Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Dat kan bij een ongeluk natuurlijk niet. Dan kan je wel snel op de matrixborden de snelheid aanpassen, maar meteen bestaande afdekken gaat niet lukken.

Wellicht heb jij wettelijk gelijk maar ik zie in NL bijna nooit afgedekte borden.
In België staan vaste borden enkele meters voor een dynamisch bord. Als er dus een lagere snelheidslimiet op de dynamische borden staat, wordt het vorige bord direct teniet gedaan.

Bij wegenwerken worden vaste borden afgedekt als ze een hogere snelheidslimiet laten zien dan wat wenselijk is in de werfzone.
 
In België staan vaste borden enkele meters voor een dynamisch bord. Als er dus een lagere snelheidslimiet op de dynamische borden staat, wordt het vorige bord direct teniet gedaan.

Bij wegenwerken worden vaste borden afgedekt als ze een hogere snelheidslimiet laten zien dan wat wenselijk is in de werfzone.
Wat zijn wij toch ver vooruit.
 
In België staan vaste borden enkele meters voor een dynamisch bord. Als er dus een lagere snelheidslimiet op de dynamische borden staat, wordt het vorige bord direct teniet gedaan.

Bij wegenwerken worden vaste borden afgedekt als ze een hogere snelheidslimiet laten zien dan wat wenselijk is in de werfzone.
Bij file worden de matrixborden ook gebruikt om aan te geven dat de snelheid verlaagd is. Dan komen ze echt niet met een rol tape langs om alle vaste borden af te plakken. Ik denk dat NL wel iets meer matrixborden heeft en een stuk minder vaste snelheidsborden 😇
 
Ik las hier eerder een hele discussie over automatisch groot licht (wat mij ook niks lijkt), maar bij mij is het wat anders. Sinds ik geloof v28.1 (heb nu 28.2, maar nog hetzelfde) zie ik het icoontje in grijs van het auto grootlicht in scherm (zie foto linksboven) als ik AP (alleen bij 2x handel) aanzet. En als ik AP uitzet gaat het weer weg. Tik je dat aan, krijg je het lichtmenu zie onderaan scherm. Het werkt dus als een button om dat menu te brengen. Wat eigenlijk heel goed is, want voor bijv. mistlicht aanzetten moet je anders best wel onhandig in het grote menu met meer kliks dat aanzetten (niet handig / veilig als je ineens in mist zit). Maar bij mij gaat dus niet auto grootlicht aan. En de icoon is er dus alleen als je de AP aan hebt (ook niet in de CC mode). Lijkt me dus gewoon een bug. En eigenlijk zou hij er wat mij betreft dus altijd mogen staan. Hebben jullie niet zoiets? (Of zeg ik iets wat allang bekend is).
 

Attachments

  • C3D68255-52D0-4875-9FC9-2F4760E2A1D8.jpeg
    C3D68255-52D0-4875-9FC9-2F4760E2A1D8.jpeg
    310.5 KB · Views: 57
Ik las hier eerder een hele discussie over automatisch groot licht (wat mij ook niks lijkt), maar bij mij is het wat anders. Sinds ik geloof v28.1 (heb nu 28.2, maar nog hetzelfde) zie ik het icoontje in grijs van het auto grootlicht in scherm (zie foto linksboven) als ik AP (alleen bij 2x handel) aanzet. En als ik AP uitzet gaat het weer weg. Tik je dat aan, krijg je het lichtmenu zie onderaan scherm. Het werkt dus als een button om dat menu te brengen. Wat eigenlijk heel goed is, want voor bijv. mistlicht aanzetten moet je anders best wel onhandig in het grote menu met meer kliks dat aanzetten (niet handig / veilig als je ineens in mist zit). Maar bij mij gaat dus niet auto grootlicht aan. En de icoon is er dus alleen als je de AP aan hebt (ook niet in de CC mode). Lijkt me dus gewoon een bug. En eigenlijk zou hij er wat mij betreft dus altijd mogen staan. Hebben jullie niet zoiets? (Of zeg ik iets wat allang bekend is).
Je kunt het uit zetten door de linker hendel van hé af te duwen.

Het kleine verlichting menu onderaan kan je ook activeren door op de groene verlichtingsicoontjes op je scherm te drukken.
 
Maar bij mij gaat dus niet auto grootlicht aan. En de icoon is er dus alleen als je de AP aan hebt (ook niet in de CC mode).
Toch wel. Grijs betekent dat het op staat. Blauw dat ze effectief aan gaan.
Je kunt het uit zetten door de linker hendel van hé af te duwen.
Ja maar telkens je AP aan en af zet, moet je dat opnieuw doen.
Dus bij druk verkeer van baan wisselen:
  • Richtingaanwijzer aan zetten: AP wisselt niet wegens te druk verkeer
  • AP er uit trekken terwijl je het stuur richting ander baanvak draait
  • Als je twee vakken tegelijk wisselt, alarmen trotseren
  • AP weer aan zetten
  • Grootlichten uitzetten
Leuk die automatisatie. Je hebt ook nog eens je twee handen nodig. Onhandig met een boterham of kop koffie in je handen. Zonder automatisatie deed ik het met 1 hand. Met AP1 ook.
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Vroeger staptje je geïrriteerd de luxe leaseauto in na een dag getergd te zijn op het werk. Even tot rust komen in je eigen bubbeltje voor je thuis weer bedolven ging worden onder de gezinsbeslommeringen.

Tegenwoordig stap je geïrriteerd de Tesla uit omdat deze je blijft tergen met ongewenste ingrepen en interventies en moeten we ons online afreageren omdat verder niemand begrijpt dat de Tesla luxe ook met gebreken komt.

