Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Het viel mij gisteren op dat de verwachte aankomsttijd bij navigatie niet meer wordt bijgewerkt. Ik zou 9:15 aankomen gaf hij aan bij vertrek, maar door verkeer werd dat later. Om 9:20 uur stond er nog steeds dat ik om 9:15 uur zou aankomen. Vreemd…
Klopt inderdaad. Vanmorgen voor het eerst gereden na update. Verandert de aankomst tijd niet dynamisch. Overigens de km tot eindpunt ook niet
 

Ik ken iemand persoonlijk die aan de andere kant van de vangrail stond en geen kant op kon terwijl aan de ander kant van de vangrail de één na de ander op elkaar klapte en in brand vloog. Mensen redden doe je ook niet als de een na de ander erop blijft klappen met idiote snelheden.

Mistverlichting of het ontbreken daarvan was niet het probleem.
Mensen die gewoon de snelheid bleven rijden als of er geen mist was en pas stopte als ze ergens op klapte wel.
+100 rijden met ca 5m zicht, daar helpt ook mistverlichting niet bij.
 
[..] Mistverlichting of het ontbreken daarvan was niet het probleem.
Mensen die gewoon de snelheid bleven rijden als of er geen mist was en pas stopte als ze ergens op klapte wel.
+100 rijden met ca 5m zicht, daar helpt ook mistverlichting niet bij.
Hadden bestuurders ook maar gewone verlichting aan bij mist!!
Instelling "automatisch" zet verlichting überhaupt niet aan bij mist, omdat er voldoende licht is. Alleen dagrijverlichting voorzijde. Geldt niet alleen bij Tesla's; gisteren op de A4 honderden auto's zonder verlichting zien rijden.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Menabe
Hadden bestuurders ook maar gewone verlichting aan bij mist!!
Instelling "automatisch" zet verlichting überhaupt niet aan bij mist, omdat er voldoende licht is. Alleen dagrijverlichting voorzijde. Geldt niet alleen bij Tesla's; gisteren op de A4 honderden auto's zonder verlichting zien rijden.

Dat is idd een probleem dat mensen niet de juiste verlichting voeren.
DRL is zo fel geworden dat men ook niet meer ziet dat de verlichting in, ook in het donker, niet aan staat.
De meeste zijn nog beledigd wanneer je ze daarop attent maakt...
 
Zo wat is die v11 UX slecht. Kleine knoppen, meerdere lagen om bij een functie te komen. Sliders weg. Echt een stap terug.

Jammer dat ze junior UX designers van achter een bureau een interface laten maken voor een auto die beweegt 😛
Ja zo zal 't vast gegaan zijn... Want bij Tesla werken alleen idioten...
 
Maar heel eerlijk...25 jaar geleden dus niet elke week (ok, ben je vet mee ;) ) + daar hadden mistlampjes niet veel aan verholpen, vrees ik.
Het probleem is dat wanneer je zo'n muur ingaat, vele volledig op de rem trappen en/of er zelfs verderop al een hoop stilstaan.

Als je aan de Stalk trekt, krijg je dan geen optie in het menu dat ook toegang geeft tot de mistlampen? Dat zou een optie kunnen zijn voor de volgende release.
 
Precies, en waarschijnlijk nog nooit in een Tesla gereden. bovendien hebben ze 20-jarige ogen en een megascherm voor hun neus.
Ben wel blij dat die sliders voor ritgegevens en bandenspanning vertrokken zijn. Had daar altijd ruzie mee en dan draaide alleen de auto rondjes op het scherm...
Nu is het 2 keer op een (niet zo'n kleine) knop drukken en je hebt alles voor, ritgegevens zelfs veel overzichtelijker.

Verder begin ik wel aan te wennen en dan kan je er wel weer mee overweg. Natuurlijk met een paar minnetjes, maar overall toch een plus..
 
Verder begin ik wel aan te wennen en dan kan je er wel weer mee overweg. Natuurlijk met een paar minnetjes, maar overall toch een plus..
Ik wilde dat ik zo positief was.

Ik mis die panels. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik nu dezelfde info via menukeuzes tevoorschijn moet toveren. Dus dan maar zonder. En hoe zet je de achterruit verwarming aan? De snelste manier nu (AFAICS) is door op een van de temperatuur pijltjes te drukken, waarna een panel uitklapt waarop je dat kunt doen. Wel moet je dan natuurlijk de temperatuur (die een halve graad omlaag of omhoog is gegaan door dat drukken) weer terugzetten waarop die stond. Erg handig!

En hoe maak je een dashcam opname zonder te toeteren? Hoe kies je snel een profiel? Hoe zet je snel een mistachterlicht aan zonder te flitsen? Voor toyboxen, scheetkussens en whatnot kan ik icons naar de onderbalk moven voor direct access, maar voor deze zaken natuurlijk niet.

Ik heb nooit eerder de drang gehad om een Tesla update terug te draaien maar als dat hier tot de mogelijkheden behoorde dan deed ik dat nu subiet.

