Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ehm, je hoeft niet te drukken... Swipe van icoon temperatuur naar boven en de quickcontrols opent.

Is net een telefoon...
Ik ben er toch nog echt niet achter hoe dit precies werkt. En in de handleiding kan ik alleen maar vinden dat je toch echt op een van de pijltjes moet drukken, en hierdoor dus je temperatuur even aanpast voor dat dit popup schermpje tevoorschijn komt.

1642152178352.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Koifim
Ik ben er toch nog echt niet achter hoe dit precies werkt. En in de handleiding kan ik alleen maar vinden dat je toch echt op een van de pijltjes moet drukken, en hierdoor dus je temperatuur even aanpast voor dat dit popup schermpje tevoorschijn komt.

View attachment 755543
Inderdaad. Dat "snelmenu" kun je alleen oproepen door de temperatuur met een halve graad te verhogen of te verlagen. En niet vergeten dat weer terug te zetten.
 
Nu ik ook meer en meer bepaalde items via voice commands doe vind ik het soms wel bizar dat sommige simpele dingen niet met voicecommands werken.
Mistlichten opzetten bijvoorbeeld lijkt niet te gaan?

"Zet mistlicht op"
"Mistlicht aan"
"Mistlicht"

Allemaal response: "Opdracht niet begrepen"

"Dashcam"
--> Opslaan van dashcam beelden werkt dan weer wel gewoon.

Is er ergens een lijst met commando's in het Nederlands van alle functies die werken?
Nu is het vaak hit & mis.

Zo werkt bijvoorbeeld:
"Lichten" --> settings menu van verlichting wordt geopend.

Maar dit werkt dan niet:
"Ritten" --> opdracht niet begrepen.
 
Ik ben er toch nog echt niet achter hoe dit precies werkt. En in de handleiding kan ik alleen maar vinden dat je toch echt op een van de pijltjes moet drukken, en hierdoor dus je temperatuur even aanpast voor dat dit popup schermpje tevoorschijn komt.

View attachment 755543
Ik ben zelf ook geen fan van deze "mini" climate control.

Zie hier: #777 veel minder moeite vind ik
 
Ik volg nog steeds niet wat er bedoeld wordt want volgens mij gaan hier een paar dingen door elkaar.

Als ik swipe krijg ik het grote climate control scherm, maar volgens mij beweren sommigen dat er ook een manier is om het kleine popup schermpje voor climate control naar boven te halen zonder op de pijljes voor de temperatuur te drukken is, alleen ben ik er dus nog niet achter hoe ik dat voor elkaar krijg.
 
Misschien moet je ff de handleiding lezen want ik kan op drie verschillende manieren bepalen dat er een opname wordt gemaakt.
Zelfde advies voor de verwarming.
Dat is natuurlijk een goed advies, eerst de handleiding lezen en dan pas zeuren. Weinig tegen in te brengen maar ik doe toch een poging.

Dat zou namelijk niet nodig moeten zijn. Behalve dat ik als gebruiker eigenlijk weinig zin heb om na elke major sw update (een deel van) de interfacing met mijn auto opnieuw te moeten leren vind ik dat in het geval van een auto ook nog eens gevaarlijk. Iedere keer weer een periode waarin ik niet blindelings kan beschikken over functies als ruitenwissers, mistlampen, verlichting, achterruitverwarming, navigatie, tripcomputers en bandenspanningsindicatie. Omdat ze op andere plaatsen zitten en / of ineens via menu's en handige shortcuts bediend moeten worden. Suboptimaal.

Ik kan leven met een touch screen ipv echte knoppen, zeker als dat zo trefzeker werkt als het touchscreen in een Tesla. Maar zorg dan dat die touch knoppen te allen tijde bereikbaar zijn en niet meer van plaats veranderen. In een M3 wordt de linker 30% van het scherm ingenomen door een prachtig vormgegeven auto in de juiste kleur, met werkende lichtjes, rijdend op een weg met andere, grijze autootjes. Druppels er op als het regent. Tegelijkertijd heel mooi en een beetje narcistisch. Maar volstrekt nutteloos, want daar staat nul info die ik nodig heb tijdens het rijden. Maak gebruik van dat schermdeel. Zet daar eerst de snelheidsmeter neer in een voor iedereen leesbaar font en op een plek waar je rechterhand er niet voor zit. Maak behoorlijk ruimte voor de drive mode (RND) en de status van CC en AP in plaats van dat aan te geven met de huidige priegellettertjes en al dan niet blauwe stuurtjes. Zet er dan nog een aantal simpele, grote touchknoppen onder voor al die zaken die je zonder nadenken meteen wil kunnen gebruiken. En mocht daar dan nog te weinig ruimte voor zijn dan mag van mij dat navigatiescherm best de helft kleiner. Ik heb nooit begrepen waarom dat niet gewoon maatje TomTom is.

Maar ja, het is de eeuw van de Eye Candy. Het maakt niet uit of iets functioneel is, of überhaupt werkt, als het er maar gelikt uitziet. Dus Paul: niet zaniken en op naar de handleiding :)
 
Ik volg nog steeds niet wat er bedoeld wordt want volgens mij gaan hier een paar dingen door elkaar.

