Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook premium connectivity.
Maar Tesla beelden via app bekijken (iPhone 13 pro) werkt enkel als de model 3 aan wifi thuis hangt.
Wanneer model 3 op mobiel netwerk hangt krijg ik geen beelden te zien.
Interessant, want check het hier zojuist op kantoor en zie de beelden van de auto die buiten op straat in Amsterdam staat

Geen idee waarom het bij sommigen dan niet werkt, hier werkt het wel
 
Hier ook premium connectivity.
Maar Tesla beelden via app bekijken (iPhone 13 pro) werkt enkel als de model 3 aan wifi thuis hangt.
Wanneer model 3 op mobiel netwerk hangt krijg ik geen beelden te zien.
Heb je in de auto in het menu “Veiligheid” de optie “Live camera bekijken via mobiele app” aan staan?
Ook de bewakingsmodus moet aan staan.
 
30.7 staat er nu op. Niks merkbaars. Vreemd dat 30.8 er ook is...

Dankzij de driekeerdrukkenvoorietssimpels-GUI zit ik eigenlijk niet meer aan het scherm tijdens het rijden, want zuchtmoeilijkgedoe. En ineens dacht ik: misschien is dat de bedoeling? Dus demotiveren zodat het niet snel gedaan kan worden tijdens het rijden. Als dat inderdaad de bedoeling is, dan werkt dat goed. :)
 
30.7 staat er nu op. Niks merkbaars. Vreemd dat 30.8 er ook is...

Dankzij de driekeerdrukkenvoorietssimpels-GUI zit ik eigenlijk niet meer aan het scherm tijdens het rijden, want zuchtmoeilijkgedoe. En ineens dacht ik: misschien is dat de bedoeling? Dus demotiveren zodat het niet snel gedaan kan worden tijdens het rijden. Als dat inderdaad de bedoeling is, dan werkt dat goed. :)
Ik vraag me eigenlijk af wat je anders allemaal doet op dat scherm tijdens het rijden. Ik kom daar nagenoeg nooit, tenzij om sentryfilmpjes te zien (en eens een mistlicht aan te zetten). Airco, stoelverwarming,... staat allemaal op auto en ik kom er niet aan. Navigatie is automatisch op basis van de agenda en de rest via spraakcommando. Verbruiksgrafiekjes boeien me niet.

Wat wel jammer is, is dat de bandenspanning weg is. Dat hield ik geregeld in de gaten met een eenvoudige swipe en ik weet nu al dat ik het veel minder ga monitoren nu ik het zo ver moet gaan zoeken.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and nico180
Wat wel jammer is, is dat de bandenspanning weg is. Dat hield ik geregeld in de gaten met een eenvoudige swipe en ik weet nu al dat ik het veel minder ga monitoren nu ik het zo ver moet gaan zoeken.
Je krijgt toch een melding als de spanning te laag is, daar hoef je niet continu op te letten. En als je stikstof in je banden hebt, is het verloop in druk al een heel stuk minder.
 
30.7 staat er nu op. Niks merkbaars. Vreemd dat 30.8 er ook is...
De uitrol zal denk ik ook afhankelijk zijn van wat er is aangepast en of dit ook daadwerkelijk van toepassing is op je auto.
Vaak zie ik dat beide autos dezelfde dag een update aangeboden krijgen, maar laatst was er een update die verbetering gaf aan de werking van de warmtepomp en die kreeg ik alleen op de auto die de warmtepomp heeft en niet op de ander.
 
Je krijgt toch een melding als de spanning te laag is, daar hoef je niet continu op te letten. En als je stikstof in je banden hebt, is het verloop in druk al een heel stuk minder.
Er zijn te veel M3P's met gebogen velgen. Ik wil niet wachten op een melding van te lage spanning. Jammer dat je de waarde van de melding niet zelf lager kan zetten (voor zover ik weet).
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Ik vraag me eigenlijk af wat je anders allemaal doet op dat scherm tijdens het rijden.
Ik zie dat je geen FSD hebt. Misschien het nadeel van FSD. Als het rustig is op de snelweg, is het gewoon mogelijk op een lagere frequentie de weg te scannen op gevaren.

