Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Je had ook tijdig kunnen overschakelen naar een nieuwere MX of MS i.p.v. hem toch maar wat langer te houden dan Elon's updates voorziet..., Dan had je nu een duurdere Tesla met de laatste updates.
Moet je me ff wijzen waar ik de nieuwe MX kan kopen. Bij Tesla zelf ben ik namelijk nog een jaar aan het wachten vermoedelijk, aangezien prijs en levertijd niet meer genoemd worden.
 
Moet je me ff wijzen waar ik de nieuwe MX kan kopen. Bij Tesla zelf ben ik namelijk nog een jaar aan het wachten vermoedelijk, aangezien prijs en levertijd niet meer genoemd worden.
Het zal een ander merk moeten. Ik zou graag de nieuwe S willen maar dan wel in NL geleverd (niet leverbaar) en met een nieuwe uitvinding namelijk een rond stuur (wordt alleen geleverd met 80 jaar oude yoke).
 
Dan ben je te laat met hem te bestellen!

Mijn punt was meer om de "neerbuigende" opmerking van Armandus in de verf te zetten...
Maar die ironie in mijn bericht heb je blijkbaar gemist.
Hahaha die "neerbuigende" opmerking was ook met een knipoog hoor :)

Maar toch he, de M3 kwam uit in 2019 als ik mij niet vergis. Met dezelfde hardware als mijn auto, 2.5. Wat is nu het verschil?
 
  • Like
Reactions: bartdv
Hahaha die "neerbuigende" opmerking was ook met een knipoog hoor :)

Maar toch he, de M3 kwam uit in 2019 als ik mij niet vergis. Met dezelfde hardware als mijn auto, 2.5. Wat is nu het verschil?
Ik vind dat niet echt neerbuigend. Je kan 3x m3 kopen voor de prijs van een Ms. daar is toch niks mis mee. En ja zonder neerbuigend te willen zijn ik wil ook geen m3/y. Waarom zou ik. Is gewoon een ander type wagen zonder daarbij de prijs centraal te zetten.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Maar toch he, de M3 kwam uit in 2019 als ik mij niet vergis. Met dezelfde hardware als mijn auto, 2.5. Wat is nu het verschil?
Er zijn hier waarschijnlijk grotere specialisten die de (mogelijke) verschillen zo kunnen opnoemen.
Wat mij opvalt is bijvoorbeeld een scherm in landscape en één in portrait.
Om dezelfde informatie mooi op beide schermen te krijgen zijn er al twee layouts nodig. Misschien werkt men hier nog aan en komt het bij een volgende update voor de duurdere modellen... 😉
Nu moest alles nog vlug voor de feestdagen released worden (allez, toch voor de meesten 😤... still waiting...) en dat zal ook wel zijn beperkingen meegebracht hebben.
 
Er zijn hier waarschijnlijk grotere specialisten die de (mogelijke) verschillen zo kunnen opnoemen.
Wat mij opvalt is bijvoorbeeld een scherm in landscape en één in portrait.
Om dezelfde informatie mooi op beide schermen te krijgen zijn er al twee layouts nodig. Misschien werkt men hier nog aan en komt het bij een volgende update voor de duurdere modellen... 😉
Nu moest alles nog vlug voor de feestdagen released worden (allez, toch voor de meesten 😤... still waiting...) en dat zal ook wel zijn beperkingen meegebracht hebben.
Ms heeft 2 schermen. Er zal wel ergens plaats zijn zeker
 
Ms heeft 2 schermen. Er zal wel ergens plaats zijn zeker
Er is dus een verschil en waarschijnlijk is het niet vanzelfsprekend dat deze software release ook 1 op 1 op de MS en MX kan draaien.
Het is geen kwestie van plaats, het is meer een voorrangskeuze geweest. En ja, ze hebben gekozen voor de twee modellen die het meest rondrijden. De rest zal moeten wachten op de release geschikt voor hun type wagen.
Maar we dwalen af...
 
Ik ook niet. Voor de update wel. Nu moet je scrollen. Het zou toch erg simpel en goed zijn geweest de aankomst SoC naast die ‘kms en min. te gaan aanduiding’ te zetten.
Dat zou een hele fijne toevoeging zijn als het daarbij komt te staan. Wat mij verder nog op viel is dat je de SoC van de retour rit onderaan haast niet kan lezen. Hij is te licht van kleur en sxhiet elke keer terug omhoog.
In de situatie die je beschrijft wist je al dat je niet ter plekke zou kunnen laden, dat is niet anders dan het al was en nu is.
Ook de temperatuurverschillen werden toen ook al niet meegenomen dus dat veranderd naar mijn idee niets aan de situatie. Juist de impact van de hoogteverschillen kun je perfect zien op het energiescherm en kun je nauwkeuriger zien wanneer je moet laden dan in het navigatiescherm.
Als je het energiescherm in je favoriet zet heb je met 1 klik de info. Vroeger moest je scrollen in het navigatiescherm en dat was naar mijn idee veel onhandiger.
Ik denk een kwestie van wennen en tja zo zie je maar weer, iedereen zijn voorkeur.
Met de wintersport met een dakkoffer vind ik het erg handig om vooral in het begin het percentage in de gaten te houden. Dan kan ik zien hoe hard die terug zakt bij welke snelheid ik rij. Op die manier kan ik soms een Supercharger overslaan.
 
