Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfs ik ken dat niet.

Klopt, was gisteravond op een evenement en aan het bijladen aan een destination charger. Toen ik wou vertrekken, checkte ik even of er nieuwe updates waren. Even later melding dat ie wifi nodig had om een nieuwe update te downloaden. Al rijdende de hotspot geactiveerd, en dan begon ie met downloaden. Een uurtje verder was alles binnen en moest ik nog thuis geraken om dan de update te starten.
Aha
Downloaden, daar kan ik me iets bij voorstellen. Upgraden leek me lastig.
Ik doe wel eens een schermreboot tijdens het rijden. Is ook al geen feest zonder dashboard.
Hoe lang duurt de upgrade ongeveer als deze al gedownload is?
 
Vanochtend kwam ranger Nick weer eens langs om de problemen met de camera’s en autopilot te verhelpen. Na een half uur heeft hij alweer de laptop dichtgeklapt. Dus gaan we vrijdag weer naar SeC Den Haag met de auto.
Ik heb steeds meer het gevoel dat dit gewoon niet opgelost gaat worden. Als het daarop uitdraait dan gaat het geen vrolijk vervolg krijgen.
Ik ben letterlijk 1 jaar bezig geweest met soortgelijke storingen. FSD computer vervangen, even weg en weer terug. Bekabeling voor camera’s vervangen l, even weg en weer terug. Pas toen iemand WEL de logboeken bekeek en begreep bleek de echte oorzaak duidelijk: de voor camera unit zelf meldde 80 storingen en dan stopte de FSD computer ermee. Na het vervangen van de camera unit was het probleem weg en lijkt nu weg te blijven. Het downloaden van de logboeken kost heel veel tijd en wordt vaak niet gedaan. Het begrijpen ervan vraagt veel expertise die niet alle monteurs hebben. Heel veel tijd en irritatie gekost.
 
Ik ben letterlijk 1 jaar bezig geweest met soortgelijke storingen. FSD computer vervangen, even weg en weer terug. Bekabeling voor camera’s vervangen l, even weg en weer terug. Pas toen iemand WEL de logboeken bekeek en begreep bleek de echte oorzaak duidelijk: de voor camera unit zelf meldde 80 storingen en dan stopte de FSD computer ermee. Na het vervangen van de camera unit was het probleem weg en lijkt nu weg te blijven. Het downloaden van de logboeken kost heel veel tijd en wordt vaak niet gedaan. Het begrijpen ervan vraagt veel expertise die niet alle monteurs hebben. Heel veel tijd en irritatie gekost.
Ranger Nick had van de week ook al naar de front camera gewezen als mogelijke oorzaak. Ik heb niet het idee dat die gisteren vervangen is maar ik zal de werkbon nog even nalezen. Ze gaan over ruim een maand wat coax kabels vervangen. het geeft me allemaal nog niet het gevoel dat ze echt weten wat de storingen veroorzaakt helaas.
 
.36.6 gisteravond al rijdende gedownload en 's nachts geïnstalleerd, en vandaag na 2 maanden probleemloos, weer een probleem om naar rechts te gaan bij het auto lane change. Erg gek. Of zou het het weer zijn, dat met 25º net zoals voorheen was?
 
Net 36.6 geïnstalleerd gekregen, tijdens de installatie (die best heel lang duurde, een uur of zo) ging spontaan de verlichting van de auto een poosje aan. Valt me op omdat je vanuit de woonkamer zichtbaar is. Heb ik nog nooit eerder gezien. Ik kwam van 26.iets geloof ik. Hopelijk geen voorbode voor nog meer groot licht:)
 
Over groot licht gesproken. Net op de A5 naar Karlsruhe in het donker iemand ingehaald die een hele poos voor me reed. Toen ging hij achter me aan rijden en elke keer als bij mij automatisch het groot licht aan ging flitste hij drie keer met zijn groot licht. Humor maar je ziet hoe mis dit gaat.
 
Over groot licht gesproken. Net op de A5 naar Karlsruhe in het donker iemand ingehaald die een hele poos voor me reed. Toen ging hij achter me aan rijden en elke keer als bij mij automatisch het groot licht aan ging flitste hij drie keer met zijn groot licht. Humor maar je ziet hoe mis dit gaat.
Stel je voor dat je zoveel tijd had dat je achter iemand ging rijden om telkens als de AHB's werkten, te knipperen met je eigen grootlicht.
 
.36.6 gisteravond al rijdende gedownload en 's nachts geïnstalleerd, en vandaag na 2 maanden probleemloos, weer een probleem om naar rechts te gaan bij het auto lane change. Erg gek. Of zou het het weer zijn, dat met 25º net zoals voorheen was?
Ook gemerkt met die van mij, waarschijnlijk met de 36 release dan. Wanneer ik naar rechts ga twijfelt hij wanneer de auto over de lijnen rijdt. Het lijkt alsof hij even naar links gaat en dan pas naar rechts. Het lijkt een beetje een S-curve. Een abort is ook al eens mogelijk.

Eergisteren zat ik 's avonds op de verkeerswisselaar in Lummen, waar je rustig een boek kan lezen zonder de binnenverlichting aan te zetten. De high beam ging toch weer aan.
 
2022.36.6

-/- het herkennen van verkeersborden levert meer irritatie op dan dat het iets toevoegt. Leest de Tesla de borden van de parallel rijbaan en ondanks drie nieuwe borden met 100 blijft er 50 staan;
-/- verkeersregels van NL niet / niet volledig geïmplementeerd; denk aan start en einde bebouwde kom
-/- camera kan nog steeds niet omgaan met de glimmende stroken op de A6 van Emmeloord naar Amsterdam
-/- knooppunt Emmeloord vanuit Lelystad naar Groningen: daar remt de auto onvoldoende af, waarna je met veel gepiep zelf het stuur moet overnemen. Ik begrijp het niet daar de bocht eenvoudiger is dan onderstaand pluspunt...

+/+ bij de afslag van de A6 naar de A1 richting Amersfoort gaat het qua vertragen ed veel beter. Ook geen stuurcorrecties meer. Echt significant verbeterd. Niet perfect (wat sneller weer op snelheid komen graag) maar wel bruikbaar.

Blijvend probleem wat niet aan Tesla ligt maar de idiote wetgeving: spitsstroken

Blijvend probleem: auto is te traag met baan verwisselen.

Blijvend probleem: NoA wil (ondanks dat ik alle opties uit heb gezet) mij in 90% van de gevallen onnodig van baan laten verwisselen. Soms zelfs naar een invoeg of uitvoegstrook.
 
  • Like
Reactions: YCedric