Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds deze ochtend het volgende verschijnsel, op software versie 32.4 waar ik al weken op zit zonder problemen.

Het geluid van : Radio DAB en FM en streamen via Bluetooth (na testen) valt weg voor een paar seconde. Als dit gebeurt en ik heb men richting aanwijzer aan, dan gaat ook dat geluid uit. TuneIn geeft op eens melding Loading Error. Midden scherm reset gedaan, ook samen met Tesla support een volledige shutdown gedaan maar niets helpt.
Nog iemand een tip anders dan melden bij Tesla en afwachten?

update: Tesla heeft gebeld met de melding dat ze 36.2 gaan pushen.... afwachten nu dus.

36.2 was de oplossing. Weer normaal geluid op alle fronten.
 
Sinds deze ochtend het volgende verschijnsel, op software versie 32.4 waar ik al weken op zit zonder problemen.

Het geluid van : Radio DAB en FM en streamen via Bluetooth (na testen) valt weg voor een paar seconde. Als dit gebeurt en ik heb men richting aanwijzer aan, dan gaat ook dat geluid uit. TuneIn geeft op eens melding Loading Error. Midden scherm reset gedaan, ook samen met Tesla support een volledige shutdown gedaan maar niets helpt.
Nog iemand een tip anders dan melden bij Tesla en afwachten?

update: Tesla heeft gebeld met de melding dat ze 36.2 gaan pushen.... afwachten nu dus.
36.2 was de oplossing. Weer normaal geluid op alle fronten.

Sinds een dag bij mij ook, maar daarnaast geen 3G en geen wifi meer, ook de 18-34, morgen naar Duiven.
 
Grote scherm moet vervangen worden

Vandaag er achteraan gebeld wanneer mijn scherm vervangen gast worden. Onbekend werd verteld. Dat zou zo zijn omdat er nu een echte oplossing voor is. Dus een vervangend scherm dat niet meer gaat verkleuren.

Wachten dus maar.....

Tevens gemeld dat de verwarming van de zitting( bank linksachter) het niet doet terwijl de rug wel wordt verwarmd.

Erg lange wachttijd voor je een servicemedewerker aan de lijn krijgt.
Helaas is dit altijd zo.... Wel vriendelijk te woord gestaan.

Helaas is de service niet te vergelijken met de gevestigde orde, die heeft dat aspect echt veel beter geregeld.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Vandaag er achteraan gebeld wanneer mijn scherm vervangen gast worden. Onbekend werd verteld. Dat zou zo zijn omdat er nu een echte oplossing voor is. Dus een vervangend scherm dat niet meer gaat verkleuren.

Wachten dus maar.....

Tevens gemeld dat de verwarming van de zitting( bank linksachter) het niet doet terwijl de rug wel wordt verwarmd.

Erg lange wachttijd voor je een servicemedewerker aan de lijn krijgt.
Helaas is dit altijd zo.... Wel vriendelijk te woord gestaan.

Helaas is de service niet te vergelijken met de gevestigde orde, die heeft dat aspect echt veel beter geregeld.

Dit schijnt enorm veel te maken hebben met de vraag welk SeC. Hier in Tilburg heb ik altijd direct respons, is een afspraak op heel korte termijn te maken (als alles er is, is dat er nog niet dan blijkt een afspraak heel snel na het compleet zijn van het materiaal mogelijk te zijn).
 
Dit schijnt enorm veel te maken hebben met de vraag welk SeC. Hier in Tilburg heb ik altijd direct respons, is een afspraak op heel korte termijn te maken (als alles er is, is dat er nog niet dan blijkt een afspraak heel snel na het compleet zijn van het materiaal mogelijk te zijn).
Afgelopen woensdag gebeld met SeC Duiven, donderdag auto gebracht, loaner meegekregen, Prima service!
 
Dit schijnt enorm veel te maken hebben met de vraag welk SeC. Hier in Tilburg heb ik altijd direct respons, is een afspraak op heel korte termijn te maken (als alles er is, is dat er nog niet dan blijkt een afspraak heel snel na het compleet zijn van het materiaal mogelijk te zijn).

Mijn scherm is ook verkleurd (de lijmsporen boven en rechts vooral, links heel klein beetje). Valt binnen garantie (heb auto sinds midden mei). Levertijd onbekend. SeC Tilburg wachttijden waren vorige maand echt bizar lang (10-15 min), toen ik midden- en eind mei contact had, hooguit 30 sec. Ze hebben het enorm druk met leveringen en support is niet mee kunnen groeien lijkt het. herkenbaar wat ik rond deze tijd 5 jaar terug (2013) bij Volvo ervoer (V60 PHEV). Na een half jaar was het weer prima in orde daar.
 
Zijn er nog meer mensen die een firmware update notificatie hebben gehad? Ik dacht dat het er niet mee van zou komen. Zit nu nog op 2018.32.4, ben benieuwd wat het gaat worden. #spannnnnnnuuuund :)
 
Ik krijg af en toe het oranje bandje (doorsnede van een autoband) rechtsboven op het kleine scherm in beeld.
Daarop heb ik zowel de bandenspanning als de sensoren van alle banden laten controleren; allebeide OK.
Heb wel wat last van cupping voor. Is de enige reden naast een verkeerd gevallen bitje in de software die ik kan bedenken als reden. Iemand nog een idee?

Ik heb sinds kort hetzelfde met mijn P85+ 2013 - af en toe melding bandenspanning, terwijl die exact overeenkomt met de deursticker.
Volgens een mevrouw bij Tesla moet de spanning 3 bar zijn... Ik zei dat ik met 2,6 en 2,8 bar rij conform het boekje.
Echter zij kwam van Euromaster en was het niet met mij eens. Dat mag, vrij land, echter de deursticker is al 5 jaar leidend...
Begin november heb ik een service afspraak en zal de kwestie wederom aankaarten.
 
Ik heb sinds kort hetzelfde met mijn P85+ 2013 - af en toe melding bandenspanning, terwijl die exact overeenkomt met de deursticker.
Volgens een mevrouw bij Tesla moet de spanning 3 bar zijn... Ik zei dat ik met 2,6 en 2,8 bar rij conform het boekje.
Echter zij kwam van Euromaster en was het niet met mij eens. Dat mag, vrij land, echter de deursticker is al 5 jaar leidend...
Begin november heb ik een service afspraak en zal de kwestie wederom aankaarten.
In de Tesla handleiding staat 2.9 bar voor 21" en 3.1 bar voor 19".
Bij 2.6 krijg je van de TPMS sensoren een melding dat je bandenspanning te laag is. Met 2.6 is ie dat.
 
In de Tesla handleiding staat 2.9 bar voor 21" en 3.1 bar voor 19".
Bij 2.6 krijg je van de TPMS sensoren een melding dat je bandenspanning te laag is. Met 2.6 is ie dat.

Ik doe al heeeeel lang bij welke auto dan ook tot max 10% meer. Bv 2.7 ipv 2.5 ! Hang ook een beetje af van hoe nauwkeurig de meter is af te lezen. :confused: Wel een goede gebruiken trouwens. Over dit onderwerp zijn al hele bibliotheken vol geschreven. Google maar eens op ...bandenspanning 10% meer... Suc6 :D
 
Zijn er nog meer mensen die een firmware update notificatie hebben gehad? Ik dacht dat het er niet mee van zou komen. Zit nu nog op 2018.32.4, ben benieuwd wat het gaat worden. #spannnnnnnuuuund :)
En......tromgeroffel....... het is 2018.42.2 geworden. Altijd spannend welk bingonummer er uit de Elon-tombola gaat rollen.
Volgens de info die ik heb opgevonden zou de functie “navigate on autopilot” met deze firmware moeten werken. Morgenochtend eens uitproberen. (Was van plan om weer eens naar de golfbaan te gaan.)
 
Volgens de info die ik heb opgevonden zou de functie “navigate on autopilot” met deze firmware moeten werken. Morgenochtend eens uitproberen. (Was van plan om weer eens naar de golfbaan te gaan.)
In de EU zal drive-on-nav voorlopig nog niet werken. Schijnt met name te maken hebben dat de wegbelijning in de EU sterk afwijkt van de US. Gaat wel komen, maar zal nog even duren...