Voice-command werkt ook niet voor mistlampen: "nog niet beschikbaar" en dat wil je nou net bij een opdoemende mistbank.
Is dat twitteren naar Elon eigenlijk de enige / beste manier om feedback of suggesties te geven aan Tesla, or is er ook een wat meer georganiseerde manier of website ofzo waar ze vaak op blijken te kijken? Ik bedoel, we kunnen hier wel allemaal aan elkaar vertellen wat we er wel en niet goed aan vinden, maar eigenlijk zouden we dat (na inventarisatie evt.) toch op een of andere manier bij Tesla moeten zien te krijgen. Anders is het leuk tijdverdrijf, maar verder niet zo heel nuttig allemaal.
 
  • Like
Reactions: SR89
Is dat twitteren naar Elon eigenlijk de enige / beste manier om feedback of suggesties te geven aan Tesla, or is er ook een wat meer georganiseerde manier of website ofzo waar ze vaak op blijken te kijken? Ik bedoel, we kunnen hier wel allemaal aan elkaar vertellen wat we er wel en niet goed aan vinden, maar eigenlijk zouden we dat (na inventarisatie evt.) toch op een of andere manier bij Tesla moeten zien te krijgen. Anders is het leuk tijdverdrijf, maar verder niet zo heel nuttig allemaal.
Ik zie dezelfde soort klachten in het Engelstalig gedeelte van het forum... We zijn niet alleen.
 
Dat zou een hele fijne toevoeging zijn als het daarbij komt te staan. Wat mij verder nog op viel is dat je de SoC van de retour rit onderaan haast niet kan lezen. Hij is te licht van kleur en sxhiet elke keer terug omhoog.

Met de wintersport met een dakkoffer vind ik het erg handig om vooral in het begin het percentage in de gaten te houden. Dan kan ik zien hoe hard die terug zakt bij welke snelheid ik rij. Op die manier kan ik soms een Supercharger overslaan.
Is het energiescherm dan niet veel duidelijker? Deze geeft heel nauwkeurig je verbruik en zelfs de historie van de afgelopen kilometers weer.
 
Holiday update op legacy MS ;)

Gisteren even klein stukje gereden (2x 20 min, geen snelweg). Afgezien van de UI veranderingen weinig nieuwe functies. Wel viel mij op de regensensor het beter deed. Navigatie zoomde alleen niet goed in. Maar dat heb ik in vorige versies ook wel eens gehad, zal vanzelf wel weer verholpen worden.

De UI vind ik best wel verbeterd. Uiteraard gaan ze op het USA deel van dit forum weer helemaal los over hoe slecht het allemaal is, maar als je even vijf minuten neemt en alle menuopties afloopt blijkt het allemaal best wel logisch in elkaar te zitten. Verder is het een non-discussie, want over smaak valt niet te twisten. Gelukkig in dit BE/NL deel iets meer inhoudelijke opmerkingen. Ik moet op het USA deel altijd vreselijk lachen over de stoere taal van zgn. UI experts en mensen die meteen iets roepen over 'class action' ed... En dan als laatste zinnetje 'ik sluit mij daar graag bij aan'. Want zelf iets doen is natuurlijk geen optie al ben je zo vreselijk ontevreden...

Ik ben geen functies kwijt, zal soms even wennen zijn, maar in het algemeen is de layout consistenter en rustiger. Ik heb spotify op de menubalk gezet, gaat helemaal goed komen. Ben benieuwd over er nog positieve (of negatieve) rijervaringen op de snelweg (FSD/NoA) in NL zijn.
 
Last edited:
Voor deze update kreeg ik altijd, als ik terug in de auto stap, op het linker scherm een tekst melding in geval van een Sentry event.
Nu blijkbaar dus niet meer ?
Moet ik vanaf nu het Dashcam knopje in een van de maar 4 beschikbare (kostbare) app-shortcuts zetten en telkens checken of er een Sentry event was?
 
Voor deze update kreeg ik altijd, als ik terug in de auto stap, op het linker scherm een tekst melding in geval van een Sentry event.
Nu blijkbaar dus niet meer ?
Moet ik vanaf nu het Dashcam knopje in een van de maar 4 beschikbare (kostbare) app-shortcuts zetten en telkens checken of er een Sentry event was?
Ik krijg die melding gewoon te zien, net als voor de update.
 
  • Like
Reactions: Epyx