Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
En het zit in AP1, dus waarom zou het niet gemaakt kunnen worden bij AP2. Er worden nu al aparte regels toegepast voor bepaalde landen. Neem bijvoorbeeld het niet bestraffen van 150km/h rijden op autopilot. In Nederland geeft de auto je een straf en moet je de auto in P zetten alvorens je autopilot weer kan gebruiken, in Duitsland is dit niet zo en kun je gewoon Autopilot weer aan zetten.
 
Sinds gisteren 2018.28.5 in de Model S 2013 Original.
Is deze keer een erg creatieve update: 50 km/u rijden in de P-stand. Deur open tijdens het rijden. Dashboard loopt om de 20 km vast... maar nog steeds geen Autopilot. Dat dan weer wel.

Hopelijk gauw een recovery. En zal daarna dan toch echt moeten leren om die updates te laten voor wat het is. En blij met waar ik al in rij.

PS Al een paar weken met nieuwe navigatie. Imo een coole map en routering maar vreselijk kille stem.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Sinds gisteren 2018.28.5 in de Model S 2013 Original.
Is deze keer een erg creatieve update: 50 km/u rijden in de P-stand. Deur open tijdens het rijden. Dashboard loopt om de 20 km vast... maar nog steeds geen Autopilot. Dat dan weer wel.

Hopelijk gauw een recovery. En zal daarna dan toch echt moeten leren om die updates te laten voor wat het is. En blij met waar ik al in rij.

PS Al een paar weken met nieuwe navigatie. Imo een coole map en routering maar vreselijk kille stem.
Same here. Continue vastlopers sinds laatste update. Vriendin vond het vandaag erg spannend om 150km achter het stuur te zitten op deze manier.
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Sinds gisteren 2018.28.5 in de Model S 2013 Original.
Is deze keer een erg creatieve update: 50 km/u rijden in de P-stand. Deur open tijdens het rijden. Dashboard loopt om de 20 km vast... maar nog steeds geen Autopilot. Dat dan weer wel.

Hopelijk gauw een recovery. En zal daarna dan toch echt moeten leren om die updates te laten voor wat het is. En blij met waar ik al in rij.

PS Al een paar weken met nieuwe navigatie. Imo een coole map en routering maar vreselijk kille stem.
Wat vervelend!!! Hopelijk komt er gauw een update
 
  • Love
Reactions: FairFrank
Sinds gisteren 2018.28.5 in de Model S 2013 Original.
Is deze keer een erg creatieve update: 50 km/u rijden in de P-stand. Deur open tijdens het rijden. Dashboard loopt om de 20 km vast... maar nog steeds geen Autopilot. Dat dan weer wel.

Hopelijk gauw een recovery. En zal daarna dan toch echt moeten leren om die updates te laten voor wat het is. En blij met waar ik al in rij.

PS Al een paar weken met nieuwe navigatie. Imo een coole map en routering maar vreselijk kille stem.

Dat klinkt als 'verschrikkelijk slecht'. Ik zie dat deze versie (20% volgens TeslaFi) behoorlijk aan het uitrollen is en lees deze problemen voor het eerst. Wel zie ik dat de focus op AP2.5 en AP2 ligt. Wellicht heeft het daar iets mee van doen? Maar blijft balen...
 
Dat klinkt als 'verschrikkelijk slecht'. Ik zie dat deze versie (20% volgens TeslaFi) behoorlijk aan het uitrollen is en lees deze problemen voor het eerst. Wel zie ik dat de focus op AP2.5 en AP2 ligt. Wellicht heeft het daar iets mee van doen? Maar blijft balen...
Op de US sites van het forum lees ik meer van dit soort verhalen. Wordt je niet echt vrolijk van als je de pech hebt :-(
 
Vandaag - doe eens gek - er een 150 km toertje naar een VdV tegenaan gegooid. Dashboard heeft zichzelf 7 keer gereset. Zwart en hoppa 5 seconden later weet je weer hoe snel die rijdt. Nu een komische: iedere reset wijzigt de navi/stem man <=> vrouw. Wellicht transgender software?