Als ik swipe krijg ik het grote climate control scherm, maar volgens mij beweren sommigen dat er ook een manier is om het kleine popup schermpje voor climate control naar boven te halen zonder op de pijljes voor de temperatuur te drukken is, alleen ben ik er dus nog niet achter hoe ik dat voor elkaar krijg.
Volgens mij kan dat ook niet. Ik heb geen andere manier gevonden om het "snelmenu" op te roepen. Alleen door met de pijltjes te temperatuur te verlagen of te verhogen, krijg ik dat snelmenu in beeld. Daar kun je dan handig je achterruitverwarming aan zetten. Of je stoelverwarming. En vervolgens niet vergeten om je temperatuur weer terug te zetten op wat het stond. Niet heel erg handig, vind ik.
 
  • Like
Reactions: adjego
Maar zorg dan dat die touch knoppen te allen tijde bereikbaar zijn en niet meer van plaats veranderen. I
Als je wil dat knoppen niet meer van plaats veranderen, moet je een Audi kopen.

Het voordeel aan touchscreens is net dat je betere manieren kan vinden. En in het geval van Tesla is er een evolutie gaande van zelf rijden naar jezelf laten rijden, en dan wordt dat schermpje met je mooi vormgegeven auto wel belangrijk om je gerust te stellen dat de auto veel ziet.

En zoals Elon gisteren zei in een tweet: als je een knop nodig hebt, wilt het zeggen dat de auto iets fout doet.


Heb je liever dat Tesla makkelijker vindbare knoppen maakt voor je ruitenwisser, of dat je automatische ruitenwisser beter werkt?
 
The car should do the right thing automatically, but until now I can't even have wipers working automatically as they should... so yeah I'm happy to have UI changes but UX mindset should be there, it's a car and it has to be engineerd as a car.
I love the Innovative CEO mindset, but you are still shipping a MVP, especially where there is safety in mind. At the moment the new UI is making the user experience worse compared, it has to be fixed.

I'm sure they will, and I'm happy they released a piece of crap to the public, this is agile mindset. however I would not have released it globally just because of the Christmas gift... do in small chunks :)
 
242FBE60-175E-469D-86B6-BD511F160005.jpeg
6E553EC6-2349-4AB3-B3DC-24278333B363.jpeg
Ik heb als ik de A2 en de A10 op rijd in deze update nog steeds dat autopilot de snelheid aanpast naar de maximumsnelheid terwijl ik een andere snelheid heb ingesteld en in de settings voor autopilot niet heb gekozen voor het volgen van de waargenomen maximumsnelheid. Ik wil af en toe rustig een podcast luisteren op de rechterbaan tussen de truckers met 83km/u en heb dan geen behoefte opeens naar 103km/u te knallen. Is dit een bug of een feature die ik niet goed kan instellen?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Woek
View attachment 755636View attachment 755637Ik heb als ik de A2 en de A10 op rijd in deze update nog steeds dat autopilot de snelheid aanpast naar de maximumsnelheid terwijl ik een andere snelheid heb ingesteld en in de settings voor autopilot niet heb gekozen voor het volgen van de waargenomen maximumsnelheid. Ik wil af en toe rustig een podcast luisteren op de rechterbaan tussen de truckers met 83km/u en heb dan geen behoefte opeens naar 103km/u te knallen. Is dit een bug of een feature die ik niet goed kan instellen?

Helaas een bug die al heel lang bestaat.

Voorheen was het zo dat als je een limiet instelde AP nooit er overheen ging. Sinds iets van 1.5 jaar wordt die waarde genegeerd. Al diverse malen SuC's dit doorgegeven maar krijg nooit een response. Denk dat ik de enige ben die het meld.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Als je wil dat knoppen niet meer van plaats veranderen, moet je een Audi kopen.

Het voordeel aan touchscreens is net dat je betere manieren kan vinden. En in het geval van Tesla is er een evolutie gaande van zelf rijden naar jezelf laten rijden, en dan wordt dat schermpje met je mooi vormgegeven auto wel belangrijk om je gerust te stellen dat de auto veel ziet.

En zoals Elon gisteren zei in een tweet: als je een knop nodig hebt, wilt het zeggen dat de auto iets fout doet.


Heb je liever dat Tesla makkelijker vindbare knoppen maakt voor je ruitenwisser, of dat je automatische ruitenwisser beter werkt?
Gezien de artificiele alzheimer die de ruitenwissers hebben in een tesla, lijkt de makkelijk vindbare knop me een stuk noodzakelijker!
en niet alles wat Elon zegt hoef je voor waar aan te nemen. Dat van die knoppen bijvoorbeeld is grote onzin. Verwarming instellen gaat makkelijker met knoppen.
 
Bij wie is software 2021.44.xx ( V11) geïnstalleerd met de software instelling op Standaard?

In menu - software - voorkeuren software-update

Ik vermoed dat verstandig is voor enkel onder ons om het vinkje even op standaard te zetten.
Sowieso toch al te laat maar stel ik had hem op standaard staan, zou ik dan V11 nu niet hebben?

Los daarvan, ik had het toch niet willen missen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Helaas een bug die al heel lang bestaat.

Voorheen was het zo dat als je een limiet instelde AP nooit er overheen ging. Sinds iets van 1.5 jaar wordt die waarde genegeerd. Al diverse malen SuC's dit doorgegeven maar krijg nooit een response. Denk dat ik de enige ben die het meld.


Ik heb nog wat gezocht en deze post geeft een goed beeld wat er precies gebeurt: