Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Dinsdagavond: rit Breda - 's-Hertogenbosch, N65, NoA, M3LR rijdt zonder enige aanleiding vluchthaven in.
Vuchthaven wordt door doorgetrokken streep gemarkeerd.
De snelheid op dat moment was 80 km/u. Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken.
Ondanks het feit dat ik het stuur met beide handen vast hebt is de schrik er niet minder om.

Bijgaand een gelijke situatie, wel andere locatie.
pechhaven-e1587494575458.jpg
 
Witte lijn rechts.

Als je oplet, heb je tijd genoeg om te corrigeren.

Niet mee eens. Dit is echt een hele rare actie. Gewoon rechtdoor en de streep is goed zichtbaar, geen hapering. Daar mag zonder reden niet overheen gegaan worden...

Alhoewel ik altijd met wee handen aan het stuur rij en oplettend ben, is dat nou wel typisch een weg waar je verleid wordt of even wat minder attent te zijn. Kan mij het vloeken dan ook wel voorstellen.
 
Dinsdagavond: rit Breda - 's-Hertogenbosch, N65, NoA, M3LR rijdt zonder enige aanleiding vluchthaven in.
Vuchthaven wordt door doorgetrokken streep gemarkeerd.
De snelheid op dat moment was 80 km/u. Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken.
Ondanks het feit dat ik het stuur met beide handen vast hebt is de schrik er niet minder om.

Bijgaand een gelijke situatie, wel andere locatie.View attachment 752586
Heb je toevallig op het scherm gezien wat de wagen ”zag”? (ik veronderstel van niet).…dit is echt wel niet ok…over een volle witte lijn…hmmm
 
Zelfs dit wordt goedgepraat?!!
Tja, het is geen level 3 dus al het gedrag kan en mag goedgepraat worden,in theorie.

Ik ga er altijd vanuit dat het systeem mij wil vermoorden dus ik gebruik het ook zogoed als nooit.

Ik gebruik het enkel om te “testen”/“spelen” en in de file maar ik ga er nooit over klagen aangezien het altijd m’n eigen fout zal zijn door er veel te veel op te vertrouwen…..op dit moment werkt het gewoon nog veel te grillig….soms geniaal en soms zo onvoorspelbaar.
 
Zelfs dit wordt goedgepraat?!!
Hoewel het zowat het beste systeem van de markt is, is het nog niet zelfrijdend. Je hand op het stuur houden is dus geboden, en opletten ook.

Als het mij zou overkomen, zou ik ook even vloeken, maar niet 10 minuten. En ik zou zeggen "de auto nam aanstalten om de vluchthaven op te rijden, maar ik heb snel overgenomen".
 
  • Like
Reactions: JanG007 and job-lek
Dinsdagavond: rit Breda - 's-Hertogenbosch, N65, NoA, M3LR rijdt zonder enige aanleiding vluchthaven in.
Vuchthaven wordt door doorgetrokken streep gemarkeerd.
De snelheid op dat moment was 80 km/u. Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken.
Ondanks het feit dat ik het stuur met beide handen vast hebt is de schrik er niet minder om.

Bijgaand een gelijke situatie, wel andere locatie.View attachment 752586
Heb je de “bug” gemeld?
 
Zelfs dit wordt goedgepraat?!!
Nee, maar te verontwaardigd slaat eerlijk gezegd nergens op. Systeem is alleen vrijgegeven op snelwegen, dat is dit duidelijk niet. Verder is het beta en wordt dat uit den treure aangegeven.

Blijft het feit dat ik (en anderen) dit een zorgelijk iets vind. Gelukkig zelf de laatste jaren nooit meer meegemaakt en ook nooit van anderen hier over gehoord of gelezen.

Blijft dus m.i. een incident wat ik hoop door Tesla onderzocht gaat worden. Kaartfout lijkt onwaarschijnlijk want dan hadden meer mensen dat gehad dus iets auto specifieks lijkt mij een mogelijke oorzaak: computerstoring, camera dingetje, enz..
 
Dinsdagavond: rit Breda - 's-Hertogenbosch, N65, NoA, M3LR rijdt zonder enige aanleiding vluchthaven in.
Vuchthaven wordt door doorgetrokken streep gemarkeerd.
De snelheid op dat moment was 80 km/u. Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken.
Ondanks het feit dat ik het stuur met beide handen vast hebt is de schrik er niet minder om.

Bijgaand een gelijke situatie, wel andere locatie.View attachment 752586

In 2019 ook wat schrik momenten meegemaakt, met name op spitsstroken was het enorm opletten. Obv bovenstaande foto leek het me echter uitgesloten dat een recente Tesla een dergelijke stuurfout zou maken. Je gaf zelf al aan dat het een voorbeeld foto is, daarom maar even via Google Earth naar betreffende situatie gekeken -> ik zie dat men een extra rijbaan ernaast creëert met onderbroken strepen. Creatief verzonnen door de wegbeheerder maar het is in deze situatie voor een zelfrijdende auto erg verwarrend.........

