Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Er wordt beweerd dat een bezoek aan het SeC géén invloed heeft op updates, kan zijn, maar vrijdag naar SeC Sint-Martens-Latem geweest om winterbanden te laten opleggen en een uurtje na mijn vertrek aldaar kreeg ik de melding dat een nieuwe update klaarstond.
Zal toeval zijn zeker?
Neen, als ze iets doen aan de auto, zoals hier ervoor zorgen dat de juiste velgen op het display worden getoond, dan gaat ook de laatste update er (doorgaans?) uit en na een uurtje of zo is hij gedownload.
 
Nee, X.
Dit is bij de huidige stand van zaken de enige legitieme manier die ik ken om een software update te forceren.
Op het terrein van een SeC zijn met de auto, terwijl er een (toekomstige) service-afspraak is gemaakt.
Naar verluid werkt dat zelfs wanneer je bij een ander SeC bent, dan waar de afspraak is.
 
Er wordt beweerd dat een bezoek aan het SeC géén invloed heeft op updates, kan zijn, maar vrijdag naar SeC Sint-Martens-Latem geweest om winterbanden te laten opleggen en een uurtje na mijn vertrek aldaar kreeg ik de melding dat een nieuwe update klaarstond.
Zal toeval zijn zeker?
Ik krijg ook altijd een update na mijn bezoeken aan sec rotterdam. Ik heb 46 niet dus ga snel een afspraak maken :)
 
Er wordt beweerd dat een bezoek aan het SeC géén invloed heeft op updates, kan zijn, maar vrijdag naar SeC Sint-Martens-Latem geweest om winterbanden te laten opleggen en een uurtje na mijn vertrek aldaar kreeg ik de melding dat een nieuwe update klaarstond.
Zal toeval zijn zeker?
Bij mj hebben ze ook al twee keer een update klaar gezet. Maar dat was omdat ik een software gerelateerd probleem had. Zie mijn volgende post.
 
Deze tip van @wooter krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel. Ik heb het probleem nog niet gehad sedert ik noch bij het uitzetten of opstarten van de wagen geen smartphone via usb verbonden heb:
Zit er toevallig een smartphone via USB aangesloten wanneer je de auto ontwaakt of herstart? Ik heb gemerkt dat ie met een iPhone aan de USB kabel niet lekker start.
Voordeel van de twijfel is nadeel van de zekerheid geworden. Vanmorgen was het weer van dat. Ondanks dat er niets op USB zat.
 
Ik heb sinds gisteren, na bezoek aan SeC voor bandenwissel, ook 46.8.

Stoelinstelling kan handig zijn, easy entry staat nu aan en ik moet mijn weg daar nog in vinden.

Chill mode is prima. Ik ben niet zo'n hardrijder maar merkte dat de auto zo snel reageert dat passagiers hier niet altijd op bedacht zijn. Nu gaat het heel vloeiend en natuurlijk komt hij prima mee met iets van 7 seconden naar 100. Ik had ergens gelezen dat ook regeneratief remmen minder zou zijn maar dat is gelukkig niet zo. Daarnaast lijkt het me voor het "mechaniek" ook relaxter zo. En hij is zo weer teruggezet in het geval dat.
Er is geen override, wat jammer is. Een full-kickdown, dus geheel intrappen in een fractie van een seconde (moet meetbaar zijn) zou de maximum acceleratie toe moeten laten. Maar misschien komt dat nog, lijkt me goed en veilig in dat uitzonderlijke geval dat je moet maken dat je wegkomt.

Heel leuk is natuurlijk dat je kunt zeggen dat je Tesla tammer is gemaakt, gedownsized ongeveer tot het niveau van een vlotte BMW.
 
Toch niet 100% op AP vertrouwen.
Gisteren zelf een noodstop moeten maken bij 125km/u toen, na het grijpen naar iets op de achterbank, het verkeer voor mij pots volledig stil stond. Het was nat en hoewel de wagen verbazend goed remt voor zijn gewicht, is de benodigde remweg veel te lang om AP(1) zijn werk te laten doen. Ik heb nog redelijk comfortabel kunnen remmen, 1 schokje van ABS en dan smooth naar stilstand.
AP(1) werkt schitterend als voorliggers vertragen en versnellen, maar schiet te kort als er ineens stilstaande obstakels zijn.
Ik heb geluk gehad dat ik deze verwittiging heb mogen krijgen. Ik begon er inderdaad te veel op te vertrouwen.
Bij deze zijn jullie ook gewaarschuwd. Daar ligt het echte gevaar van AP denk ik.
Twee weken geleden een Pro-drive training gehad. Mister Green biedt deze gratis aan voor hun leaserijders met als "bonus" een verlaging van het eigen risico bij een schademelding. Team van Prodrive heeft tests gedaan met Adaptive cruise control met verschillende auto's, waaronder ook Tesla. Ze reden hierbij in een trein met verschillende auto's achter elkaar, allen met adaptive cruise control geactiveerd, waarbij de voorste auto plots heftig remde. Conclusie was dat de kortste afstandsinstelling (stand 1) echt te kort voor de achterste auto's in de rij. Ik heb het filmpje gezien, en de Tesla had echt een handmatige ingreep nodig. Bij mij komt de afstandsinstelling (die denk ik ook effect heeft bij AP) niet meer onder de 3.
 
