Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Maandag 2021.44.25.2 ontvangen (ik zit momenteel op een median time van een update per 11 dagen!) en gisteren 1900km gereden.

Al snel bleek dat ABRP vooral een irritatie was, tegenover het eenvoudig toevoegen, aanpassen en herschikken van de waypoints in de Tesla navigatie. ABRP blijkt eerst de ideale route te genereren en heeft er dan moeite mee dat je afwijkt, en wilt je naar de origineel voorziene superchargers leiden. Afijn, eens Keulen voorbij ABRP uit gezet en nooit meer aan gezet.

Ik vind V11 op mijn 2017 Model X met MCU2 aanzienlijk beter, maar da's voornamelijk omwille van de waypoints. Echt goed gedaan.
 
  • Like
Reactions: Krisja and Mars2020
De rest ga ik niet op reageren want je hebt blijkbaar de beslissing genomen om de nieuwe software geen kans te geven...
Maar op deze wil ik wel reageren.
Ik heb er 250 km mee gereden en ik vind ze een achteruitgang.
Ik weet dat voor jou alles wat Tesla doet helemaal top is, dus laten we het daarbij laten.
Ik heb in ieder geval beslist om collega's vanaf nu af te raden om een Tesla te leasen.
Inderdaad, claxoneren zonder reden mag niet (wat ga je filmen?, een gevaarlijke situatie? dan zou je misschien wel mogen claxoneren), net zo min als filmen van privé eigendommen of personen zonder hier kennis van te geven. Gaan we dan maar allemaal met een bord op ons dak rijden met "U wordt gefilmd"!?
Altijd weer het zelfde gedrag om dingen goed te praten.
 
Maandag 2021.44.25.2 ontvangen (ik zit momenteel op een median time van een update per 11 dagen!) en gisteren 1900km gereden.

Al snel bleek dat ABRP vooral een irritatie was, tegenover het eenvoudig toevoegen, aanpassen en herschikken van de waypoints in de Tesla navigatie. ABRP blijkt eerst de ideale route te genereren en heeft er dan moeite mee dat je afwijkt, en wilt je naar de origineel voorziene superchargers leiden. Afijn, eens Keulen voorbij ABRP uit gezet en nooit meer aan gezet.

Ik vind V11 op mijn 2017 Model X met MCU2 aanzienlijk beter, maar da's voornamelijk omwille van de waypoints. Echt goed gedaan.
Ik heb vandaag met waypoints gereden.
Wagen begon met een SOC van 92% met het preheaten van de accu voor de laadbeurt die ingepland was na 300 km. Lijkt me toch een beetje vroeg.
Die waypoint navigatie is zowat het enige positieve in deze update, maar er zijn nog wel enkele werkpuntjes.
 
Die waypoint navigatie is zowat het enige positieve in deze update, maar er zijn nog wel enkele werkpuntjes.
Gelukkig, toch nog wat positiefs gevonden;)

Ik denk dat er nog wel meer positieve punten volgen. Dat is het voordeel van een bedrijf dat constant de software aanpast. Vroeger kocht je iets en daar moest je het 10 jaar mee doen, ook als het niet goed werkt zoals bij mijn vorige auto. Daar deed de multimedia het niet goed en de importeur had aangegeven dat ze het niet konden oplossen en ook niet van plan waren om op te lossen. Bij Tesla heb je elke paar weken de kans dat iets beter gaat werken.
 
Ik denk dat er nog wel meer positieve punten volgen. Dat is het voordeel van een bedrijf dat constant de software aanpast. Vroeger kocht je iets en daar moest je het 10 jaar mee doen, ook als het niet goed werkt zoals bij mijn vorige auto. Daar deed de multimedia het niet goed en de importeur had aangegeven dat ze het niet konden oplossen en ook niet van plan waren om op te lossen. Bij Tesla heb je elke paar weken de kans dat iets beter gaat werken.
Vroeger reed je naar de aftermarket autoshop om de hoek om de nieuwste Alpine radio met navigatie en 4x50W met DC-DC converters en burbrown DACs. En die sloopte je weer uit de auto bij verkoop om in de volgende over te plaatsen. En dat voor 700 gulden. Ik mis de DIN-radio nog altijd. Alleen de kever heeft nog een iPod als bron.
 
Ik weet dat voor jou alles wat Tesla doet helemaal top is,..

Dan weet jij meer dan ik...

dus laten we het daarbij laten.

Geen slecht idee. Eens kijken of het je lukt... 😜

Ik heb in ieder geval beslist om collega's vanaf nu af te raden om een Tesla te leasen.

Dan is de straf voor u alleszins groter dan voor je collega's. Moest een wagen, ook al is het een lease, me zo teleurstellen dat ik anderen zou moeten waarschuwen,... dan vloog hij buiten. En zeg nu niet dat je die keuze niet hebt.
 
Dan is de straf voor u alleszins groter dan voor je collega's. Moest een wagen, ook al is het een lease, me zo teleurstellen dat ik anderen zou moeten waarschuwen,... dan vloog hij buiten.

Ik wacht nu 14 maanden na de levering nog altijd op een herstelling van een defect dat van bij de levering aanwezig was. Iedere keer dat ik een service call ingeef , wordt dat geweigerd. Is zonet weer gebeurd.

Blijkbaar is een Tesla met loshangende onderdelen OK, want van herstellen is blijkbaar geen sprake.

Dat is wat ik mijn collega's vertel. Wat moet ik ze zeggen? Dat alles top is?
Neen, dus. Mijn geduld is op.

En zeg nu niet dat je die keuze niet hebt.
Die keuze heb ik niet. Anders was hij al lang weg.
 
Blijkbaar is een Tesla met loshangende onderdelen OK, want van herstellen is blijkbaar geen sprake.

Dat is wat ik mijn collega's vertel. Wat moet ik ze zeggen? Dat alles top is?
Neen, dus. Mijn geduld is op.

Dat heeft dus helemaal niets te maken met dit Topic.
Ik zou in plaats van mijn collega's in te lichten voor het sC gaan staan en als er zich een potentiële klant aanbiedt deze eens even bij je roepen...
 
Ik heb vandaag met waypoints gereden.
Wagen begon met een SOC van 92% met het preheaten van de accu voor de laadbeurt die ingepland was na 300 km. Lijkt me toch een beetje vroeg.
Die waypoint navigatie is zowat het enige positieve in deze update, maar er zijn nog wel enkele werkpuntjes.

Hoe weet je dat hij feitelijk begon met preheaten? Heb je de temperatuur van de accu gemeten?
Het zou ook zomaar een boodschap kunnen zijn dat hij weet dat je naar een SuC gaat.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Die keuze heb ik niet. Anders was hij al lang weg.


Volgens mij is de M3 je in de maag geschoven want met je aller eerste bericht hier, voor dat je de auto had was je al negatief over Tesla.
 
  • Like
Reactions: Niek and Mars2020
Bovenaan in het navigatie schermpje staat 'Starting active preheating to optimize charging'.

Ik krijg geen Engelse meldingen. Alleen dat de batterij voorbereid wordt op snelladen. (precieze tekst heb ik niet in mijn hoofd.)
Dat wil dan niet zeggen dat er dan ook feitelijk iets gebeurd in mijn optiek. In de zomer zou het wellicht zelfs kunnen dat er meer gekoeld wordt.