Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
In de release notes zie ik geen verschil met 28.1
28.2 zijn bugfixes op 28.1...

Screen Shot 2022-09-17 at 10.30.57.png
 
Hoe komen ze er op. Verschrikkelijk.. ok bedankt
Het is nog veel erger: als je met AP rijd en van baan wisselt en Autosteer weer aanzet, gaat automatisch groot licht “automatisch” weer aan!
Daarbij komt dat er niet echt wordt gelet op vooliggers, dus bij iedere baanwissel weer handmatig uitschakelen. Dit is echt irritant en kan niet een “feature” zijn….
 
Het is nog veel erger: als je met AP rijd en van baan wisselt en Autosteer weer aanzet, gaat automatisch groot licht “automatisch” weer aan!
Daarbij komt dat er niet echt wordt gelet op vooliggers, dus bij iedere baanwissel weer handmatig uitschakelen. Dit is echt irritant en kan niet een “feature” zijn….
Aan wat ligt het verschil aan ervaringen?
Ikzelf ervaar van bovenstaande niets. Ik zet AP aan en het "automatisch groot" licht symbool (niet de lichten zelf) gaat aan.
Als er een voorligger of tegenligger is, gaat het groot licht pas aan als deze uit het gezichtsveld verdwenen zijn.

- Doen jullie na een update een reset van de wagen?
- Hebben jullie al eens geprobeerd om de camera's terug te kalibreren?

Wie weet ligt het aan één van deze bovenstaande en zijn al die frustraties terug te brengen tot eigen "onderhouds" tekortkomingen...
Probeer het eens, het duurt maar enkele "click's".
 
AP is nu begrensd op 140 km/u en reed ik gisteravond op die snelheid. Als je een beetje versnelt (143) om iemand in de rechterbaan niet klem te rijden, gaan alle alarmen af met luid gepiep en stress bij mijn vrouw… Als straf van de auto, niet van mijn vrouw, de rest van de rit zelf moeten sturen, wat al met al niet erg was gezien eerdere post… Versie 2022.28.1 trouwens..
 
Aan wat ligt het verschil aan ervaringen?
Ikzelf ervaar van bovenstaande niets. Ik zet AP aan en het "automatisch groot" licht symbool (niet de lichten zelf) gaat aan.
Als er een voorligger of tegenligger is, gaat het groot licht pas aan als deze uit het gezichtsveld verdwenen zijn.

- Doen jullie na een update een reset van de wagen?
- Hebben jullie al eens geprobeerd om de camera's terug te kalibreren?

Wie weet ligt het aan één van deze bovenstaande en zijn al die frustraties terug te brengen tot eigen "onderhouds" tekortkomingen...
Probeer het eens, het duurt maar enkele "click's".
Je ervaart hetzelfde denk ik, ik wil AG uit namelijk en jij aan… AG uit is nu bijna onmogelijk zoals ik aangaf. Daar komt bij dat AG op de snelweg slecht functioneert of onbruikbaar is.

Als je per rit kan kiezen hoe je wilt rijden zou het prima zijn, maar per baanwissel uit moeten zetten is gewoon een BUG!
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik dacht dat uw opmerking was dat het groot licht ongewild anderen verblindt, maar nu lijk je te antwoorden dat het inschakelen van AGL (Automatisch Groot Licht) bij AP, of je lichten nu reageren of niet, al een probleem is.
Dan kan ik je hier een lijstje neerschrijven van andere "features" die veel irritanter zijn.
Maar, zoals steeds, zoveel mensen, zoveel wensen...
 
Ik dacht dat uw opmerking was dat het groot licht ongewild anderen verblindt, maar nu lijk je te antwoorden dat het inschakelen van AGL (Automatisch Groot Licht) bij AP, of je lichten nu reageren of niet, al een probleem is.
Dan kan ik je hier een lijstje neerschrijven van andere "features" die veel irritanter zijn.
Maar, zoals steeds, zoveel mensen, zoveel wensen...
Nee, je leest niet goed: Als je per rit kan kiezen aan of uit zou het prima zijn, maar per baanwissel uit moeten zetten is gewoon een BUG!