Dingen die ik op de snelweg doe, waar ik van bewust ben en nu aan denk:
  • Ander nummer kiezen. Dat betekent ook wisselen tussen Spotify en Tidal hoort daarbij. In veel gevallen doet mijn vrouw of een kind dat, maar soms moet er ingegrepen worden bij teveel Baby Shark. Of als Spotify op stond en me weer eens naar top40-muziek-op-repeat duwt. Muziek is erg belangrijk voor mij, dus hier gaan de meeste interacties naar toe - ook in de stad.
  • Kijken naar de verwachte batterij t.o.v. de geplande aankomst. Vooral op de lange routes doe ik dit minstens elk half uur. Geeft feedback, hoe ik ga rijden en of ik toch even een laadpauze neem, zodat ik dat bijvoorbeeld niet op de terugweg hoef te doen. Op 2 uur is het verschil soms 10% - dan zou ik met 15% aankomen, maar bleek er nog 25% prik in te zitten.
  • Verkeer op de route doorscrollen, vooral als de route ineens wisselt. Vrouw kijkt dan op de anwb-site, we bespreken het snel en kiezen een route. Dit nadat we ooit eens een ochtend lang elk achterweggetje van Flevoland hadden bezocht, omdat een afsluiting incorrect was aangegeven. Kost wel wat geschuif en getik, zowel door mij als mijn vrouw.
  • Mijn vrouw is architect en project-ontwikkelaar, dus we doen nog wel eens een ommetje bij een "Funda-alarm". Omdat Google maps "delen met Tesla" niet altijd vlekkeloos werkt, spring ik soms bij om dat adres goed te krijgen.
  • De ventilatie aanpassen als ik achter een auto rij die op roetstof loopt.
  • Mistlampen aan- en uitzetten
  • Bandenspanning checken, toen ik nog met een spijker in de band rondreed (bleek achteraf). Soms ging het leeglopen sneller, soms heeeeel langzaam. Bijpompen was nodig op de slechte dagen. Banden zijn vervangen voordat V11 kwam, anders had ik echt een probleem.
Ik wil niet wachten op een melding van te lage spanning.
Dit omschrijft het probleem dat ik zie met V11. Als alles in orde is, hoef je inderdaad niks in de gaten te houden. Als er wel iets aan de hand is, dan is V11 toch best een FU in je gezicht - er is geen eenvoudige "hou het even in de gaten" meer. Ik heb nu met 4 nieuwe banden geen problemen meer met de bandenspanning, maar wat als ik straks op een meerdaagse rit hetzelfde euvel heb?

Maar ik realiseer me wel dat het ontzettend lastig is om goed te doen, omdat mensen gewoontedieren zijn. Ik wil bijvoorbeeld nog steeds weten wat mijn bandenspanning is, wat nu nergens meer op slaat. Daar kwamen mijn gedachte vandaan over demotivering van gebruik scherm tijdens het rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijn vrouw is architect en project-ontwikkelaar, dus we doen nog wel eens een ommetje bij een "Funda-alarm". Omdat Google maps "delen met Tesla" niet altijd vlekkeloos werkt, spring ik soms bij om dat adres goed te krijgen.
Ik vind de stemherkenning bijzonder goed in Tesla (of die van Apple bijzonder bagger) en spreek mijn adressen gewoon in.

Tijdens FSD rijden op lange trips durf ik wel eens de route manueel aan te passen, zeker met meer waypoints.
 
Interessant, want check het hier zojuist op kantoor en zie de beelden van de auto die buiten op straat in Amsterdam staat

Geen idee waarom het bij sommigen dan niet werkt, hier werkt het wel
Denk dat dit ook misschien aan de bereik van de mobiele netwerk kan liggen, want thuis werk het soms wel en soms niet (nieuwbouw best wel slecht mobiele netwerk bereik), en als ik naar me werk rij in Amsterdam werkt het altijd met LTE zonder enige problem.
 
Ik vraag me eigenlijk af wat je anders allemaal doet op dat scherm tijdens het rijden. Ik kom daar nagenoeg nooit, tenzij om sentryfilmpjes te zien (en eens een mistlicht aan te zetten). Airco, stoelverwarming,... staat allemaal op auto en ik kom er niet aan. Navigatie is automatisch op basis van de agenda en de rest via spraakcommando. Verbruiksgrafiekjes boeien me niet.
Hoe langer je ritjes zijn, hoe meer ik met de webbrowser doe. Je hebt niet voor niets een auto die zelf binnen de lijntjes kan blijven :)
 
  • Disagree
Reactions: job-lek and Mark67