Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.32.x

This site may earn commission on affiliate links.
Er is veel meer mis bij mij. Achter speakers doen het niet meer, Bass speakers en microfoon. Lekker dan.
Dat is het nadeel van de vele updates. Aan de andere kant, je weet dat je doorgaans binnen een paar weken weer een update binnen krijgt.;)
Je kunt ook de instellingen aanpassen zodat je minder vaak updates krijgt. Dan zit je denk ik wat veiliger t.a.v. bug’s, maar krijg je wel minder vaak een update.
normale tijdschema voor uw regio en voertuigconfiguratie. Wanneer een software-release beschikbaar wordt gesteld, is deze in het algemeen al enige tijd gebruikt op voertuigen van andere klanten.”
 
Er is veel meer mis bij mij. Achter speakers doen het niet meer, Bass speakers en microfoon. Lekker dan.
Captain Obvious speaking: de balansinstellingen gecheckt?
Dat is het nadeel van de vele updates. Aan de andere kant, je weet dat je doorgaans binnen een paar weken weer een update binnen krijgt.;)
Je kunt ook de instellingen aanpassen zodat je minder vaak updates krijgt. Dan zit je denk ik wat veiliger t.a.v. bug’s, maar krijg je wel minder vaak een update.
normale tijdschema voor uw regio en voertuigconfiguratie. Wanneer een software-release beschikbaar wordt gesteld, is deze in het algemeen al enige tijd gebruikt op voertuigen van andere klanten.”
Mwah, had voorkeur naar aanleiding van deze draad op conservatief gezet een paar dagen terug maar toch begon die gewoon binnen te komen gisteren. Dus je krijgt ook gewoon de brakke versies alleen wat later :/
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Mars2020
Jazeker.

Maar wellicht geef ik ten onrechte de schuld aan de firmware. Recent is een trekhaak ingebouwd en zijn ze aan de kant van de versterkers/Bass module bezig geweest. Misschien is de microfoon ook wel gekoppeld met de versterker....
Oh oh. Dat soort dingen hebben velen voor jou al meegemaakt. Vele voorbeelden op dit forum. Audio upgrades, lampjes, trekhaken. Laat NOOIT, maar dan ook NOOIT anderen dan Tesla aan je electronica of elektriciteit zitten. Dat geeft bijna per definitie ellende met software, firmware, updates, functies en garanties. Don't. Just Don't.

En nee, ik ben niet van of voor Tesla. Je bent gewoon de zoveelste...
 
Jazeker.

Maar wellicht geef ik ten onrechte de schuld aan de firmware. Recent is een trekhaak ingebouwd en zijn ze aan de kant van de versterkers/Bass module bezig geweest. Misschien is de microfoon ook wel gekoppeld met de versterker....

Oh oh. Dat soort dingen hebben velen voor jou al meegemaakt. Vele voorbeelden op dit forum. Audio upgrades, lampjes, trekhaken. Laat NOOIT, maar dan ook NOOIT anderen dan Tesla aan je electronica of elektriciteit zitten. Dat geeft bijna per definitie ellende met software, firmware, updates, functies en garanties. Don't. Just Don't.

En nee, ik ben niet van of voor Tesla. Je bent gewoon de zoveelste...

Picobello BV ;) Blijf d'raf!!! ....

Maar inderdaad... De firmware is redelijk strak afgesteld op hoeveel stroom zaken verbruiken... Je kan niet 'even' ergens wat aftappen voor een versterker of aanhangerverlichting ofzo.. Bij Tesla werkt dat niet meer zoals vroegah.
 
Prima alle nieuwe opties maar ik heb net in 45 min snelweg 4 flinke phantom brakes gehad... en die waren er echt een stuk minder voorheen...

Zelfde bericht net van collega: bijna door voorruit heen.

Gisteren 2020.32.3 geïnstalleerd en vandaag een testrit met wisselde ervaringen met de EAP. Bijvoorbeeld, op een provinciale weg, in een flauwe bocht waar de EAP voorheen halverwege de bocht afremde (tot ergernis (terecht!) van verkeer achter mij) werd nu de max. snelheid keurig aangehouden (kan ook makkelijk in de betreffende bocht), helemaal blij!

Echter, in mijn testroute (die ik rij na elke update) zit een rechts-links bochtencombinatie inclusief verlaging van max. snelheid die tot nu toe (min of meer) foutloos ging (ik kom van 2020.28.6) maar nu gaf de EAP het op bij de eerste bocht en moest ik op de rem om te voorkomen dat ik in de berm terecht kwam.

