Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook de 17.22.47 in gebruik genomen. Eerste conclusies na de eerste 30 km:
- nog geen silk-level, maar wel degelijk smoother dan voorheen. veel minder dat zenuwachtige "zoeken" naar de juiste lijn
- autosteer is beperkt tot de toegestane snelheid - dat dat ik niet verwacht. Op 80 wegen dus een limiet tot 80 km.
 
Vandaag ook de 17.22.47 in gebruik genomen. Eerste conclusies na de eerste 30 km:
- nog geen silk-level, maar wel degelijk smoother dan voorheen. veel minder dat zenuwachtige "zoeken" naar de juiste lijn
- autosteer is beperkt tot de toegestane snelheid - dat dat ik niet verwacht. Op 80 wegen dus een limiet tot 80 km.
Het vreemde is: AS (niet te verwarren met Artificial Stupidity) remt in sommige situaties af tot de snelheidslimiet + de eventueel zelf verhoogde limiet tot 10 km/u)... voor het eerste stukje. Daarna kun de de AS snelheid weer verhogen naar terwijl de max. toegestane snelheid hetzelfde is al waar de auto afremde. (Misschien toch AS? ;-) ).
Ik heb nu ongeveer 800km met 17.22.46 gereden en rijdt vooral in de drukke uurtjes. In de bochten met veel verkeer is het nog steeds met horten en stoten de bocht door alsof het systeem het andere verkeer niet goed kan inschatten en soms abrupt besluit AS uit te schakelen waardoor je ineens uit je rijbaan kunt schieten (als je zo dapper bent het stuur los te laten ;-) ).
AS houdt nu ook beduidend meer afstand tot de voorligger, zelfs op stand 1 wat heel erg irritant is, ook voor de de auto's achter mij! Vandaag eens gekeken: op TACC neemt hij weer de afstand die ik gewend was (ook niet ideaal maar beter dan op AS nu). Zet je de auto vanuit TACC weer op AS dan neemt de auto weer meer afstand.
 
Last edited:
Heeft iemand al de 17.24.28?
Nope. Als (relatieve) Tesla-n00b met een obsessie voor updaten (telefoon, ipads, laptops, desktops, servers, vm's, mediaplayers, routers, WiFi AP's, NAS'en etc.) moet ik wel eerlijk toegeven dat ik 't frustrerend vind dat er geen knopje "Check for updates" in de app noch in de auto zit. Werkelijk elk device biedt wel een dergelijke functie maar m'n schatje niet :oops: Had me voorgenomen "ik zie 't wel verschijnen" maar nu ik hoor dat er een nieuwe versie is wil ik 'm hebben, hebben, HEBBEN! :D
 
Nope. Als (relatieve) Tesla-n00b met een obsessie voor updaten (telefoon, ipads, laptops, desktops, servers, vm's, mediaplayers, routers, WiFi AP's, NAS'en etc.) moet ik wel eerlijk toegeven dat ik 't frustrerend vind dat er geen knopje "Check for updates" in de app noch in de auto zit. Werkelijk elk device biedt wel een dergelijke functie maar m'n schatje niet :oops: Had me voorgenomen "ik zie 't wel verschijnen" maar nu ik hoor dat er een nieuwe versie is wil ik 'm hebben, hebben, HEBBEN! :D
Heel herkenbaar ;-)..... hahaha Ook op mijn telefoon waarschijnlijk de meest gebruikte functie ;-).
 
Nope. Als (relatieve) Tesla-n00b met een obsessie voor updaten (telefoon, ipads, laptops, desktops, servers, vm's, mediaplayers, routers, WiFi AP's, NAS'en etc.) moet ik wel eerlijk toegeven dat ik 't frustrerend vind dat er geen knopje "Check for updates" in de app noch in de auto zit. Werkelijk elk device biedt wel een dergelijke functie maar m'n schatje niet :oops: Had me voorgenomen "ik zie 't wel verschijnen" maar nu ik hoor dat er een nieuwe versie is wil ik 'm hebben, hebben, HEBBEN! :D

