel netwerk uit en niet meer aan.
Het lijkt er op dat Tesla het mobiel dataverkeer wil beperken. Sattelietview staat na elke start ook opnieuw uit.
 
De laatste tijd moet ik elke morgen resetten om mobiel netwerk te krijgen. De wagen blijft naar wifi zoeken die er niet is.
Ooit wifi verbonden op mijn oprit. verbinden lukte maar was niet werkbaar. Wifi dan permanent uit gezet en geen problemen meer gehad. Nu sedert een paar updates wordt de wifi bij elke start opnieuw op gezet. Thuisnetwerk al laten vergeten maar hij blijft zich blijkbaar herinneren dat hij daar ooit wifi gehad heeft en schakelt mobiel netwerk uit en niet meer aan.
Het lijkt er op dat Tesla het mobiel dataverkeer wil beperken. Sattelietview staat na elke start ook opnieuw uit.
Zit er toevallig een smartphone via USB aangesloten wanneer je de auto ontwaakt of herstart? Ik heb gemerkt dat ie met een iPhone aan de USB kabel niet lekker start.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
De laatste tijd moet ik elke morgen resetten om mobiel netwerk te krijgen. De wagen blijft naar wifi zoeken die er niet is.
Ooit wifi verbonden op mijn oprit. verbinden lukte maar was niet werkbaar. Wifi dan permanent uit gezet en geen problemen meer gehad. Nu sedert een paar updates wordt de wifi bij elke start opnieuw op gezet. Thuisnetwerk al laten vergeten maar hij blijft zich blijkbaar herinneren dat hij daar ooit wifi gehad heeft en schakelt mobiel netwerk uit en niet meer aan.
Het lijkt er op dat Tesla het mobiel dataverkeer wil beperken. Sattelietview staat na elke start ook opnieuw uit.

Ik had exact hetzelfde probleem en heb dan maar een bakje gekocht dat het wifi-netwerk uitbreidt. Werkt niet fantastisch, maar nu komt het netwerk wel ver genoeg om de auto aan de wifi te hangen.
 
Ik had exact hetzelfde probleem en heb dan maar een bakje gekocht dat het wifi-netwerk uitbreidt. Werkt niet fantastisch, maar nu komt het netwerk wel ver genoeg om de auto aan de wifi te hangen.
Mijn probleem is niet dat ik geen wifi heb (ik heb trouwens mijn thuisnetwerk uit de wagen verwijderd, gaf steeds problemen en waarvoor zou je wifi op je oprit nodig hebben?), maar dat hij het mobiele netwerk niet vindt als hij op de oprit gestaan heeft.
Deze tip van @wooter krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel. Ik heb het probleem nog niet gehad sedert ik noch bij het uitzetten of opstarten van de wagen geen smartphone via usb verbonden heb:
Zit er toevallig een smartphone via USB aangesloten wanneer je de auto ontwaakt of herstart? Ik heb gemerkt dat ie met een iPhone aan de USB kabel niet lekker start.