Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat heb ik eerder gehoord, dat bij niet werkende laadpalen (of laadpalen die bv. wachten op vermogen) de 12V niet bijgeladen wordt en de auto dus uiteindelijk uitvalt. Misschien software bugje? Dat de auto pas 12V gaat laden zodra de onboard lader spanning heeft?

Het klopt inderdaad dat een niet goed werkende laadpaal het leegtrekken van de 12 batterij kan veroorzaken. Dat lees ik terug in verschillende berichten op het forum. Het was bij mij echter geen software bugje. De DC-DC converter en een kabelboom moest vervangen worden. De laadpaal beheerder was wel zo sniekie om de logbestanden van de laadsessie niet met mij te delen. Paal was de volgende dag echter wel afgesloten voor enkele weken.
 
Heb je iets in je 12V / USBaansluiting zitten? Als je Sentry Mode aan hebt staan blijft deze voeding actief als ook de USB aansluitingen.

Deze kunnen je 12V met gemak leeg slurpen omdat deze niet continue bij wordt gevoegd door je pack.
Bij mij zit de Blackvue 2CH camera op de continue 12V spanning en de auto staat zeker nu met corona al een paar keer 2 weken stil. De 12V wordt gewoon bijgeladen door de HV batterij (ik begreep 2x per dag). Dan vraag ik me af wat dan zo hard slurpt dat dit niet het geval is?
 
Het is natuurlijk wel reuze primitief zoals Tesla dat in de S en de X gedaan heeft. Waarom een aparte 12V accu in je auto hebben terwijl je hetzelfde met een simpele trafo vanaf de hoofdaccu had ku
Ik las ooit dat de eerste elektrische wagens ook de stroom voor de bediening van de deuren, alarm, dashboard, radio en dergelijke van de hoofdbatterij trokken. Die stromen zijn echter zo klein dat het zo langzaam ontladen van de hoofdbatterij schadelijk zou geweest zijn voor die batterij.
Vandaar dat men nu een extra 12V batterij toegevoegd heeft.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Het is natuurlijk wel reuze primitief zoals Tesla dat in de S en de X gedaan heeft. Waarom een aparte 12V accu in je auto hebben terwijl je hetzelfde met een simpele trafo vanaf de hoofdaccu had kunnen oplossen?

Lijkt me geen veilige oplossing. De kans dat een accu er spontaan in 1 keer helemaal mee stopt is in de huidige configuratie veel kleiner dan bij toepassing van slechts alleen een trafo. Geen 12V betekend ook geen ABS, verlichting, veiligheidsvoorzieningen etc...... :rolleyes:
 
Tesla heeft slechtste bouwkwaliteit

F53213A1-C685-4F4D-B4E1-E90723BEA75D.jpeg
 
Ik heb geen ervaring met alle andere automerken op het lijstje, maar de volgorde van de merken waar ik wel ervaring mee heb komt aardig overeen met het lijstje. Tesla maakt wel reuzensprongen qua bouwkwaliteit (met name de MS) heb ik het idee, wellicht dat het lijstje er over een paar jaar anders uit ziet.
 
Het gaat natuurlijk over “problemen per 100 voertuigen” dus dat gaan van rammeltje onder het dashboard tot versnellingsbak die de geest geeft.

tl;dr ;-)

Autobahn: “De problemen bij Tesla zijn doorgaans niet van digitale aard, zoals bij veel andere merken. Bij Tesla heeft het echt te maken met de bouwkwaliteit: rammeltjes, deurendie niet passen enzovoorts. Dat lijkt ons veel gevaarlijker dan een bluetooth die niet wil koppelen of een Android CarPlay dat de stem van de bestuurder niet herkent.”
 
Laten we stellen dat ik andere ervaringen heb (ja ook met Dodge)
Jouw ervaringen hebben betrekking op n=1. Hun ervaringen hebben betrekking op n=heel groot. Dat maakt hun ervaringen voor ons veel in beginsel veel interessanter dan jouw ervaringen.

Geloof mij, net zo goed als er Tesla rijders te vinden zijn die wel heel tevreden zijn met hun auto zijn er ook Dodge en KIA rijders te vinden die niet heel tevreden zijn met hun auto. Maar het gaat dus om de grote aantallen en niet om de individuele gevallen..
 
According to the JD Power Initial Quality Study, which measures vehicle quality in the first 90 days of ownership, Tesla cars suffered 250 problems per 100 vehicles as reported by customers, compared to an industry average of 166 problems. Land Rover was the second-worst-performing brand with 228 problems per 100 vehicles. Dodge and Kia were tied for the top-rated brand with just 136 issues per 100 vehicles.

The new study is based on responses from 87,282 purchasers and lessees of new 2020 model-year vehicles.
Beperkte sample size van recente auto’s dus.

Tesla ranks last on influential JD Power quality survey

We moeten dus niet gaan doen alsof Dodge al 9 jaren lang goede autos bouwt.

“Unlike other manufacturers, Tesla doesn’t grant us permission to survey its owners in 15 states where it is required,” said JD Power’s Doug Betts. “However, we were able to collect a large enough sample of surveys from owners in the other 35 states and, from that base, we calculated Tesla’s score.”

AKA Tesla deelt niet je persoonlijke data met JD Power zodat men je kan contacteren.

Although publicly known for the endorsement value of its product awards, J.D. Power obtains the majority of its revenue from corporations that seek the data collected from J.D. Power surveys for internal use.
J.D. Power - Wikipedia