Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.

Volgens mij is de M3 je in de maag geschoven want met je aller eerste bericht hier, voor dat je de auto had was je al negatief over Tesla.

Dat was lang niet mijn eerste bericht hier. Toen reed ik trouwens al 8 maand met mijn model 3.
Dat bericht was trouwens helemaal niet negatief over Tesla, ik gaf gewoon aan dat ze heel duur waren in lease. Dat is ook de belangrijkste reden waarom er bij ons op 't bedrijf amper Tesla worden gekozen. Ik ben echt een uitzondering. Nu nog steeds, ik heb twee medewerkers die eerst ook een model 3 prefereerden, maar uiteindelijk bij een EQC en een iX3 zijn uitgekomen, omdat die goedkoper waren in lease.

Die model 3 is me niet in de maag geschoven, ik wou bewust een EV, en ik heb de model 3 gekozen boven de i-Pace, e-tron en Polestar 2. Ik heb hier nog nooit geklaagd over de inherente nadelen van het model, die ik kende van toen ik mijn aankoopbeslissing maakte. Het is een berline, dat wist ik, ik heb de keuze gemaakt van hem zo te kopen.

Maar ik heb wel al wat negatieve ervaringen. Naast het technische mankement (dat nog niet opgelost is na 14 maanden) is er ook een nalatigheid geweest bij de aflevering(een voertuig met een trekhaak moet in B een technische controle krijgen voor aflevering, ik heb mijn voertuig afgeleverd gekregen zonder keuring en zonder melding dat de wagen niet gekeurd was). Ik heb dus meer dan een maand met een wagen rondgereden zonder het nodige keuringsbewijs. Ik heb zelfs met een aanhangwagen gereden zonder dat de wagen gekeurd was.
Dus neen, ik ben nu wat minder positief over Tesla dan in 't begin.

Leer nu gewoon accepteren dat anderen niet alles op dezelfde manier ervaren. Als jij positief wilt zijn over jouw Tesla, is dat jouw recht, en dan ben ik tevreden voor jou.
Is het nu zo moeilijk om te accepteren dat anderen niet tevreden zijn met een bepaalde gang van zaken? En dat die hun negatieve bevindingen hier dan posten?
Ik vind deze update gewoon niet goed, omdat er meerdere schermbedieningen die ik frequent doe niet meer met één knop op het scherm kan regelen, maar dat ik er nu twee drukken op de knop voor nodig heb. En ik ben duidelijk niet alleen.
 
Neen, dus. Mijn geduld is op.
Als er een leasemaatschappij tussen zit, moet je daar gaan klagen.

Zit er tussen leasemaatschappij en jou nog een werkgever tussen, moet je daar gaan klagen.

Wat betreft 44.25.2: op legacy Model S en X vind ik het heel strak en mooi. In onze Model 3 is het inderdaad wat meer wennen, en zit onder andere het rijdersprofiel verborgen, wat bij de S en X niet is.

Zo is inderdaad voorruitverwarming of zetelverwarming een stapje dieper, maar ik vind het dan wel prettig dat de klimaatregeling netjes gegroepeerd is.

In ruil vind ik de Spotify integratie beter, en overzichtelijker.
 
<sarcasme>Dank voor de tip. Dat had ik nog nooit geprobeerd</sarcasme>
Heb je toevallig, net als ik, niet nog steeds Jedlix geactiveerd? Die overruled namelijk scheduled charge. Daar ben ik ook onlangs met schaamrood op de kaken achter gekomen. Ik was glad vergeten dat ik Jedlix ooit eens geactiveerd had. Nadat ik Jedlix gedeactiveerd had voor mijn MS werkt scheduled charging feilloos.
 
Heb je toevallig, net als ik, niet nog steeds Jedlix geactiveerd? Die overruled namelijk scheduled charge. Daar ben ik ook onlangs met schaamrood op de kaken achter gekomen. Ik was glad vergeten dat ik Jedlix ooit eens geactiveerd had. Nadat ik Jedlix gedeactiveerd had voor mijn MS werkt scheduled charging feilloos.
Kijk, dat is nou een potentieel nuttige post. Maar in mijn geval gaat het niet op, ik heb nooit jedlix gebruikt.
 
Nee hoor, dan laat ie na een tijdje weer zien dat hij gaat laden om om 6 uur te vertrekken. Het is gewoon kapot (althans bij mij).
Ik ben oprecht hoe deze story eindigt.
Door een service call en oplossing vanuit Tesla?
Of door gepland vertrek uit te zetten?
Of door een nieuwe software update en dus een nieuw draadje?
Of door handdoek in de ring?
Of door ....?

Wel spannend zo. (Goed bedoeld.)
 
Zo is inderdaad voorruitverwarming of zetelverwarming een stapje dieper.
Vroeger zat er zeker een icoontje voor de zetelverwarming links en rechts…of niet?
ik mis het niet omdat hij zelf inschakelt….uiteindelijk, swipe je op de temperatuur (graden) en je heb alle functies.
Dit geldt ook voor alles wat met lichten te maken heeft. (Linker stalk naar je toetrekken) en voor de ruitenwissers geldt net hetzelfde.

Het enige “irritante” is de soc die je niet meer ziet tijdens het plannen van een route maar heb nog niet veel verder gekeken.

Na 6 maanden afscheid van Tesla, heeft de UI mij aangenaam verrast. (Frisser/moderner) alsook de auto trouwens. Het verschil met de M3 2019 en 2021 is best groot.
 
  • Like
Reactions: Krisja and Mars2020
Dat heb ik al gedaan. Maar leasemaatschappij is gewoon hopeloos qua service.
Is het probleem dan niet meer de leasemaatschappij dan Tesla in dit geval?
Als de leasemaatschappij geen of niet voldoende actie onderneemt zal het nooit wat worden. Ik heb ook ooit iets geprobeert om rechtstreeks met Tesla af te stemmen en dat liep voor geen meter, maar na inschakelen van de leasemaatschappij was het in enkele dagen geregeld.
 
Vroeger reed je naar de aftermarket autoshop om de hoek om de nieuwste Alpine radio met navigatie en 4x50W met DC-DC converters en burbrown DACs. En die sloopte je weer uit de auto bij verkoop om in de volgende over te plaatsen. En dat voor 700 gulden. Ik mis de DIN-radio nog altijd. Alleen de kever heeft nog een iPod als bron.
Dat is inderdaad zo dat waren nog eens tijden, zelf knutselen aan je auto:), maar welk merk levert tegenwoordig nog een Din-module die je zelf kunt vervangen?
 
Ik ben oprecht hoe deze story eindigt.
Door een service call en oplossing vanuit Tesla?
Of door gepland vertrek uit te zetten?
Of door een nieuwe software update en dus een nieuw draadje?
Of door handdoek in de ring?
Of door ....?

Wel spannend zo. (Goed bedoeld.)
Ik ben net zo benieuwd als jij <g>.

Eerst maar eens met een service request beginnen.
 
Wat ook erg vreemd is dat de temperatuurregeling 2x onder in beeld staat terwijl hij in sync modus is. Neemt onnodig veel ruimte in en is storend. Ik heb nog niet gevonden of je hier iets aan kan veranderen.
Die tweede rechts verschijnt alleen als er een passagier op de bijrijderstoel zit. Stoel leeg? Geen tweede temperatuurregeling. Ik vindt het eigenlijk wel mooi.
 
  • Like
Reactions: Mars2020