Ik ben benieuwd wat de volgende update gaat brengen op (E)AP gebied. Ik heb uiteraard de releasenotes gezien van de volgende update maar daar lijken de meeste updates te zijn voor de 3 en ik rij een non-raven S met EAP.
 
Eergister .32.3 geïnstalleerd, wat me opviel na de eerste test is dat autopilot treuzeliger overkwam dan voorheen en bij de eerste (simpele) bocht al aangaf dat ik de stuur moest overnemen. Binnekort maar weer even testen na de positieve verhalen hierboven.


Oh oh. Dat soort dingen hebben velen voor jou al meegemaakt. Vele voorbeelden op dit forum. Audio upgrades, lampjes, trekhaken. Laat NOOIT, maar dan ook NOOIT anderen dan Tesla aan je electronica of elektriciteit zitten. Dat geeft bijna per definitie ellende met software, firmware, updates, functies en garanties. Don't. Just Don't.

En nee, ik ben niet van of voor Tesla. Je bent gewoon de zoveelste...

Ik kan dit beamen, ik heb ook problemen gehad met de software naar aanleiding van een derde partij dat een elektronische modificatie had aangebracht aan m'n Tesla. Na een reset werkte alles gelukkig weer, maar scherm en sensoren werkten na de aanpassing een dagje niet.
 
Een week op 32.2 en 32.3 gereden: wat een ellende qua phantom braking en weer random meldingen van de rode handen aan het stuur terwijl er niks zichtbaar op de rechte en duidelijk belijnde snelweg gebeurt, geen viaducten of borden boven de weg. Hoop dat ze snel een nieuwe versie pushen, want dit werkt niet.
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Helaas ook negatieve ervaring met .3

- phantom brakes;
- snelheid nu bijna overal verkeerd aangegeven
- ook al is de snelheid aangegeven, dan nog zonder reden vertragen. Op A1 van Amsterdam naar A27 Hilversum. Snelheidslimiet is 100, auto gaat naar 90 en vertraagt daarna (terwijl 90 blijft staan in dashboard) naar 80.
- mededeling opeens dat camera niets zien en dat dat bij volgende keer opstarten waarschijnlijk wel weer werkt (geen regen en heldere lucht). Was trouwens na 1 minuut weer terug naar normaal;
- weet niet of dit bij deze versie is of er altijd al inzat: bij het voorlezen van een SMS werkt de volume-instelling niet. Je kan scrollen wat je wil, maar blijft op vol vermogen brullen...

EAP maar uitgezet, wat een ellende. Hier kan ik niet in het bijzijn van anderen mee rijden en zelf wordt ik er ook niet gelukkig van. Dikke min voor Tesla :mad:
 
Het lijkt wel of we hier ook een klassiek nadeel van Neurale Netwerken zien. Je kan ze voeden wat je wil, maar je weet niet exact wat eruit komt. (net als bij de mens...). Een rule based systeem zou niet in versie 1 iets anders doen dan in versie 2, als de rule niet aangepast is. Bij NN kan het wel zo zijn dat het gedrag anders is, omdat er een extra factor is gaan meetellen.
Ik ben altijd heel voorzichtig met een nieuwe versie, geen idee wat hij wel en niet kan.
Ik hoop dat Tesla ergens een goede middenweg weet te vinden tussen NN en rules, zodat je er wat meer vertrouwen in kan hebben dat een volgende versie altijd beter is, niet slechter.
 
Ik vraag me af hoeveel NN er nu in de huidige versie zit. Ik denk nog maar heel weinig: het is nog steeds de doorontwikkelde EAP van versie 8 (of misschien zelfs eerder).

Pas de door Musk aangekondigde rewrite zal op NN werken icm HW3 (of: meer op NN werken, doet het al voor deel).

Gezien de vele door ons gevonden fouten is mijn conclusie dat zijn testset niet juist is. Ik heb nog niet op het usa deel van het forum gekeken, maar kan mij zo maar voorstellen dat EU niet de hoogste prio heeft :)
 
  • Informative
Reactions: fauquemont
Technologisch super interessant. Maar als gebruiker zou ik het toch fijn vinden als basale zaken (in onze menselijke ogen) goed zouden werken. Zoals 'een normale snelheid aanhouden in een lege bocht', en 'een beetje verder vooruit kijken'.
Wat ik eigenlijk nooit begrepen heb is waarmee de radar + stuurhoek + kaartinfo niet gewoon kan leiden tot de conclusie dat de weg vrij is. Ik heb in bochten altijd het idee dat hij een snelheid wil aannemen waarmee hij de vangrail kan vermijden, als je plots rechtdoor zou gaan.
Dat was met inhalen ook zo, maar lijkt nu 'goed' te werken.