Dag, alvorens te reageren maar even voorstellen: ik heb een X sinds twee weken en ben er inderdaad erg blij mee. Maar het verbaast me hogelijk dat ik van de vele functies die mede aanleiding waren de X te bestellen er veel niet beschikbaar heb. Zo heb ik de Summon functie vanuit de auto eigenlijk nodig om op de smalle parkeerplek te kunnen parkeren. Ik heb 17.17.17 geïnstalleerd staan op een 2 weken geleden geleverde auto. Ik vind dit voor een apparaat van deze prijs buitengewoon vreemd. Er zit vast een verhaal achter, maar het bederft toch veel van mijn feestvreugde. Een nieuw gekochte PC met Windows 95 zou ik meteen weer terugsturen. Ik moet iedereen uitleggen dat die flitsende zaken rondom autopilot vast ooit nog een keer geleverd worden. Raar.
 
Dag, alvorens te reageren maar even voorstellen:ik heb een X sinds twee weken en ben er inderdaad erg blij mee. Maar het verbaast me hogelijk dat ik van de vele functies die mede aanleiding waren de X te bestellen er veel niet beschikbaar heb. Zo heb ik de Summon functie vanuit de auto eigenlijk nodig om op de smalle parkeerplek te kunnen parkeren. Ik heb 17.17.17 geïnstalleerd staan op een 2 weken geleden geleverde auto. Ik vind dit voor een apparaat van deze prijs buitengewoon vreemd. Er zit vast een verhaal achter, maar het bederft toch veel van mijn feestvreugde. Een nieuw gekochte PC met Windows 95 zou ik meteen weer terugsturen. Ik moet iedereen uitleggen dat die flitsende zaken rondom autopilot vast ooit nog een keer geleverd worden. Raar
Het deel waarin u jezelf voorstelt, kan ik kan niet echt terugvinden in de tekst.
Tenzij je Summon bent natuurlijk;)
 
  • Funny
Reactions: RobIII
Ik heb 17.17.17 geïnstalleerd staan op een 2 weken geleden geleverde auto.

Dan moet je ook Summon hebben. Mijn auto werd (een maand geleden) uitgeleverd met 17.8.16. Een vrij oude versie, maar dat werd me in Tilburg wel meteen verteld; wegens een probleempje hadden ze die week geen nieuwe auto's kunnen uitrusten met de laatste versies van de software. Dus heb ik 't een week aangekeken maar in die tijd viel me op dat ik ook allerlei EAP functies niet had die wél in de (weliswaar oude(re)) software hadden moeten zitten. Na een telefoontje bleek heel EAP niet ingeschakeld/actief en dus had ik (ook) geen summon, TACC etc. Als je 'm al twee weken hebt en geen summon functie hebt met 17.17.17 (die ik momenteel ook 'draai' en waar ik 100% zeker mee kan summonen) moet je dus even Tesla bellen en vragen je AP functie na te kijken / in te schakelen.

Wat betreft het feit dat niet iedereen op 'dag 1' bij release van een versie die laatste versie krijgt: dat snap ik wel; in dat geval is 't (inderdaad) geen PC. Stel dat er een fout in zit die (ondanks testen etc. natuurlijk) in het wild problemen geeft dan kun je beter gefaseerd een stuk of 1000 auto's per 'wave' uitrollen i.p.v. heel je vloot in 1 keer updaten. Gaat er iets mis heb je in ieder geval niet heel je vloot om zeep geholpen. En ja, zoiets gebeurt bij PC's ook wel eens (in waves uitrollen) en ja, je kunt natuurlijk vice versa net als bij Windows heel je vloot in 1 keer updaten en gewoon rigoreuzer testen / vaker (kleinere) patches uitbrengen / updates 'intrekken' als 't mis gaat. Maar ik zie dus wel een punt in de update-'strategie' van Tesla. Ik zou 't alleen leuk vinden als mensen zelf wat pro-actiever konden updaten (net zoals je dat bij je PC kunt doen). Dat er mensen zijn die denken "het zal wel, het komt wel een keer" snap ik prima, maar voor de update-hungry mensen zoals ik zou ik dus graag zo'n "check for updates" knopje zien :p
 
