Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.32.*

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegenen die zich ergeren aan dat je als je bij Autopilot "huidige snelheid" kiest niet meer met het scrollwieltje een hogere snelheid in kan stellen dan de maximum snelheid die de Tesla denkt dat er op dat moment geldt:

Als je dat nog niet hebt gedaan: serviceverzoek inschieten met dit probleem. Het is een softwareprobleem wat is ontstaan met de week 32 updates. Dit zal worden aangepast als daar genoeg mensen over klagen. Zijn het er maar enkelen, dan gaat men ervan uit dat niemand er een probleem mee heeft (aldus de ranger die vandaag bij mij heeft onderzocht hoe en wat).
 
Ik heb al enige tijd dat sinds deze update. Zowel 32.4 32.7 en 32.9 op AP en ACC uit het niets wordt geremd. En dit gebeurd echt hard. Ik rij in ieder geval niet meer met AP en ACC. Heb dit ook met service center besproken en kunnen er niks aan doen (echt te gek voor woorden). Weten ook niet of en wanneer er een fix voorkomt. UK software.32 draadje in dit forum klagen ook erg veel mensen. Verzoek om mij na de vorige software(.26) te zetten kan niet (zeggen ze). Sinds de 32.9 rijd AP ook weer zenuwachtiger dan de 32.7, kan geen goed afstand houden enz. Tis echt een ramp.

Hieronder een filmpje. Bij 8.34 gebeurd het. Het maakt overigens niet uit of je links of rechts rijd. Of 10, 50, 70 of 120km per uur. Er wordt uit het niets gewoon geremd.

Meer mensen hier last van?
 
Last edited:
Als je goed kijkt zie je op het scherm op het moment dat de auto gaat remmen, dat een auto aan de linkerkant oplicht. Dit betekent dat de auto die auto volgt en niet wil passeren. Waarom hij ineens die auto gaat volgen is inderdaad vreemd, maar dit is niet "zomaar remmen".

1698069396371.png
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik heb al enige tijd dat sinds deze update. Zowel 32.4 32.7 en 32.9 op AP en ACC uit het niets wordt geremd. En dit gebeurd echt hard. Ik rij in ieder geval niet meer met AP en ACC. Heb dit ook met service center besproken en kunnen er niks aan doen (echt te gek voor woorden). Weten ook niet of en wanneer er een fix voorkomt. UK software.32 draadje in dit forum klagen ook erg veel mensen. Verzoek om mij na de vorige software(.26) te zetten kan niet (zeggen ze). Sinds de 32.9 rijd AP ook weer zenuwachtiger dan de 32.7, kan geen goed afstand houden enz. Tis echt een ramp.

Hieronder een filmpje. Bij 8.34 gebeurd het. Het maakt overigens niet uit of je links of rechts rijd. Of 10, 50, 70 of 120km per uur. Er wordt uit het niets gewoon geremd.

Meer mensen hier last van?
Bij mij is het niet uit het niets, maar vooral als je bijvoorbeeld grote vrachtwagens passeert of als hij precies schaduw van vrachtwagens ziet. Ik moet nu wel zeggen dat ik de indruk heb dat het sedert 32.9 terug iets minder voorkomt. Het is bij mij ook begonnen vanaf 32.x
 
Zit nu ook op .9 versie en heb de indruk dat sinds de .32 versie de slecht weer detectie veel gevoeliger is geworden. Op NoA gaat het systeem bij lichte regen steeds wisselen tussen enkele en dubbele blauwe lijn. Dit was iig voorheen niet zo gevoelig.
Doet hij bij mij al van een paar versies eerder. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, op de autosnelweg (en zolang je op je rijstrook blijft) is er niet zo veel verschil tussen NOA en TACC. Wat me wel enerveert is dat er om de 20 seconden (of sneller) ook een geluidje meekomt om aan te geven dat er van het 1 naar het ander wordt overgeschakeld en terug o_O
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Ik merk dat de navigatie in 2023.32.9 een heel andere strategie heeft op lange routes.

Ik ga binnenkort naar Oostenrijk, en had vorige maand al eens de route gepland in de wagen om een idee te hebben van waar ik kan gaan laden.
Als ik dat een maand geleden deed, dat wilde mijn model Y RWD een 4 tal keer gaan laden van telkens tussen de 15 en 35 min.
Ik deed het gisteren en zag een vreemd patroon. Hij wilde onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde supercharger (op 5 min rijden) om 1u lang van 74% naar 100% te laden. Dan rijden tot 5% batterij en opnieuw (meer dan) een uur laden tot 100%.

Als ik de route plan in de Tesla App, doet hij wel nog altijd zoals voorheen.

Iemand nog iets zoiets gezien?
 
Ik merk dat de navigatie in 2023.32.9 een heel andere strategie heeft op lange routes.

