Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
‘t was bij momenten vandaag vrij mistig op de baan…Mistlampen aanzetten… Huh? Weg bij snelle bediening?Dus nu toch 3x op verschillende plaatsen tikken om dat op/af te zetten. Blijft een ergonomische misser. Dit moet je in 1 klik/tap kunnen doen. Maja, dat zal een Californische UI ontwikkelaar niet op ‘t lijstje zetten zeker.
 
Nu met koud weer ook steeds de koud weer tips. Inclusief WD40 als je er op klikt. Kan me voorstellen dat deze adviezen sommigen daadwerkelijk kunnen helpen. Ook weg te "swipen",
(Software versie op de foto)

20220112_214210.jpg
 
‘t was bij momenten vandaag vrij mistig op de baan…Mistlampen aanzetten… Huh? Weg bij snelle bediening?Dus nu toch 3x op verschillende plaatsen tikken om dat op/af te zetten. Blijft een ergonomische misser. Dit moet je in 1 klik/tap kunnen doen. Maja, dat zal een Californische UI ontwikkelaar niet op ‘t lijstje zetten zeker.
Ik gebruik mistlichten nog niet eens 10 keer per jaar, dus heb er het raden naar waarom dat altijd snel beschikbaar zou moeten zijn.
 
  • Like
Reactions: JanG007
‘t was bij momenten vandaag vrij mistig op de baan…Mistlampen aanzetten… Huh? Weg bij snelle bediening?Dus nu toch 3x op verschillende plaatsen tikken om dat op/af te zetten. Blijft een ergonomische misser. Dit moet je in 1 klik/tap kunnen doen. Maja, dat zal een Californische UI ontwikkelaar niet op ‘t lijstje zetten zeker.
Euh als je even aan de linkerstalk trekt komt meteen de kleine lichtbediening pop up links onderaan op je scherm. Kun je direct je mistlampen bedienen.

#RTFM
 
‘t was bij momenten vandaag vrij mistig op de baan…Mistlampen aanzetten… Huh? Weg bij snelle bediening?Dus nu toch 3x op verschillende plaatsen tikken om dat op/af te zetten. Blijft een ergonomische misser. Dit moet je in 1 klik/tap kunnen doen. Maja, dat zal een Californische UI ontwikkelaar niet op ‘t lijstje zetten zeker.
Ik gebruik mistlichten nog niet eens 10 keer per jaar, dus heb er het raden naar waarom dat altijd snel beschikbaar zou moeten zijn
éénmaal zeer kort de grootlichten activeren en de snelkoppelingen zijn tijdelijk bedchikbaar op het scherm. Supersimpel
😉
 
‘t was bij momenten vandaag vrij mistig op de baan…Mistlampen aanzetten… Huh? Weg bij snelle bediening?Dus nu toch 3x op verschillende plaatsen tikken om dat op/af te zetten. Blijft een ergonomische misser. Dit moet je in 1 klik/tap kunnen doen. Maja, dat zal een Californische UI ontwikkelaar niet op ‘t lijstje zetten zeker.
command mistlicht aan geprobeerd?
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Ik gebruik mistlichten nog niet eens 10 keer per jaar, dus heb er het raden naar waarom dat altijd snel beschikbaar zou moeten zijn.
Daar ben ik het niet meer eens. Dan zou je kunnen zeggen dat de gevaarsknipperlichten ook ergens verdoken morgen zitten. Laatst moest ik mijn mistlichten aanzetten wegens werkelijk heel slechte zichtbaarheid. Dan merk je dat het eigenlijk echt gevaarlijk is om in zo'n situatie je ogen van de weg af te houden en te moeten zoeken tussen een hoop opties. Ik heb ook een paar spraakcommandos gegeven, maar die werden niet herkend (zet mistlichten aan, mistlichten voor aan,...). Het was al helemaal het moment niet om op de website te gaan kijken wat de juiste instructie is.
 
Ik gebruik mistlichten nog niet eens 10 keer per jaar, dus heb er het raden naar waarom dat altijd snel beschikbaar zou moeten zijn.
Sterker nog. Ik heb de afgelopen 10 jaar nog niet 1x de mistlampen nodig gehad.
Ik weet dat de wetgeving in BE anders is maar je mislampen achter aan doen bij meer dan 50m zicht is in NL verboden.
Voor is het verboden bij meer dan 200m zicht. Dan ook nog zijn mistlampen volledig idioot om te gebruiken in de ochtend- en avondspits daar je nog geen 20m van elkaar rijdt.

Toch hele volksstammen deze ochtend die bij 500-1000m zicht de volledige verblindende misverlichting aan hebben alsof ze een kermisattractie zijn.
 
Volgens mij zijn de mistlichten maximum 3 taps ver (auto, lichten, mistlichten) als ze niet meer onder de snelle bediening zitten (auto, mistlichten).
Ze zitten inderdaad niet meer in de snelle bediening, maar in het verlichtingsmenu. Om een vreemde reden lijken de buttons voor de mistlichten zelfs wat minder zichtbaar dan de andere opties in dat menu. Mij lijkt het logisch om zo'n veiligheidsfuncties er iets meer te laten uitspringen. Ik denk dat mijn grote punt is dat een veranderde UI ook invloed heeft op het terugvinden van sommige belangrijke zaken.

Ik suggereerde eerder dat de lichten links in het scherm aanklikbaar zouden moeten zijn en je rechtstreeks naar het verlichtingsmenu zouden moeten brengen. Dat zou al iets oplossen.
 
Sterker nog. Ik heb de afgelopen 10 jaar nog niet 1x de mistlampen nodig gehad.
Ik weet dat de wetgeving in BE anders is maar je mislampen achter aan doen bij meer dan 50m zicht is in NL verboden.
Voor is het verboden bij meer dan 200m zicht. Dan ook nog zijn mistlampen volledig idioot om te gebruiken in de ochtend- en avondspits daar je nog geen 20m van elkaar rijdt.

Toch hele volksstammen deze ochtend die bij 500-1000m zicht de volledige verblindende misverlichting aan hebben alsof ze een kermisattractie zijn.
Klopt helemaal, maar in mijn ogen ondersteunt dit juist het hele punt. Je hebt ze enkel nodig in gevaarlijke verkeerssituaties en juist daarom wil je niet in menu's klikken.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Klopt helemaal, maar in mijn ogen ondersteunt dit juist het hele punt. Je hebt ze enkel nodig in gevaarlijke verkeerssituaties en juist daarom wil je niet in menu's klikken.

Nodig heb je ze eigenlijk nooit.

Wanneer het zo beroert is dat je minder dan 50m zicht hebt dan zie je de normale verlichting nog vele malen die afstand.
Dan moet je snelheid en rijgedrag aanpassen op die situatie.

Wellicht 30 jaar geleden toen de de normale verlichting o.b.v. marginale gloeilampjes was, was mistverlichting een toegevoegde waarde.
Maar zeker de huidige LED schijnwerpers zijn een idioot verschijnsel.