Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een wat verdere rit gedaan. Dit is dus een duidelijke achteruitgang. Wie heeft er beslist om het % soc bij aankomst weg te laten bij navigatie?
De aanduiding van de cruisecontrol is onduidelijker. Nog wat extra knoppen een menu dieper verborgen.
En die lichtshow ? Bij mijn vorige wagen werden die matrixlichten gebruikt om mijn veiligheid te verhogen, niet om een logo op een muur te projecteren.
Laten we hopen dat dit wat bijgestuurd wordt.
 
In 44.6 zit dat erbij. Ik weet niet of dat bij oudere versies ook hey geval is
Da's de handmatige defrost die zat er al langer in dacht ik. Maar ik zou het bij gepland vetrek automatisch aan en uit hebben bij temperaturen rond het vriespunt. Of desnoods een 'defrost' schuifje naast het 'precondition' schuifje in gepland vertrek. Nu stond ik vanaochtend naast een behaaglijk warme auto waarvan de deur niet open en dicht kon omdat de ruit nog was vastgevroren :)
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Da's de handmatige defrost die zat er al langer in dacht ik. Maar ik zou het bij gepland vetrek automatisch aan en uit hebben bij temperaturen rond het vriespunt. Of desnoods een 'defrost' schuifje naast het 'precondition' schuifje in gepland vertrek. Nu stond ik vanaochtend naast een behaaglijk warme auto waarvan de deur niet open en dicht kon omdat de ruit nog was vastgevroren :)
Misschien helpt het om de verwaeming op high te zetten vooraleer je ‘s avonds uitstapt. Enige verschil met defrost is dan nog dat niet alle warme lucht op de voorruit blaast, maar dat komt get ontdooien van de deurvensters ten goede en ook dat de achterruitverwarming niet op staat.
Aan de andere kant, defrost is maar zo’n kwartiertje nodig. Ik denk niet dat je na het opstaan binnen een kwartiertje vertrekt. Een klik in de app bij het opstaan doet het dus voor je.
 
  • Like
Reactions: Krisja and mnno
Ik heb het ook weer uitgeschakeld. Het geeft te veel afleiding. Echt nodig is het volgens mij niet. Je hebt nog altijd de visuele herkenning van andere auto's en vrachtwagens op je hoofdscherm. Sla je te vroeg af, is er een akoestisch alarm. Zet je toch door, volgt er een automatische stuurcorrectie.
Good enough.
Hier ook uitgezet. Op de snelweg staat het te kort aan, en 's avonds zie je je eigen knipperlicht flikkeren door het beeld.
 
  • Like
Reactions: mnno and LaurensH
Ik vind de update wel ok voor het grootste deel. Vooral de nwe functionaliteiten en aanpasbaarheid uiteraard. Dat verbergen van eerder direct bereikbare knoppen en indicaties achter een additionele menuklik vind ik jammer en onnodig (waarom iets veranderen wat iedereen prima vindt vraag ik me daarbij altijd af), maar goed.
Maar ik heb net niet alles kunnen terugvinden. Weet iemand toevallig waar het dashcam icoontje gebleven is? Daarop kon je zien of deze actief was en dat was de knop voor handmatig opslaan. Zijn beide functionaliteiten verdwenen met de laatste update, of kijk ik verkeerd (waarschijnlijk dat laatste uiteraard)?
 
Weet iemand toevallig waar het dashcam icoontje gebleven is? Daarop kon je zien of deze actief was en dat was de knop voor handmatig opslaan. Zijn beide functionaliteiten verdwenen met de laatste update, of kijk ik verkeerd (waarschijnlijk dat laatste uiteraard)?
Je moet op het auto-icoontje drukken. Dan zie het staan in het menu. Er brandt dan een rood lampje bij.
 
  • Like
Reactions: coolname
Wanneer je niet teveel tussenliggende stappen hebt naar je bestemming. Vroeger was dat altijd zichtbaar, nu moet je scrollen n de routebeschrijving om het te zien.
Helaas ja. Ik kijk nu bij Energie -> Rit. Dat is makkelijker 'blind' te doen tijdens het rijden dan scrollen in de routebeschrijving (ik heb Energie als een van mijn vier favoriete apps ingesteld).

Edit: dat 1x drukken op het bovenste deel wist ik niet. Dank voor de de tip @Niek
 
  • Like
Reactions: Niek

Screen Shot 2021-12-25 at 21.53.11.png
 
Ik heb het ook weer uitgeschakeld. Het geeft te veel afleiding. Echt nodig is het volgens mij niet. Je hebt nog altijd de visuele herkenning van andere auto's en vrachtwagens op je hoofdscherm. Sla je te vroeg af, is er een akoestisch alarm. Zet je toch door, volgt er een automatische stuurcorrectie.
Good enough.
Voor een gescheiden fietspad kan het toch wel een mooie extra hulp zijn. Soms moet je zover indraaiendat je al een deel van fietspad aansnijdt om goed te kunnen kijken.
 
  • Like
Reactions: djlorenz and OttoR
Weet iemand hoe ik in 2021.44.25 de laadpunten op de kaart kan vinden? Het ‘bliksempje’ is weg en er is een een POI icoontje teruggekomen. Die laatste laat alleen geen laders zien.

Ik ben nu onderweg naar de schoonfamilie in Zweden en zie op mijn maps echt alleen de geplande stops met geen mogelijkheid om andere laders te zien. Dat is spannend, want ik haal het typisch gezien met -10 graden of kouder niet tot de door Tesla bedachte stops.

Dank!
 
Weet iemand hoe ik in 2021.44.25 de laadpunten op de kaart kan vinden? Het ‘bliksempje’ is weg en er is een een POI icoontje teruggekomen. Die laatste laat alleen geen laders zien.

Ik ben nu onderweg naar de schoonfamilie in Zweden en zie op mijn maps echt alleen de geplande stops met geen mogelijkheid om andere laders te zien. Dat is spannend, want ik haal het typisch gezien met -10 graden of kouder niet tot de door Tesla bedachte stops.

Dank!