Vooral in stand 3 zetten in de file. :D
Dat gat is veel te groot en daar duikt van alles in. Stand 1 in de file en Stand 2/3 als de boel behoorlijk rolt.

PS: lees net dat de test met adaptivecruise control uitgevoerd is. Vraag me af of dat ook gebeurd met AP aan.
 
Is bij mij precies andersom. Autopilot houdt kortere afstand dan Adaptive Cruise Control.
X90D AP2. Software .44

Bij mij houdt de TACC ook meer afstand dan AP. Je merkt dat vooral als je eerst een tijdje op CC rijdt, en dan AP aanzet, hij gaat rijdt dan gelijk het gaatje dichter.

1 in de file, 2 als het rijdt, 3 in slecht weer, soms zelfs 5. Ik ben zelf een keer hard achterop een ander gereden (lang geleden, jonger en wilder :oops:) en heb een soort van trauma overgehouden. Je zal mij niet snel zien bumperkleven of zo.

Heb die AEB ook op Early staan.
 
Vooral in stand 3 zetten in de file. :D
Dat gat is veel te groot en daar duikt van alles in. Stand 1 in de file en Stand 2/3 als de boel behoorlijk rolt.

PS: lees net dat de test met adaptivecruise control uitgevoerd is. Vraag me af of dat ook gebeurd met AP aan.
Dat is idd altijd de afweging. Steeds meer onverlaten die, als de snelheid op de linker baan >100km/h is hun auto er rustig voor gooien met 80km/h en nietsvermoedend door tuffen zonder in de achtuitkijk spiegel te kijken en de "remharmonica" daar achter.
 
Kan het zijn dat ik een tijdje zonder cruisecontrol / AP heb gereden (technisch defect), ik merk namelijk op dat sinds alles weer werkt en op 46.8 draait de auto voor m'n gevoel iets meer de rechterkant van de rijbaan aanhoudt. Op sommige punten bijvoorbeeld op de A1 (Amsterdam->Amersfoort) net na de afslag Dierenpark/Nieuwland de auto vol afremt. De eerste keer dacht ik, okay moet nog kalibreren, de volgende keren de voet op het Wattpedaal gestampt (als je lekker 90 km/u aan het cruisen bent wil je niet dat die vrachtwagen achter je nog even via de kofferbak komt buurten)

De easy entry moet ik nog even ontdekken. Maar daar komen we wel uit.....
 
TACC < 5 = Accidents waiting to happen.
(Ik laat graag een paar kamikazepiloten voor gaan. Liever enkele minuten later op bestemming dan lichamelijke ongemakken en weken bezig met schade-afhandeling.)
staat bij mij standaard op 5 doe voornamelijk Brusselse Ring. Bij traag verkeer ( dus dagelijk) zet ik hem in de file wel op 1 ander heb je onverlaten die in het gat springen dat je laat ...
 
Vooral in stand 3 zetten in de file. :D
Dat gat is veel te groot en daar duikt van alles in.
Ik weet dat het tegenstrijdig lijkt, maar in de file net op 7 zetten. Hij komt even dicht tot stilstand zodat er niemand tussen komt. Bij stapvoets rijden laat hij genoeg afstand zodat iedereen er veilig tussen kan. Zo moet je niet zo alert blijven om in te grijpen en kan je ondertussen iets anders kan doen. Die drie wagens die er dan tussen komen zorgen voor een tijdverlies van wel 5 seconden als de file weer oplost, maar je hebt ondertussen wel je krant gelezen en je mails beantwoord.
 
  • Like
Reactions: reinier81
Elon beloofd twitteraar regensensor op AP2 voor de kerst ;)
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-12-04 om 07.47.32.png
    Schermafbeelding 2017-12-04 om 07.47.32.png
    71.9 KB · Views: 69
  • Like
Reactions: Hans-L and FrankNL