Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, je mag de telefoon als je rijdt niet in je handen hebben. Appen als de telefoon in een houder zit is niet strafbaar. Wat je er ook van mag vinden natuurlijk.
Appen an sich niet als je telefoon in een houder zit, dat klopt. Deze dingen mogen, míts je op het verkeer blijft letten. Als je jezelf of andere mensen in gevaar brengt met je gedrag, kun je alsnog een boete krijgen. Met andere woorden: als een agent je over de weg ziet slingeren of andere gevaarlijke capriolen uit ziet halen, ben je de pineut. En mijn ervaring is dat als mensen aan het slingeren zijn, of continue hun snelheid veranderen, ze bijna zonder uitzondering bezig zijn met hun telefoon, navigatie of welke afleiding dan ook.
 
  • Like
Reactions: Rutgere and Enzo63
Hier net ook 2023.44.30.4 erop. Mijn grootste hekelpunt de ruitenwissers die aan gingen bij AP met mooi zonnig weer is een deel verholpen. Je kan namelijk de ruitenwissers op "Uit" zetten als de AP aan staat. Wat heerlijk!!

Wat wel opviel was dat de ruitenwissers bij het ritje wat ik vandaag heb gemaakt redelijk langzaam wissen voor de regen die er viel. Hij stond op interval terwijl het flink goot. Dus handmatig op stand III gezet.

2e punt was dat bij de AP aan en de ruitenwissers een standje hoger moest omdat ik niets zag. Bij het hoger zetten op het scherm ging de auto over de flos dat ik mijn ogen op de weg moest houden..... Dan had je gewoon een hendel moeten maken die ik kan verzetten. (ja ik weet dat het met het scrolwieltje ook kan). Maar alle bediening zit op een scherm waar je niet eens heen mag kijken zonder waarschuwing. Straks nog de AP geblokkeerd voor 1 weer als je teveel meldingen krijgt.

Verder bij file 50km/h op de matrix. Als deze dan weg is blijft hij heel lang 50km/h aangeven als max. Eerst was dat na mijn mening veel korter.

Maar hier grote blij met manueel kunnen uitzetten van de wissers!
 
  • Like
Reactions: Niek and Optimz078
Oom agent vindt van niet. Daarom mag je ook niet appen achter het stuur, zelfs niet als je mobiel in een houder zit. Anyway, als je na een paar seconden waarin je niet je ogen op de weg gehouden hebt enkel een waarschuwing krijgt op je scherm is dat toch geen probleem? Ik heb gisteren getest hoe lang je die waarschuwing moet negeren, en gewoon naar het scherm moet blijven kijken voordat AP zichzelf voor de rest van de rit uitschakelt en dat is zeker meer dan 30 seconden. Ik snap de opwinding eerlijk gezegd niet zo.
Jouw test verzacht alle pijn en doemdenken.
Hier net 2023.44.30.4 geïnstalleerd. Nog niet gereden.
In de release notes staat wel niets over flitscamera’s. Is dat enkel US?
 
Binnencamera afplakken helpt idd (heb zelf al langer zo’n privacy-schuifje). Heb sinds gisteren de nieuwste versie en afplakken/afschermen heeft prima geholpen, er zijn geen consequenties. Zou ook raar zijn.
Ik zag precies ergens in het menu dat er 2 knoppen voor “data sharing” staan. Eentje waar je aangeeft of je de cabine camera toestemming geeft voor bepaalde acties. Ik heb niet verder gekeken want moest vertrekken.
 
Heeft er iemand met de 2023.44.30 update toevallig al in het donker gereden? Het lijkt er namelijk op dat de matrix led “actief” zijn. Kwam onderstaande filmpje op YT tegen namelijk. Spreek zelf geen wordt Italiaans, en het verstaan doe ik ook niet, maar de beelden lijken voorzich spreken.

 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Niek
Heeft er iemand met de 2023.44.30 update toevallig al in het donker gereden? Het lijkt er namelijk op dat de matrix led “actief” zijn. Kwam onderstaande filmpje op YT tegen namelijk. Spreek zelf geen wordt Italiaans, en het verstaan doe ik ook niet, maar de beelden lijken voorzich spreken.

Oh zou wel leuk zijn.

Maar kan het helaas niet bevestigen.
Nog altijd vol ongeduld aan het wachten op de update.
 
IMG_3689.jpeg

IMG_3688.jpeg
 
Misschien ben ik een boomer, maar dit is toch slecht? Dit moedigt alleen maar aan om te hard te rijden. Aan de ene kant wil Tesla roomser zijn dan de Paus met hun autopilot beperkingen en aan de andere kant stoppen ze hier tijd in. De verkeersveiligheid is totaal niet gebaat bij alfa mannetjes die het gevoel hebben dat ze hele stukken straffeloos veel te hard kunnen racen.
 
Misschien ben ik een boomer, maar dit is toch slecht? Dit moedigt alleen maar aan om te hard te rijden. Aan de ene kant wil Tesla roomser zijn dan de Paus met hun autopilot beperkingen en aan de andere kant stoppen ze hier tijd in. De verkeersveiligheid is totaal niet gebaat bij alfa mannetjes die het gevoel hebben dat ze hele stukken straffeloos veel te hard kunnen racen.
Nee, dit is niet slecht. Dit zorgt er voornamelijk voor dat je geen boete van 50-60 euro op de mat krijgt omdat je extra op let dat je auto niet 5 kilometer te hard gaat doordat je het pedaal een millimeter te ver indrukt.

Daarnaast: ieder beetje ‘hardrijder’ heeft Flitsmeister / Waze, en de echte notoire hardrijders hebben allemaal ook nog een target blu eye geïnstalleerd. Een extra waarschuwing voor flitspalen op het navigatiesysteem heeft daar geen enkele invloed op.
 
Ik ben overigens blij dat Tesla niet helemaal roomser dan de paus is en toelaat dat hun AP ook een + afwijking mag kennen.

Ik denk dat je bij Mercedes bij autosteer vast zit aan de maximumsnelheid op de wijzer, die ook nog eens afwijkt van de echte snelheid. Dan zit je daar werkelijk 64km/u te tafelen waar je 70 mag.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Spreek zelf geen wordt Italiaans, en het verstaan doe ik ook niet, maar de beelden lijken voorzich spreken.

Ik spreek ook geen (vloeiend) Italiaans, maar wat ik wel weet is dat je YouTube filmpjes kan ondertitelen EN simultaan laten vertalen. Dat gebroken Nederlands is dan wel duidelijk genoeg om dergelijke filmpjes te begrijpen.... 😀