Anyway, heb de directie moeten beloven dat zodra er een stabiele versie inzit, we het zo laten. Maar ja, steeds die melding en bij uitstel zit de optie Sint Juttemis er niet bij.

Vorige maand bijna vlekkeloos 5.700 km vv Portugal gereden met 2018.26.2. Mag ik die terug? Dan beloof ik dat ik de cookies accepteer!

PS Nóg meer Originals met deze stuip? Eenzaamheid voelt vaak sterker met z’n twee.
 
Same here. Continue vastlopers sinds laatste update. Vriendin vond het vandaag erg spannend om 150km achter het stuur te zitten op deze manier.
LOL. Jullie krijgen er tenminste -naar ik heb begrepen- binnenkort ook phantom brake, vibrating steering wheel en rechts inhalen bij.
Doe ons maar een P85 Original met 2018.26.2 voor het athentieke duw drive gevoel. En een firmware lock.
 
LOL. Jullie krijgen er tenminste -naar ik heb begrepen- binnenkort ook phantom brake, vibrating steering wheel en rechts inhalen bij.
Doe ons maar een P85 Original met 2018.26.2 voor het athentieke duw drive gevoel. En een firmware lock.
Jep! Halverwege September een 100D met AP 2.5. Moet zeggen dat ik niet helemaal uit kijk naar de AP en vooral die "phantom braking" niet.

Wél naar de 100kWh accu om lekker ver te kunnen rijden.
 
  • Helpful
Reactions: Nogo1966
Vandaag - doe eens gek - er een 150 km toertje naar een VdV tegenaan gegooid. Dashboard heeft zichzelf 7 keer gereset. Zwart en hoppa 5 seconden later weet je weer hoe snel die rijdt. Nu een komische: iedere reset wijzigt de navi/stem man <=> vrouw. Wellicht transgender software?

Anyway, heb de directie moeten beloven dat zodra er een stabiele versie inzit, we het zo laten. Maar ja, steeds die melding en bij uitstel zit de optie Sint Juttemis er niet bij.

Vorige maand bijna vlekkeloos 5.700 km vv Portugal gereden met 2018.26.2. Mag ik die terug? Dan beloof ik dat ik de cookies accepteer!

PS Nóg meer Originals met deze stuip? Eenzaamheid voelt vaak sterker met z’n twee.

Wat zegt Tesla hiervan? Hoop voor jou dat er een beter antwoord komt dan "met de volgende firmware worden deze problemen verholpen"
 
Discussiepunt: wat gaat er gebeuren met de support van oudere AP versies? Dat speelt nu met versie 1 en 2, maar uiteraard komen er in de toekomst nog meer. Of correcter uitgedrukt: met updates voor oude hardware...

Ik denk dat er iets gaat komen dat je 5 tot 8 jaar updates krijgt en daarna hoogstens veiligheids updates. Vergelijk met de MicroSofts van deze wereld.
 
Discussiepunt: wat gaat er gebeuren met de support van oudere AP versies? ... Vergelijk met de MicroSofts van deze wereld.
Helemaal eens. (Op de laatse zin na )

Niet gehinderd door verstand van sofware-zaken een vraag aan onze Ubuntu-, Linux-, Apache- of C++-leden: waarom wordt de kloksnelheid van de CPU2013 zo getergd met al die AP-firmware? Of is dat niet zo?
Kan er niet versie afhankelijk geupdate worden?
 
Sinds gisteren 2018.28.5 in de Model S 2013 Original.
Is deze keer een erg creatieve update: 50 km/u rijden in de P-stand. Deur open tijdens het rijden. Dashboard loopt om de 20 km vast... maar nog steeds geen Autopilot. Dat dan weer wel.

Hopelijk gauw een recovery. En zal daarna dan toch echt moeten leren om die updates te laten voor wat het is. En blij met waar ik al in rij.

PS Al een paar weken met nieuwe navigatie. Imo een coole map en routering maar vreselijk kille stem.
Ah ok. Had mn vrouw vanmiddag dus ook last van in de p85+, 3resets in amper 10 minuten. Bijzonder irritant als je op de navigatie aan het rijden bent.