Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Darn, die blind spot camera had ik een leuke aanvulling gevonden
Mijn eerste indruk is dat het niet echt praktisch is, als dat een troost is. Op het moment dat het nodig is, bevindt het zich helemaal ergens anders dan waar je aandacht naartoe gaat (spiegel, over schouder kijken). Ik ga het nog even afwachten, maar grote kans dat ik het uitschakel. Daarnet kon ik de telefoon niet afleggen, gezien het over de plaats verschijnt bij het knipperen.
 
Mijn eerste indruk is dat het niet echt praktisch is, als dat een troost is. Op het moment dat het nodig is, bevindt het zich helemaal ergens anders dan waar je aandacht naartoe gaat (spiegel, over schouder kijken). Ik ga het nog even afwachten, maar grote kans dat ik het uitschakel. Daarnet kon ik de telefoon niet afleggen, gezien het over de plaats verschijnt bij het knipperen.
Ik ook 😂
 
3AD3ED88-DBED-489D-BF09-BC86AB1627A1.jpg

Dit is echt een super coole update!
Wel bijzonder dat de blindspot cam keuze onder het autopilot menu zit.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Vandaag van Amsterdam naar Huizen gereden en wat vooral opviel is dat NoA een stuk vloeiender rijdt. Een baanwissel met 100 km/u is geen chicane meer en ik had mij al schrap gezet voor de reactie/terug slinger naar de oude baan bij het wisselen van baan bij een vrachtwagen; maar de auto hield heel even in; leek te beseffen dat de vrachtwagen toch echt in de eigen baan bleef rijden en vervolgde toen soepel de ingezette manoeuvre.

Voordeel van de nieuwe menustructuur is dat dit rijdend makkelijker aan te klikken is.

De blindspot camera ben ik wel fan van, check beeld en dan over de schouder.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Woek and Hbrink
Holiday update geïnstalleerd. Mijn verlichting staat nu te hoog. Krijg veel seinen de tegenliggers. Groot licht staat uit. Wat te doen?
Even bij service menu naar koplamp afstellen optie gaan. Doet dan automatisch de koplampen op juiste niveau zetten. Daarna direct weer uit het menu gaan en verder niet aan de scrollwieltjes zitten (tenzij 1 of beide koplampen nog steeds veel te hoog staan). Als je eenmaal een handmatige aanpassing maakt kun je niet makkelijk meer terug. Zal in ieder geval niet automatisch gaan dan.
 
Sorry maar welke nuttigere zaken bedoel je dan? Ik heb geen boombox speaker in de 2019 en 2020 M3. Ik zie buiten wat spelletjes alleen minor improvements iin de UI, met een icoontje ergens anders en paar dingen paar pixels opgeschoven ofzo. Niet Xmas release waardig in ieder geval, ik vind het meer een soort van "minor cold weather improvements" release.
Reply op mezelf, heb t inmiddels draaien op beide auto’s en zit heel wat meer in dan in die release notes die eerder gepost waren in.

Blindspotcamera richtingaanwijzers en live stream sentry is top. De UI is … tja… daar hadden ze vroeger betere mensen op zitten zullen we maar zeggen ;)

Maar neem mijn woorden terug, tis geen “minor cold weather improvements” update ;)
 
Helaas zijn voor een ‘legacy’ model s/x de features wat beperkt :oops:


Eerlijk gezegd: een teleurstelling. Sommige dingen begrijp ik, maar andere totaal niet. Waarom geen blindspot, geen live sentry? Uiteraard alleen als je de benodigde het hebt.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze een probleem met het verticale scherm hebben.
 
Legacy Model S and Model X units will not be getting Light Show, the new simplified controls, Blind Spot Camera for easier turns, Sentry Mode Live Camera Access, Car Wash Mode, and Auto Seat Heaters.
In deze versie. Maar zou niet waarom blind spot, live sentry en simplified controls in de toekomst niet zouden komen.
 
Tesla steekt geen tijd meer in de mcu 2. Blind spot camera model s in kwalitatief niet goed genoeg blijkbaar. Life sentry. De beelden zijn te groot om te streamen. Simplified controls. Vertical scherm. Niet echt v11
Kan zijn dat je gelijk hebt, maar ik denk toch dat er nog een versie achteraan komt. nu nog geen 100 S/X op de update (TeslaFi). En MCU2 is toch redelijk recent, updates worden nog steeds gedaan. Life sentry was in de USA toch al deels uitgerold? Daar ook alleen naar 2021+ modellen?

We zullen zien....
 
  • Like
Reactions: AustinP