You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik las ergens dat deze is aangeboden bij voertuigen waar vorige week versie 30.7 is geïnstalleerd. Zou bijna denken dat in deze versie een bug fix zat van die van vorige weekEr is ook geen changelog voor deze update, dus ik denk nog wat tweaks voor de vele heater problemen welke er spelen.
Die kappersfohn duurt maar even en is bij mij welkom omdat anders de ruiten aandampen. Best de ventilatieroosters niet in je gezicht laten blazen, dan valt het minder op.Verwarming in mijn S is toch echt een drama. Als ie op auto staat gaat de ventilatie op standje kappersföhn. Dus zet ik 'm maar handmatig op stand 3. Zelfstandig besluit de auto dan regelmatig om van 3 terug te gaan naar 1.
Met de meest recente update wordt ook zomaar de ingestelde temperatuur opgehoogd van 20,5 naar 21. En als ik een bocht naar rechts maak krijg ik een bak koude lucht uit de rechterkant van de auto over me heen.
Ik heb ook de 20.5 naar 21. Elke keer als de auto start staat het terug op 21 graden. Ondertussen heb ik het opgegeven om het elke keer te wijzigen en rijd ik maar in een auto die net dat tikje te warm is naar mijn goesting.Die kappersfohn duurt maar even en is bij mij welkom omdat anders de ruiten aandampen. Best de ventilatieroosters niet in je gezicht laten blazen, dan valt het minder op.
Van 20,5 naar 21 is wellicht gebeurd als je je kappersfohn uitgezet hebt. Als je iets te hoog op de temperatuur klikt om het detailscherm van de klima te zien, kan je tegelijk ongewild de temperatuur verhoogd hebben. Je kan de aanhagers beter regelen met het scrollwieltje.
Gebruik je meerdere bestuurders profielen?Verwarming in mijn S is toch echt een drama. Als ie op auto staat gaat de ventilatie op standje kappersföhn. Dus zet ik 'm maar handmatig op stand 3. Zelfstandig besluit de auto dan regelmatig om van 3 terug te gaan naar 1.
Met de meest recente update wordt ook zomaar de ingestelde temperatuur opgehoogd van 20,5 naar 21. En als ik een bocht naar rechts maak krijg ik een bak koude lucht uit de rechterkant van de auto over me heen.
Helaas een bug die al heel lang bestaat.
Voorheen was het zo dat als je een limiet instelde AP nooit er overheen ging. Sinds iets van 1.5 jaar wordt die waarde genegeerd. Al diverse malen SuC's dit doorgegeven maar krijg nooit een response. Denk dat ik de enige ben die het meld.
Vanzelfsprekend.Ik heb ze aangegeven dat ik naar aanleiding hiervan vervolgstappen zou ondernemen, ook daarop geen reactie.
Je zegt het zelf:Maar ik kan er gewoon zo boos over worden dat er 1.000-en auto's in ons land rond kunnen rijden die uit zichzelf de snelheid significant verhogen, zonder dat iemand dit serieus neemt.
Toen ik afgelopen vrijdag van Nederland naar België reed, tijdens wegenwerken, versnelde mijn auto ook omdat ie natuurlijk de instructie had om op de landsgrens de nieuwe snelheidslimieten aan te houden. Hij vergat dan natuurlijk de tijdelijke limiet van 70.Ik ben de chauffeur, ik ben de baas.
Ik zal niet zeggen dat de werking perfect is, maar TACC is echt wel heel wat anders dan cruise control…….Hi,
Beetje een late reactie, maar vond het toch nog wel even relevant om op te reageren.
Deze herken ik ook en heb ik al een aantal keer laten onderzoeken door Tesla. Want het heeft me al dikwijls in gevaarlijke situaties gebracht.
