Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Is dit toeval?...

Al dagen wacht NoICE "geduldig" op de laatste software update, terwijl hij aan de WiFi hangt. Tevergeefs...
Vandaag moet ik de wagen 1 meter verplaatsen om in de koffer te kunnen en schakelt hij over van WiFi naar LTE.
2 minuten later krijg ik de melding dat er nieuwe SW beschikbaar is. Toeval of worden update aankondigingen aangeboden via LTE om ze vervolgens op WiFi te installeren?

IMG_6294.jpg
 
Is dit toeval?...

Al dagen wacht NoICE "geduldig" op de laatste software update, terwijl hij aan de WiFi hangt. Tevergeefs...
Vandaag moet ik de wagen 1 meter verplaatsen om in de koffer te kunnen en schakelt hij over van WiFi naar LTE.
2 minuten later krijg ik de melding dat er nieuwe SW beschikbaar is. Toeval of worden update aankondigingen aangeboden via LTE om ze vervolgens op WiFi te installeren?

Soms is de wifi connectie te zwak om er iets mee te doen. Wifi connecties zijn niet het sterkste punt van Tesla.
Dit wordt ook aangetoond doordat hij de connectie verliest als je hem 1m verplaatst. Een wifi signaal dat na 1 m al weg is lijkt mij te zwak. Hij zou er nooit mee mogen verbinden.
 
Soms is de wifi connectie te zwak om er iets mee te doen. Wifi connecties zijn niet het sterkste punt van Tesla.
Dit wordt ook aangetoond doordat hij de connectie verliest als je hem 1m verplaatst. Een wifi signaal dat na 1 m al weg is lijkt mij te zwak. Hij zou er nooit mee mogen verbinden.
Duh, de Tesla schakelen WiFi sowieso uit als je gaat rijden, ook al is dat maar 1 meter.
 
  • Like
Reactions: Woek and Krisja
Nog even terugkomend op de regensensor. Hij doet het beter bij echte druppels, daar heb ik geen klachten meer over. Maar bij nevel of spray van voorliggers op een natte weg blijft het niks.
 
Last edited:
Een snelle blik op de nieuwe softwareversie geeft me op het eerste zicht niets om over te klagen (layout en looks zijn smaak, daar kan je niet over discuteren).
- Mistlamp is beter bereikbaar dan vroeger
- het verplaatsen van meerdere waypoints is super
- plaats van zetelverwarming is beter dan vroeger
- agenda kan nu onmiddellijk gesynchroniseerd worden i.p.v. pas na x-aantal km

en ja, waarschijnlijk zijn er ook minpunten, maar dat zal dan waarschijnlijk vooral te wijten zijn aan gewenning...
 
  • Like
Reactions: Mars2020
- agenda kan nu onmiddellijk gesynchroniseerd worden i.p.v. pas na x-aantal km
bij mij heeft dat ooit gewerkt, maar wat ik ook instel op telefoon en in de auto, het werkt niet op mijn iPhone 12. Contacten worden wél gesynchroniseerd, vreemd genoeg.
- Tesla App ververst op achtergrond en heeft toegang tot de agenda's.
- Vinkje in auto in bluetooth menu bij synchroniseren agenda aan.
Ik heb het een half jaar geleden opgegeven. maar af en toe braakt het op (zoals bij het lezen van jouw post ;-)
 
bij mij heeft dat ooit gewerkt, maar wat ik ook instel op telefoon en in de auto, het werkt niet op mijn iPhone 12. Contacten worden wél gesynchroniseerd, vreemd genoeg.
- Tesla App ververst op achtergrond en heeft toegang tot de agenda's.
- Vinkje in auto in bluetooth menu bij synchroniseren agenda aan.
Ik heb het een half jaar geleden opgegeven. maar af en toe braakt het op (zoals bij het lezen van jouw post ;-)

In de app deze instelling "aan"?


Agenda Tesla.jpg
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Een snelle blik op de nieuwe softwareversie geeft me op het eerste zicht niets om over te klagen (layout en looks zijn smaak, daar kan je niet over discuteren).
- Mistlamp is beter bereikbaar dan vroeger
- het verplaatsen van meerdere waypoints is super
- plaats van zetelverwarming is beter dan vroeger
- agenda kan nu onmiddellijk gesynchroniseerd worden i.p.v. pas na x-aantal km

en ja, waarschijnlijk zijn er ook minpunten, maar dat zal dan waarschijnlijk vooral te wijten zijn aan gewenning...
En de minpunten
  • ontwasemen zit een stap dieper in 't menu, dat is geen gewenning
  • achterruitverwarming zit een stap dieper in 't menu, dat is geen gewenning
  • geen zicht meer op je verbruik via de cards
  • switchen van radio naar spotify is een stuk minder praktisch (lukt alleen met één druk door twee van de vier shortcuts onderaan te gebruiken)
  • geen knop meer voorhanden om snel je dashcambeelden op te nemen volgens mij
  • geen zicht meer op je SOC on arrival bij navigatie
  • veel gebruik van onhandig kleine lettertypes (bvb laadscherm)
En ik zie niet in wat er handig is aan het openen van een halfschermvullend menu om mijn zetelverwarming aan te passen.