Ik ga binnenkort naar Oostenrijk, en had vorige maand al eens de route gepland in de wagen om een idee te hebben van waar ik kan gaan laden.
Als ik dat een maand geleden deed, dat wilde mijn model Y RWD een 4 tal keer gaan laden van telkens tussen de 15 en 35 min.
Ik deed het gisteren en zag een vreemd patroon. Hij wilde onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde supercharger (op 5 min rijden) om 1u lang van 74% naar 100% te laden. Dan rijden tot 5% batterij en opnieuw (meer dan) een uur laden tot 100%.

Als ik de route plan in de Tesla App, doet hij wel nog altijd zoals voorheen.

Iemand nog iets zoiets gezien?
Klopt, ik heb dit ook, app is prima en in auto zelf is bijzonder vreemd en volgens mij heb ik al meerdere mensen hierover gehoord. Zal wel weer gefixed worden neem ik aan.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Ik merk dat de navigatie in 2023.32.9 een heel andere strategie heeft op lange routes.

Ik ga binnenkort naar Oostenrijk, en had vorige maand al eens de route gepland in de wagen om een idee te hebben van waar ik kan gaan laden.
Als ik dat een maand geleden deed, dat wilde mijn model Y RWD een 4 tal keer gaan laden van telkens tussen de 15 en 35 min.
Ik deed het gisteren en zag een vreemd patroon. Hij wilde onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde supercharger (op 5 min rijden) om 1u lang van 74% naar 100% te laden. Dan rijden tot 5% batterij en opnieuw (meer dan) een uur laden tot 100%.

Als ik de route plan in de Tesla App, doet hij wel nog altijd zoals voorheen.

Iemand nog iets zoiets gezien?
Not in the car or the app, but on the website
https://www.tesla.com/nl_NL/trips#/...erungsbezirk [email protected],11.0947806

It is recommending me to charge 10 minutes into my trip (WTF!) and that too at a Supercharger that too at one that closed two years ago.

1698140534719.png


When I try this on ABRP, the rcommendations are completely different and inline with my expectations.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Doet hij bij mij al van een paar versies eerder. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, op de autosnelweg (en zolang je op je rijstrook blijft) is er niet zo veel verschil tussen NOA en TACC. Wat me wel enerveert is dat er om de 20 seconden (of sneller) ook een geluidje meekomt om aan te geven dat er van het 1 naar het ander wordt overgeschakeld en terug o_O
Ik heb zelf een periode gehad waarbij de "ruitenwisser tpv camera/binnenspiegel" de oorzaak was.
Kan bij jullie uiteraard een andere reden zijn.
 
Ondertussen inderdaad 100% zeker dat de auto dit doet. Zowel voor haakse straten waarvan de navigatie aangeeft om in te slaan als de aanloop naar rotondes een duidelijke vertraging (bv. 50 naar +/- 30 km/u) in AP vooraf. Gebeurt (uiteraard) niet als de navigatie niet op staat.
Voor rotondes wordt ook zonder navigatie geremd, beter dan voorheen, maar nog niet echt geweldig. Voorheen was het blind op de rotonde afrijden en op het laatst een noodstop. Ik merk nu dit gedrag:
Zonder AP: op tijd beginnen met remmen, maar komt te vroeg op een te lage snelheid uit (30 km/h of minder) waardoor je echt gas moet bijgeven om niet het verkeer op te houden. Er kwam een auto van rechts die mij in eerste instantie voor wilde laten gaan maar omdat ik voor de rotonde al zo lang zo langzaam reed is hij maar voor mij gegaan.
Met AP/TACC: op tijd beginnen met remmen en met een redelijke snelheid bij de rotonde uitkomen. Dan nog ga ik met de voet op het gas de rotonde over.

Maar met het rijgedrag onder AP voel ik niet meer de noodzaak om AP te cancellen voor een rotonde. Ik hou van uitrollen dus hij mag van mij nog wat eerder beginnen met langzaam vertragen, maar het is acceptabel.
Ik vond ook dat de tegendruk van het stuur om TACC te cancellen een stuk minder was.

2023.32.9
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik merk dat de navigatie in 2023.32.9 een heel andere strategie heeft op lange routes.

Ik ga binnenkort naar Oostenrijk, en had vorige maand al eens de route gepland in de wagen om een idee te hebben van waar ik kan gaan laden.
Als ik dat een maand geleden deed, dat wilde mijn model Y RWD een 4 tal keer gaan laden van telkens tussen de 15 en 35 min.
Ik deed het gisteren en zag een vreemd patroon. Hij wilde onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde supercharger (op 5 min rijden) om 1u lang van 74% naar 100% te laden. Dan rijden tot 5% batterij en opnieuw (meer dan) een uur laden tot 100%.

Als ik de route plan in de Tesla App, doet hij wel nog altijd zoals voorheen.

Iemand nog iets zoiets gezien?
Dit speelt bjj mij al enkele maanden.
Vooral irritant als hij ook nog de batterij gaat voorverwarmen voor die overbodige eerste stop.
Vanuit huis niet zo'n probleem want daar weet ik inmiddels wel waar mijn eerste laadplek is, maar toen ik vorige week vanuit Berlijn terug wilde was het behoorlijk storend dat hij constant de verkeerde kant op wilde richting overbodige laadstop.