Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.32.*

This site may earn commission on affiliate links.
Lang leve de vooruitgang: die vrachtwagenangst hadden we vier jaar geleden ook. /cynisch uit
Nee dat was toen anders….. Enkele jaren geleden was er een probleem met vrachtwagens als je van baan wisselde. Toen werd een baanwissel afgebroken als er een vrachtwagen naast reed.
Nu remt de auto (iets) af als er een auto vanuit de baan naast je een beweging maakt om naar jou baan te komen en in de buurt komt van de lijn. Of zich snap ik de logica, alleen zou de andere auto dichter bij de lijn moeten zijn voordat de Tesla remt. Ik neem aan dat dat in één van de volgende updates wel word aangepast.
 
Wat me gisteren opviel is dat de auto op AP lijkt af te remmen voor een aankomende afslag van de navigatie. Ik vind het zelf bizar omdat ik al even op *.32 rijd en het niet eerder merkte. Anderzijds heb ik het drie keer meegemaakt en was er niets in de buurt dat het afremmen kon verklaren. Dus ik rij 70 km/u en de navigatie geeft aan dat ik de volgende afslag moet nemen. Iets voor de afslag begint hij langzaam richting 60 km/u te vertragen. Nog iemand die dit al ooit merkte?

N+1. Heb dit ook al opgemerkt. Op zich wel leuk. Alleen gaat hij nu nog meer op snelheden van de kaartdata rekenen en daar loopt het wel eens mis. Hierdoor ga je ineens op een lange weg vertragen zonder reden.

Dit gedrag viel mij ook op dat de auto bij afslagen snelheid gaat minderen. Het viel mij met name op bij een afslag met direct aansluitend een relatief scherpe bocht.
Ik denk dat de auto inderdaad geen gebruik maakt van de snelheidsdata, maar van de kaartdata. Lijkt mij geen probleem want dit soort bochten zijn duidelijk in de kaarten zichtbaar, dus ik denk wel dat dat goed gaat (en in de toekomst steeds beter).
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Het viel mij onlangs ook op dat hij corrigeert met het stuur zonder dat AP op staat op een weg zonder belijning.
Onlangs op een secundaire weg, zonder lijnen stuurde hij bij omdat ik richting berm ging.
Ofwel nieuwe feature, ofwel bleef ik tot nu toe altijd ver genoeg van de berm (wat zeer onwaarschijnlijk zou zijn, want op sommige wegen rij je wel eens in de berm bij het kruisen).
Bij mijn weten is dit gewoon de Lane Departure Avoidance en dat zit er al een tijdje op, maar wellicht is dit 'verbeterd' danwel aangescherpt.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
I tried to up the speed to 52 but the 'Computer' said No. So, it is a change from the previous version indeed. The previous one would let me go to 52 and then complain.

Let's hope Tesla works this out soon. Thanks for reporting.

Tesla responded. They say it never was supposed to work as it did before and they even tried to tell me that Autopilot would not be allowed if setting to a higher speed was possible.

It is a lie and a poor one. And I told them that. But it won’t change a thing.
 
  • Informative
Reactions: MaartenD
Ik zie ook niet waarom ik nu ooit nog de "huidige snelheid" instelling zou willen gebruiken. Ik heb hem nu dus ook al een tijdje op "snelheidslimiet" staan en zal er maar mee leven.
Ik wel. Bizar maar waar ik rijd ook wel eens langzamer dan de maximumsnelheid, dan is het handig. Dat is denk ik ook de use case, ik hou er niet van dat de auto uit zichzelf naar een hogere snelheid accelereert.
 
Ik wel. Bizar maar waar ik rijd ook wel eens langzamer dan de maximumsnelheid, dan is het handig. Dat is denk ik ook de use case, ik hou er niet van dat de auto uit zichzelf naar een hogere snelheid accelereert.
Je kunt de snelheid altijd naar beneden draaien met het scrollwieltje. En om nu die setting te gaan veranderen tijdens het rijden, dat zie ik niet zitten.
Maar verder met je eens. Ik heb nu ook opeens gezien dat de Tesla denkt dat de maximum snelheid op het industrieterrein waar ik werk 80 is. Dat is dus 50. Dat was de eerste keer AP aanzetten wel even schrikken ja.
 
  • Like
Reactions: JHSA and OttoR
De model 3 staat onder mijn account. De Model Y onder account van iemand anders, maar ik ben aangemaakt als bestuurder.

Tot gisteren had ik de mogelijkheid om het laadlimiet (en vermogen) aan te passen in de Tesla app voor de model Y. Nu kan ik dat dus niet meer aanpassen, zie schermafbeelding. Je mist dus het hele vak waarin de laadgegevens staan.

Er is geen update van de app geweest (Android) of is de software versie gewijzigd van 2023.32.6 (ik zie dat .7 ook klaarstaat). Het rare is dat je wel de planning (tijdstip) van het laden kan beïnvloeden.

Kan iemand die ook toegang tot een auto heeft als bestuurder checken of dit bij hem/haar ook zo is? Als dit bewust door Tesla is gedaan, vind ik het maar een bijzondere keuze.

Heb de auto al gereset en de opnieuw in de app aangemeld.
 

Attachments

  • Screenshot_20231012_110714_Gallery.png
    Screenshot_20231012_110714_Gallery.png
    412.6 KB · Views: 46
De model 3 staat onder mijn account. De Model Y onder account van iemand anders, maar ik ben aangemaakt als bestuurder.

Tot gisteren had ik de mogelijkheid om het laadlimiet (en vermogen) aan te passen in de Tesla app voor de model Y. Nu kan ik dat dus niet meer aanpassen, zie schermafbeelding. Je mist dus het hele vak waarin de laadgegevens staan.

Er is geen update van de app geweest (Android) of is de software versie gewijzigd van 2023.32.6 (ik zie dat .7 ook klaarstaat). Het rare is dat je wel de planning (tijdstip) van het laden kan beïnvloeden.

Kan iemand die ook toegang tot een auto heeft als bestuurder checken of dit bij hem/haar ook zo is? Als dit bewust door Tesla is gedaan, vind ik het maar een bijzondere keuze.

Heb de auto al gereset en de opnieuw in de app aangemeld.
Ik ben ook gewoon bestuurder van mijn wagen (leasewagen).

Ik zie de laadblok nog altijd staan in de app:
1697102794929.jpeg


2023.32.7
En app versie op iPhone: 4.25.6

Wel is me gisteren opgevallen dat ik nu ook een "Roadside" menu item heb helemaal onderaan, dat had ik ervoor niet.
1697102918832.jpeg