Tesla gaf steeds aan dat het niet nagespeeld kon worden. Maar de laatste keer leek men het echt serieus te nemen, want mijn incident ging naar een Tesla-kantoor dat verantwoordelijk was voor Tesla in heel Europa. De terugkoppeling was echter enorm teleurstellend: een uitleg waarom de auto de snelheid zelf verhoogd had. Het was verklaarbaar, en daarmee was de kous af voor Tesla.
Voor mij niet, want ik reed op een snelweg met wegwerkzaamheden. Daar mocht ik 70. Het is dan erg ongewenst dat de auto uit zichzelf ineens naar 130 gaat. En die keer dat ik in noodweer reed en weinig zag, reed ik bewust geen 120. En toen was het ook niet verantwoord dat de auto ineens uit zichzelf ging optrekken. Uiteraard ben ik er zelf bij en kan ik ingrijpen, maar je weet hoe snel je auto optrekt. Tegen de tijd dat je dit doet, rij je al 10-20 km/u harder. Soms is het verschil maar laag, en heb je het pas in de gaten als je al - een tijdje - de door de auto bedachte snelheid rijdt (bijv. van 90 naar 100).
Wanneer je bij Tesla aangeeft dat je de uitleg niet relevant vindt zolang deze situaties zich voordoen, krijg je alsnog nul op het request. Ik heb ze aangegeven dat ik naar aanleiding hiervan vervolgstappen zou ondernemen, ook daarop geen reactie.
Ik heb daarna gebeld met de RDW. Die organisatie blijkt in een papieren werkelijkheid te leven: als een auto eenmaal toegelaten is op de weg, dan houdt het voor hen op. Ook als die auto steeds verandert door updates en er potentieel heel veel ervan uit zichzelf versnellen, blijken zij niet bereid om in actie te komen. Daarnaast vertelde men dat de initiële keuring van een voertuig voornamelijk plaatsvindt op basis van gegevens die de fabrikanten zelf op papier aanleveren. Men gaat dus niet met nieuwe auto's rijden om ze zelf te keuren. Het werd me al snel duidelijk: op deze plek ga ik geen gehoor krijgen.
Daarna heb ik contact opgenomen met het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur. Daar leken ze het probleem wel serieus te nemen, maar mijn aanvraag is op dit moment nog op zoek naar de juiste verantwoordelijke binnen de organisatie. Eens in de zoveel tijd krijg ik een mailtje waarin staat dat ze ermee bezig zijn maar de gewenste reactietermijn niet gaan halen.
Ik wacht dit nog heel even af. Wanneer ik ook hier niet doorheen kom, ga ik het op een andere manier proberen. Bijvoorbeeld via de politiek. Liever niet, want heb geen zin in 'gedoe'. Maar ik kan er gewoon zo boos over worden dat er 1.000-en auto's in ons land rond kunnen rijden die uit zichzelf de snelheid significant verhogen, zonder dat iemand dit serieus neemt.
Ik ben de chauffeur, ik ben de baas. Als ik de auto autonoom laat rijden begrijp ik dit nog, want dan heb ik het stokje overgegeven. Maar niet als ik hem alleen op cruise control heb staan.
Hoeft niet, auto werkt ook via de snelheidsdatabase. Maar daar zijn veel klachten over.Ook de wegbeheerder moet de borden op de juste manier hebben geplaatst.
Mee eens, er zijn dus heel veel afhankelijkheden en omstandigheden die de juiste snelheid en het gedrag van de auto bepalen.Hoeft niet, auto werkt ook via de snelheidsdatabase. Maar daar zijn veel klachten over.
Er is ook nog zoiets als fleet speed.
Verwarming in mijn S is toch echt een drama. Als ie op auto staat gaat de ventilatie op standje kappersföhn. Dus zet ik 'm maar handmatig op stand 3. Zelfstandig besluit de auto dan regelmatig om van 3 terug te gaan naar 1.
Met de meest recente update wordt ook zomaar de ingestelde temperatuur opgehoogd van 20,5 naar 21. En als ik een bocht naar rechts maak krijg ik een bak koude lucht uit de rechterkant van de auto over me heen.