Nb: ik begrijp de stuuractie van de Tesla maar heb ook begrip voor een schrikreactie van inzittenden!
 
OK, er duidelijk behoefte aan verdieping.

Ja, ik had mijn handen aan het stuur en kon vrijwel direct insturen, met 80 km/u is dat nog gekker dan de Elandproef.
Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken, ieder dus 5 min.
Niks Beta, onze M3LR heeft FSD en nergens is ooit vermeldt dat dit Beta zou zijn, wel dat oplettendheid van de bestuurder ten alle tijden noodzakelijk is. Daar dit het geval was is een ongeluk uitgebleven.
N65 is een autoweg met 2x2 gescheiden rijstroken, waar een snelheidsbeperking geldt van 80 km/u, dus is het geen provinciale weg zoals op de foto. Foto is ter illustratie van de vluchthaven.
Over een doorgetrokken lijn wel zonder aanleiding rijden maar inhalen van een vrachtwagen terwijl we een viaduct onderdoor gaan met 120 km/u lukt dus niet. Met als gevolg een mega phantom-break en rij je nog maar ± 77 km/u.

Soms is de Tesla een feest maar nog vaker is het helaas feest.

Martin,
(in bezit van verlopen CCV-D1 & 2)
 
Ja, ik had mijn handen aan het stuur en kon vrijwel direct insturen, met 80 km/u is dat nog gekker dan de Elandproef.
Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken, ieder dus 5 min.
Ik kan me echt niet inbeelden dat ik de auto zo zou laten afwijken dat ik Elandproef manoevers zou doen, laat staan 5 minuten zou zitten vloeken.

Gekste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ie op de snelweg op het linkervak boven op een brug even niet meer wist naar waar te sturen, maar dat was toen ook een gekende feature. Voor de rest gewoon bij de les blijven en hand op het stuur houden.
 
OK, er duidelijk behoefte aan verdieping.

Ja, ik had mijn handen aan het stuur en kon vrijwel direct insturen, met 80 km/u is dat nog gekker dan de Elandproef.
Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken, ieder dus 5 min.
Niks Beta, onze M3LR heeft FSD en nergens is ooit vermeldt dat dit Beta zou zijn, wel dat oplettendheid van de bestuurder ten alle tijden noodzakelijk is. Daar dit het geval was is een ongeluk uitgebleven.
N65 is een autoweg met 2x2 gescheiden rijstroken, waar een snelheidsbeperking geldt van 80 km/u, dus is het geen provinciale weg zoals op de foto. Foto is ter illustratie van de vluchthaven.
Over een doorgetrokken lijn wel zonder aanleiding rijden maar inhalen van een vrachtwagen terwijl we een viaduct onderdoor gaan met 120 km/u lukt dus niet. Met als gevolg een mega phantom-break en rij je nog maar ± 77 km/u.

Soms is de Tesla een feest maar nog vaker is het helaas feest.

Martin,
(in bezit van verlopen CCV-D1 & 2)
Wat was de exacte locatie? Heb je daar een StreetView beeld van? Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet en of het “verklaarbaar” is.

Ik heb ook FSD en toen ik alle opties inschakelde, kreeg ik volgens mij allerlei beta-achtige disclaimers te zien. En volgens mij hebben sommige opties zelfs beta in de naamgeving staan.
 
OK, er duidelijk behoefte aan verdieping.

Ja, ik had mijn handen aan het stuur en kon vrijwel direct insturen, met 80 km/u is dat nog gekker dan de Elandproef.
Samen hebben we 10 minuten zitten vloeken, ieder dus 5 min.
Niks Beta, onze M3LR heeft FSD en nergens is ooit vermeldt dat dit Beta zou zijn, wel dat oplettendheid van de bestuurder ten alle tijden noodzakelijk is. Daar dit het geval was is een ongeluk uitgebleven.
N65 is een autoweg met 2x2 gescheiden rijstroken, waar een snelheidsbeperking geldt van 80 km/u, dus is het geen provinciale weg zoals op de foto. Foto is ter illustratie van de vluchthaven.
Over een doorgetrokken lijn wel zonder aanleiding rijden maar inhalen van een vrachtwagen terwijl we een viaduct onderdoor gaan met 120 km/u lukt dus niet. Met als gevolg een mega phantom-break en rij je nog maar ± 77 km/u.

Soms is de Tesla een feest maar nog vaker is het helaas feest.

Martin,
(in bezit van verlopen CCV-D1 & 2)
Ok… de foto geeft dus niet de werkelijke situatie weer. Dat schept verwarring, en kan er dus geen conclusie uit worden getrokken.
Zoals eerder gevraagd zou een foto of sentry beeld meer duidelijkheid kunnen geven.
Ik weet niet of je vaker op deze plek komt, zo ja dan kun je wellicht proberen of de actie is te reproduceren.

Weet je zeker dat het een doorgetrokken streep was? Als je via Google kijkt dan zie je vrijwel alleen vluchthavens met onderbroken streep? Daarmee wil ik overigens niet in twijfel trekken wat je hebt gezien.

1641497619109.jpeg
 
  • Informative
Reactions: job-lek