Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Hier rolt .7 ook binnen en inmiddels geïnstalleerd.
Ik ben zeer content dat de ruitenwissers nu zelf te bedienen zijn, ook tijdens AP.
Door het aanbrengen van een glascoating op de voorruit, heb je nagenoeg geen wissers meer nodig. Hoe harder je rijdt en het regent, hoe meer je ziet.
Alleen bij miezer en tijdens het langzaam rijden, moet je af en toe eenmalig wissen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hier rolt .7 ook binnen en inmiddels geïnstalleerd.
Ik ben zeer content dat de ruitenwissers nu zelf te bedienen zijn, ook tijdens AP.
Door het aanbrengen van een glascoating op de voorruit, heb je nagenoeg geen wissers meer nodig. Hoe harder je rijdt en het regent, hoe meer je ziet.
Alleen bij miezer en tijdens het langzaam rijden, moet je af en toe eenmalig wissen.
Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Zo ja, wat/waar? Alvast bedankt.
 
Wat ik nog steeds storend vind is dat Tesla nog steeds denkt dat je in een tunnel geen ruitenwissers nodig hebt.
Ik woon aan de A15 bij de tunnel onder de Noord. Met ruitenwissers op standje max kom ik aangereden. Tunnel in, en hop, ruitenwissers uit.
Dus ik maar constant het knopje indrukken om van hey opspattende water van mijn voorgangers af te komen.
Tunnel uit, hop, ruitenwissers doen het weer.

Ik snap niet dat dit nog niet is verbetert..
 
Hier rolt .7 ook binnen en inmiddels geïnstalleerd.
Ik ben zeer content dat de ruitenwissers nu zelf te bedienen zijn, ook tijdens AP.
Door het aanbrengen van een glascoating op de voorruit, heb je nagenoeg geen wissers meer nodig. Hoe harder je rijdt en het regent, hoe meer je ziet.
Alleen bij miezer en tijdens het langzaam rijden, moet je af en toe eenmalig wissen.
I have the same solution. I applied Soft99 glaco and I clean it with Gyeon Glass plus once a month. Glaco should last a year.

My friend had used Gyeon View and he is very satisfied with it
 
  • Like
Reactions: SlomeDuikelaar
For those who have covered their interior camera…

6a82cd6f-822b-492c-a1bb-6c49e3a91ba7.jpeg
 
Of de AP meer hulp nodig heeft met drukker verkeer, vraag ik me echter af.
Dacht dat ik deze opmerking niet had gepost omdat ik me al had bedacht, vandaar een toelichting: mijn beeld bij AP ongelukken is dat het vooral mis gaat bij het signaleren van stilstaande objecten op de rijbaan, soms in combinatie met verkeerde belijning -in het geval van botsingen met 'rijbaanafscheiders' (weet formele NL term even niet). In druk verkeer zal de kans op dit soort situaties minder groot zijn was mijn idee, maar een blik op details van AP ongelukken laat zien dat het vaak juist misgaat als voorliggend verkeer dat gevolgd wordt uitwijkt en AP niet (snel genoeg) de oorzaak van het uitwijken van voorliggend verkeer detecteert en ook acteert.

Opletten en correct handelen zijn ook twee verschillende dingen blijkt uit deze crash details:

The driver told authorities that he saw the truck and thought the Tesla would brake automatically upon encountering an obstacle; when he realized it would not, he manually applied the brakes, although it was too late to avoid the crash, which is apparently indicated on the video by a puff of white smoke coming from the tires.
 
Last edited:
Jhaa daag nu krijg niet meer waar ik voor betaald heb
en nu komen de tegenargumenten.

5…4…3…2..1…
Ik zal beginnen. Je bent bij aankoop akkoord gegaan met de voorwaarden. Daarin stond dat je zelf moet blijven opletten.
Dus als je inderdaad oplet, heeft de interieurcamera geen impact. Je krijgt dus wat je betaald hebt aan de voorwaarden die je aanvaard hebt.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
en nu komen de tegenargumenten.

5…4…3…2..1…
Ik zal beginnen. Je bent bij aankoop akkoord gegaan met de voorwaarden. Daarin stond dat je zelf moet blijven opletten.
Dus als je inderdaad oplet, heeft de interieurcamera geen impact. Je krijgt dus wat je betaald hebt aan de voorwaarden die je aanvaard hebt.
En niet te vergeten de toezeggingen die Tesla gedaan heeft bij het aan ons verkopen van die software:
1704366992424.png
 
  • Like
Reactions: bugboy and Menabe
En niet te vergeten de toezeggingen die Tesla gedaan heeft bij het aan ons verkopen van die software:
View attachment 1005743
je mist het * waar stond voor zover wettelijk toegestaan :(. En dus kunnen we nu 'autopark' doen voor max 7 meter (of zo) en terwijl je naast de auto loopt :(

Zelfde geld voor nemen van afritten, ooit nam ie die echt zelfstandig. Nu is het allemaal user initiated en dat voelt totaal niet als zelfrijdend. Op de volgende zal ik denk ik geen AP meer aanschaffen.
 
  • Like
Reactions: DTTS and Phil V