Last edited:
Communicatie over het proces en wat je nou eigenlijk gekocht hebt kan een stuk beter bij Tesla, wat dat betreft is het net een software firma

Als ik Tesla eigenaren spreek die geen IT achtergrond hebben of gewoon een electrische auto dachten te kopen, dan valt me telkens weer op dat er een enorm kennisgat zit omtrent alles om de auto heen. Telsa wil deze groep niet verliezen door te zeggen dat ze eigenlijk in een startup investeren, denk ik. Het is een soort super-kickstarter project: je betaald en hoopt dat ze met dat geld uiteindelijk iets moois ontwikkelen en met niet teveel vertraging afleveren dat doet wat ze beloofd hebben.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Ingewikkeld. Nooit beseft dat ik zo veel geld heb uitgegeven voor een kick-starter project. Dat zou moeten betekenen dat ik het product met korting kan kopen als het af is? Is het niet een beetje gek om een bedrijf wat ruim 50 miljard op de beurs waard is als startup te karakteriseren?
Ik heb overigens wel Summon, maar ik zou graag op de summon knop op mijn dashboard klikken en uitstappen, of tenminste met mijn keyfob (ik leer allerlei leuke nieuwe woorden, frunk keyfob). Mijn telefoon wil nog wel eens op zijn op precies de verkeerde momenten.
Ik vlieg heerlijk in mijn X, maar ben net als RobIII blijkbaar erg benieuwd wat er allemaal nog komt. Beetje rupsje nooitgenoeg misschien :)
 
Ingewikkeld. Nooit beseft dat ik zo veel geld heb uitgegeven voor een kick-starter project. Dat zou moeten betekenen dat ik het product met korting kan kopen als het af is? Is het niet een beetje gek om een bedrijf wat ruim 50 miljard op de beurs waard is als startup te karakteriseren?
Ik heb overigens wel Summon, maar ik zou graag op de summon knop op mijn dashboard klikken en uitstappen, of tenminste met mijn keyfob (ik leer allerlei leuke nieuwe woorden, frunk keyfob). Mijn telefoon wil nog wel eens op zijn op precies de verkeerde momenten.
Ik vlieg heerlijk in mijn X, maar ben net als RobIII blijkbaar erg benieuwd wat er allemaal nog komt. Beetje rupsje nooitgenoeg misschien :)
Summon via je dashboard en keyfob is alleen beschikbaar in de USA. Hier kan het alleen met je telefoon.
 
Summon via je dashboard en keyfob is alleen beschikbaar in de USA. Hier kan het alleen met je telefoon.
Tjesus! Ik dacht al dat ik gek werd! Met mijn telefoon lukt 't altijd prima... maar met mijn keyfob wou 't nooit lukken. Het was niet belangrijk genoeg om er een topic over te openen of de vraag hier te stellen (althans: ik dacht dat 't aan mij lag en heb 't nog niet vaak genoeg geprobeerd) maar dat verklaart een hoop! :D

Benieuwd wat er nieuw is.
17.24.28 released en een screenshot hier ;)

Volgens mij weinig verschil met 17.22.46.

Ik zou 't overigens wel op prijs stellen als op tesla.com ofzo ergens een changelog van versie tot versie te vinden was. No moet je telkens maar overal en nergens je informatie vandaan sprokkelen (en hopen dat er geen troll tussen zit die de informatie faked / klooit met de versienummers etc.).
 
Last edited:
Tjesus! Ik dacht al dat ik gek werd! Met mijn telefoon lukt 't altijd prima... maar met mijn keyfob wou 't nooit lukken. Het was niet belangrijk genoeg om er een topic over te openen of de vraag hier te stellen (althans: ik dacht dat 't aan mij lag en heb 't nog niet vaak genoeg geprobeerd) maar dat verklaart een hoop! :D


17.24.28 released en een screenshot hier ;)

Volgens mij weinig verschil met 17.22.46.

Ik zou 't overigens wel op prijs stellen als op tesla.com ofzo ergens een changelog van versie tot versie te vinden was. No moet je telkens maar overal en nergens je informatie vandaan sprokkelen (en hopen dat er geen troll tussen zit die de informatie faked / klooit met de versienummers etc.).