Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Als die in zijn baan blijft, niets doen. Of zelf een beetje uitwijken. Ik bedoel, het is niet alsof zo'n vrachtwagen met een grote snelheid naar links komt. Dan mag je remmen. Niet als ik in de linker baan rijdt en de vrachtwagen in de rechterbaan maar een beetje ver naar links. Als dat de staat van rijhulpen is dan mogen ze van mij per direkt afgeschaft worden.
Op welke software versie zit je?
 
Gisteren voor het eerst gemerkt dat de verkeersbordherkenning het niet makkelijk heeft als er een verschil is tussen de maximale snelheid voor vrachtwagens en personenauto’s. Op het viaduct van Vilvoorde mogen vrachtwagens 70 km/u, personenauto’s mogen er 90km/u. EAP ging bij mij naar 70.

Ook wanneer er een snelheidsbord staat op een afrit past hij zich even aan. Gelukkig was dit enkel op het scherm en niet effectief in snelheid 😅
 
Gisteren voor het eerst gemerkt dat de verkeersbordherkenning het niet makkelijk heeft als er een verschil is tussen de maximale snelheid voor vrachtwagens en personenauto’s. Op het viaduct van Vilvoorde mogen vrachtwagens 70 km/u, personenauto’s mogen er 90km/u. EAP ging bij mij naar 70.

Ook wanneer er een snelheidsbord staat op een afrit past hij zich even aan. Gelukkig was dit enkel op het scherm en niet effectief in snelheid 😅
Inderdaad. Onderborden worden niet herkend. Bij onderbord 300m, gaat hij meteen al vertragen. AP1 deed dit wel al goed.
Om ook een positieve evolutie te vermelden: een 30km/u bord dat op een parallelweg vroeger herkend werd en de wagen kilometers lang aan 30km beperkte op AP, werd gisteren genegeerd. Hopelijk geen toevallige enige keer.
 
Gisteren voor het eerst gemerkt dat de verkeersbordherkenning het niet makkelijk heeft als er een verschil is tussen de maximale snelheid voor vrachtwagens en personenauto’s. Op het viaduct van Vilvoorde mogen vrachtwagens 70 km/u, personenauto’s mogen er 90km/u. EAP ging bij mij naar 70.

Ook wanneer er een snelheidsbord staat op een afrit past hij zich even aan. Gelukkig was dit enkel op het scherm en niet effectief in snelheid 😅
idem op viadukt in Gent-Brugge (heb ik gisteren gemerkt)
 
Ik ben wel benieuwd of er iets voor mijn model 3 bij gaat zitten aangezien ik nog een 2019 met HW2.5 heb waarbij ik ook de tragere MCU heb.
Ik heb bijvoorbeeld ook nu met 2023.44.1 geen "single pull to activate AP" gekregen in die update.
 
  • Like
Reactions: Koifim
Is het daar niet 90 ?
inderdaad, maar overdag (misschien 's nachts ook, maar dan ben ik er nog niet geweest) heb je enerzijds borden met 90 voor autos en anderzijds een bord 70 met onderschrift +3,5t. aangezien hij matrix borden momenteel nog niet leest, vermoed ik een fout in de database of met de borden aan de zijkant van de weg, in de aanloop naar het viaduct. zal daar volgende keer eens op letten.
 
Gisteren voor het eerst gemerkt dat de verkeersbordherkenning het niet makkelijk heeft als er een verschil is tussen de maximale snelheid voor vrachtwagens en personenauto’s. Op het viaduct van Vilvoorde mogen vrachtwagens 70 km/u, personenauto’s mogen er 90km/u. EAP ging bij mij naar 70.

Ook wanneer er een snelheidsbord staat op een afrit past hij zich even aan. Gelukkig was dit enkel op het scherm en niet effectief in snelheid 😅
Ik heb al meegemaakt dat hij een rond bord met rode rand en "10t" erop (verboden voor voertuigen meer dan 10 ton) als snelheidsbord van "10 km/u" herkent, ook al mag je er 70 of 90. Ook altijd spannend wat er dan gaat gebeuren 😁
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Ik ben wel benieuwd of er iets voor mijn model 3 bij gaat zitten aangezien ik nog een 2019 met HW2.5 heb waarbij ik ook de tragere MCU heb.
Ik heb bijvoorbeeld ook nu met 2023.44.1 geen "single pull to activate AP" gekregen in die update.
Hier ook SR+ uit 2019 met HW2.5 zonder “single pull AP” In de update. Ik mis trouwens sinds 2023.38.6 vaak de mogelijkheid op het scherm om de climate control van de passagier te bedienen.
 
De holiday update is zo ver.


De speedcamera toevoeging is wel een goeie! Hoop dat daar ook mobiele bijzitten.
 
  • Like
Reactions: Powergerry