Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rijd nu met .50 en dat is toch wel echt heel erg anders.

Ik zie auto's veel (veeeel) eerder op mijn scherm verschijnen voor me. De auto reageert ook anders. In plaats van er op af te rijden en bij te remmen, gaat hij heel rustig van het gas als er een auto voor hem zit of op de baan voor mij komt. Rustig van het gas en alleen als het echt moet remt hij wat bij.

Heel netjes. Ook de zwieper op de A27 voor de brug bij Gorinchem is volledig weg. De laatste 10x wilde hij daar de vangrail in, nu met de eerste .50 rit gaat hij soepel rechtdoor.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Ik rij nu 3 dagen met 2017.50.2 en heb nog geen rare zaken meegemaakt op mijn dagelijkse rit Spijkenisse-Veluwe. Het enige verschil met 2017.46 wat ik merk is de auto lane change wat nu heel snel gaat, bijna agressief zelfs. Op AS kruipt hij wel heel dicht naar de rechter lijn, voor mijn gevoel meer dan mijn vorige firmware versie. Ik kreeg gisteravond wel een map update, maar volgens mij is dit alleen de google maps (denk ik).
upload_2017-12-29_12-11-1.png
 
Ik rijd nu met .50 en dat is toch wel echt heel erg anders.

Ik zie auto's veel (veeeel) eerder op mijn scherm verschijnen voor me. De auto reageert ook anders. In plaats van er op af te rijden en bij te remmen, gaat hij heel rustig van het gas als er een auto voor hem zit of op de baan voor mij komt. Rustig van het gas en alleen als het echt moet remt hij wat bij.

Heel netjes. Ook de zwieper op de A27 voor de brug bij Gorinchem is volledig weg. De laatste 10x wilde hij daar de vangrail in, nu met de eerste .50 rit gaat hij soepel rechtdoor.
Ik wil de pret niet bederven, maar deze week met .50.2 nog steeds zwiepers gehad daar.
 
Op het US deel van het forum is door o.a. VeryGreen de neural nets vergeleken met vorige versies en daaraan is niets gewijzigd in 50.2. Dus de ervaren "veranderingen" in het rijgedrag zijn waarschijnlijk wensdenken... Er zijn wel steeds meer tekenen in de code dat er een grote update aan zit te komen, maar dan initieel alleen voor California en de Coast-to-coast route. De rest van de wereld zal wel volgen als er geen ongelukken gebeuren ;-)
 
Op het US deel van het forum is door o.a. VeryGreen de neural nets vergeleken met vorige versies en daaraan is niets gewijzigd in 50.2. Dus de ervaren "veranderingen" in het rijgedrag zijn waarschijnlijk wensdenken... Er zijn wel steeds meer tekenen in de code dat er een grote update aan zit te komen, maar dan initieel alleen voor California en de Coast-to-coast route. De rest van de wereld zal wel volgen als er geen ongelukken gebeuren ;-)

De "map" is één kant van het verhaal. De software in de auto is de andere en deze kan stap voor stap meer gaan doen met de map en minder laten afhangen van wat de auto ziet. Het zal uiteindelijk vooral gaan om de juiste taakverdeling waarbij straks de kaarten (HD versie) de auto leiden en de camera's en radar en sensoren de taak hebben om te verifiëren of die info op dat moment klopt en eventueel ingrijpen als dat nodig is, en gewijzigde situaties doorgeven. Zover zijn we nog lang niet. Elke update verandert op de achtergrond wel iets maar het is zeer de vraag of wij dat merken of dat het voor het "schaduw" functioneren is. Dus conclusies kunnen zowel echte waarnemingen als vermeende zijn, en dat maakt ook eigenlijk niets uit.
 
Nog geen melding vanuit de Tesla tombola voorbij zien komen. Wel een niet werkende achter camera (dan moet je best goed mikken als je een X achteruit gaat inparkeren), even de boel gereset om de boel weer aan de praat te krijgen. :)
 
Zou wel mooi zijn :) Hoop alleen dat het niet beperkt blijft tot de Model S ;)
(Alhoewel feestboek niet altijd de meest betrouwbare bron van informatie is, geef ik deze toch wel het voordeel van de twijfel)
 
Zou wel mooi zijn :) Hoop alleen dat het niet beperkt blijft tot de Model S ;)
(Alhoewel feestboek niet altijd de meest betrouwbare bron van informatie is, geef ik deze toch wel het voordeel van de twijfel)

Waarom zou het alleen voor de S gelden? Waarschijnlijk ging het hier om een S. Ben wel benieuwd naar de aanpak. In plaats van de simpele sensor die elke auto heeft heeft men gekozen voor een systeem waarbij de aanwezige AP hardware wordt gebruikt (camera's etc.). Ze zullen redenen gehad hebben, die wel duidelijk zullen worden. Ben nieuwsgierig.