Vooruitgang…

Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk wel weer een Tesla, maar tsjonge tsjonge tsjonge wat is het een irritant ding
 
Bij de laatste grote wijziging in de user interface waren er ook veel mensen die continu aan het klagen waren. Wat je ook toen zag is dat Tesla na verloop van tijd wat zaken heeft aangepast en teruggedraaid. Uiteindelijk hoor ik hier bijna niemand meer over.

Je kunt je aan dingen ergeren, of je kunt ze accepteren. Het heeft naar mijn idee niet veel zin om je over automatisch groot licht druk te maken want je kunt er toch niets aan veranderen. Op het moment dat je je eraan gaat ergeren heb je er alleen zelf last van. Neemt niet weg dat je wel kenbaar kunt maken dat je het geen verbetering vind want Tesla zal niet blind zijn en ik ga er vanuit dat ze best de reacties van berijders in de gaten houden.
Overigens heb ik persoonlijk niet zo’n moeite met de huidige werking.
 
Bij de laatste grote wijziging in de user interface waren er ook veel mensen die continu aan het klagen waren. Wat je ook toen zag is dat Tesla na verloop van tijd wat zaken heeft aangepast en teruggedraaid. Uiteindelijk hoor ik hier bijna niemand meer over.

Je kunt je aan dingen ergeren, of je kunt ze accepteren. Het heeft naar mijn idee niet veel zin om je over automatisch groot licht druk te maken want je kunt er toch niets aan veranderen. Op het moment dat je je eraan gaat ergeren heb je er alleen zelf last van. Neemt niet weg dat je wel kenbaar kunt maken dat je het geen verbetering vind want Tesla zal niet blind zijn en ik ga er vanuit dat ze best de reacties van berijders in de gaten houden.
Overigens heb ik persoonlijk niet zo’n moeite met de huidige werking.
Nogal wiedes dat je er niks meer over hoort. Je weet dat simpele zaken zoals verbruik met een klik toch niet meer terugkomen Waarom dan nog klagen? Kan me ook elke dag beklagen dat Oranje in 1974 had moeten winnen. Heeft niemand wat aan.
 
Nogal wiedes dat je er niks meer over hoort. Je weet dat simpele zaken zoals verbruik met een klik toch niet meer terugkomen Waarom dan nog klagen? Kan me ook elke dag beklagen dat Oranje in 1974 had moeten winnen. Heeft niemand wat aan.
Wat ik aan wilde geven is dat er een verschil is tussen je ergens aan ergeren of ergens over klagen.
Ergeren heb je alleen jezelf mee, klagen zou kunnen helpen. Want zoals ik al aangaf zijn in de nieuwe interface in de loop der tijd toch weer wat functies aangepast. Of dit door het klagen komt weet ik niet, maar wellicht dat Tesla dit toch meeneemt in de beslissing iets terug te draaien.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Keezje
Wat ik aan wilde geven is dat er een verschil is tussen je ergens aan ergeren of ergens over klagen.
Ergeren heb je alleen jezelf mee, klagen zou kunnen helpen. Want zoals ik al aangaf zijn in de nieuwe interface in de loop der tijd toch weer wat functies aangepast. Of dit door het klagen komt weet ik niet, maar wellicht dat Tesla dit toch meeneemt in de beslissing iets terug te draaien.
We gaan het beleven. Voorlopig zo weinig mogelijk in het donker rijden maar dat wordt steeds lastiger
 
  • Funny
Reactions: Krisja
Vanmorgen weer vergeten een doekje of wissertje over de grotendeels absoluut schone voorruit te halen.
Gevolg: ondanks stralend weer, keuze: of rijden zonder AP (terwijl ik altijd mét rij) of rijden met AP en met piepende wissers over de droge voorruit.
Of stoppen en schoonmaken bij een pompstation, kan ook natuurlijk.

Onuitstaanbaar.
Net als automatisch grootlicht bij AP op de meest onzinnige en soms voor andere weggebruikers vervelende momenten.
 
@Keezje
Als ik het goed begrijp vind je het minder storend om zonder AP te rijden OF te stoppen om je voorruit schoon te maken aan een pompstation OF je voorruit te vervangen bij vertrek DAN je automatische wissers even uit te schakelen wanneer deze onterecht beginnen te wissen.

Is dit nu een voorbeeld van klagen of ergeren? 😋
 
Iedereen al een service verzoek ingeschoten? Anders blijft de implementatie zo slecht...
Vorige maand al gedaan. Kreeg wat voorstellen terug voor wijzigingen aan de instellingen…
… die de auto negeert.
Net een nieuwe gevonden. Wifi aan blijven in stand D werkt ook niet. Ik moet voor elke rit heractiveren.
Een recap van instellingen die niet werken:
-ruitenwissers uitzetten lukt niet met AP aan. Maar ook niet als je de AP uitgezet hebt. Je moet eerst in P zetten.
-Auto lane change uit en warnings blijven komen
-AP op toegelaten snelheid + X. Blijft (meestal?) actuele snelheid kiezen. Zelfs als de limiet correct weergegeven wordt.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Als ik het goed begrijp vind je het minder storend om zonder AP te rijden OF te stoppen om je voorruit schoon te maken aan een pompstation OF je voorruit te vervangen bij vertrek DAN je automatische wissers even uit te schakelen wanneer deze onterecht beginnen te wissen.

Is dit nu een voorbeeld van klagen of ergeren? 😋
Ik snap zijn klacht. Het probleem is dat als je EAP en ik denk ook AP aanzet, je het automatisch wissen niet meer uit kan zetten.

En het is ook een beetje ergernis 😊
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and OttoR