Ach, ik hoop maar dat de volgende update de zaken weer wat conform mijn wensen veranderd. En tot dan lijd ik in stilte :(
 
Hadden bestuurders ook maar gewone verlichting aan bij mist!!
Instelling "automatisch" zet verlichting überhaupt niet aan bij mist, omdat er voldoende licht is. Alleen dagrijverlichting voorzijde. Geldt niet alleen bij Tesla's; gisteren op de A4 honderden auto's zonder verlichting zien rijden.
Pik hier even op in. Vandaag het volgende voorgehad: Mijn lichten staan -zoals altijd - in stand automatisch. Ik vertrek, lichten springen aan. Ik zet manueel het achtermistlicht aan dankzij de ‘stalk-shortcut’ (RTFM - mea culpa). Enkele kilometers verder beslist de auto dat het licht genoeg is en zet de lichten terug uit( mistlicht ook dus). Daar er op dat moment echt wel slecht zicht was, moest ik de lichten eerst op manueel zetten en dan het mistlicht terug opzetten. Zal wel als een ‘feature’ weggezet worden hier, maar ik heb tot hiertoe geen enkele auto gehad met automatische lichten die wanneer je de mistlichten geactiveerd hebt even gaat beslissen om alles terug uit te zetten. Wat was die VAG draaitrekknop toch een handig ding 😜
 
hoe zet je de achterruit verwarming aan? De snelste manier nu (AFAICS) is door op een van de temperatuur pijltjes te drukken, waarna een panel uitklapt waarop je dat kunt doen. Wel moet je dan natuurlijk de temperatuur (die een halve graad omlaag of omhoog is gegaan door dat drukken) weer terugzetten waarop die stond. Erg handig!
Ehm, je hoeft niet te drukken... Swipe van icoon temperatuur naar boven en de quickcontrols opent.

Is net een telefoon...
 
Ik wilde dat ik zo positief was.

Ik mis die panels. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik nu dezelfde info via menukeuzes tevoorschijn moet toveren. Dus dan maar zonder. En hoe zet je de achterruit verwarming aan? De snelste manier nu (AFAICS) is door op een van de temperatuur pijltjes te drukken, waarna een panel uitklapt waarop je dat kunt doen. Wel moet je dan natuurlijk de temperatuur (die een halve graad omlaag of omhoog is gegaan door dat drukken) weer terugzetten waarop die stond. Erg handig!
Of door op de temperatuur zelf te drukken, dan blijft de temperatuur gehandhaafd en hoef je deze niet terug te zetten.
Of door omhoog te swipen.
Of door een voicecommand te gebruiken.
Of….. er zal best nog wel een methode zijn, is die er nog niet, dan komt die er wel.
;)
 
  • Like
Reactions: AustinP
Mistverlichting of het ontbreken daarvan was niet het probleem.
Er zijn zelfs studies die beweren dat het met mistlicht zelfs gevaarlijker is. Je gaat je fixeren op het mislicht van je voorganger, dat onterecht een veilig gevoel krijgt. Zonder context (want die zit verborgen door de mist), kan je echter geen afstand inschatten. Als de wagen voor je stopt, heb je dat te laat door, zeker als er maar 1 mistlicht is. Het licht blijft een licht, ook als het nadert. De waterdruppels in de mist zorgen voor een aura die het licht ook al groter laat schijnen op een verre afstand, bij naderen ‘vergroot’ de perceptie van dat licht niet voldoende om het op te merken.
Mochten er geen mistlichten zijn, dan zouden we niets anders kunnen dan trager rijden. Al eens in potdichte mist gereden zonder zicht op een voorganger?
Als zonder mistlicht, de gewone lichten in dichte mist zichtbaar worden, dan zijn we zo dicht dat de context ook zichtbaar is. En we de afstandswijziging sneller inschatten.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Ik wilde dat ik zo positief was.

Ik mis die panels. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik nu dezelfde info via menukeuzes tevoorschijn moet toveren. Dus dan maar zonder. En hoe zet je de achterruit verwarming aan? De snelste manier nu (AFAICS) is door op een van de temperatuur pijltjes te drukken, waarna een panel uitklapt waarop je dat kunt doen. Wel moet je dan natuurlijk de temperatuur (die een halve graad omlaag of omhoog is gegaan door dat drukken) weer terugzetten waarop die stond. Erg handig!

En hoe maak je een dashcam opname zonder te toeteren? Hoe kies je snel een profiel? Hoe zet je snel een mistachterlicht aan zonder te flitsen? Voor toyboxen, scheetkussens en whatnot kan ik icons naar de onderbalk moven voor direct access, maar voor deze zaken natuurlijk niet.

Ik heb nooit eerder de drang gehad om een Tesla update terug te draaien maar als dat hier tot de mogelijkheden behoorde dan deed ik dat nu subiet.

Ach, ik hoop maar dat de volgende update de zaken weer wat conform mijn wensen veranderd. En tot dan lijd ik in stilte :(
Misschien moet je ff de handleiding lezen want ik kan op drie verschillende manieren bepalen dat er een opname wordt gemaakt.
Zelfde advies voor de verwarming.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh