Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Energie app lijkt ook iets aangepast te zijn.
Krijg in iedergeval geen advies meer om de temp te verhogen.

image.jpg


En tijdens het laden een I naast de kW gaat naar het batterij menu.
En daar een melding over koude batterij.

868D5248-EF14-4410-8E3B-6F0DCEAEA26D.jpeg
 
  • Like
Reactions: Niek and SpaceWagon
Wel een aandachtspuntje voor deze softwareversie overigens; standaard beperkt hij Sentry Mode door de camerabewaking uit te zetten (hij detecteert dan alleen op basis van sensoren zoals een gebroken ruit) en de maximale cliplengte op 1 seconde te zetten. Dit moet je zelf terugzetten als je eea "als vanouds" wil blijven gebruiken
 
  • Like
Reactions: Rutgere
Hier ook alleen een nieuwe taal. Maar ik ga er van uit dat onderhuids best wat zaken zijn aangepast want deze update wordt in 1 dag naar heeeel veeeel mensen uitgerold.
 
Hier is gisteren 2022.44.2 binnen gekomen. In de releasenotes in de app stond alleen een nieuwe taal.

In de releasenotes in de auto stond ook de extra functionaliteit van Sentry Mode. Standaard staan de camera’s nu uit. En reageert ‘ie alleen op fysieke zaken. Je kunt nu ook de lengte van de clips instellen. Die staat dus daar d op één minuut.

Helaas nog steeds geen optie om die knipperende koplampen uit te schakelen bij detectie van een gebeurtenis.
Knippert hij nu nog steeds terwijl de camera's uitstaan? Ik zou zeggen dat als er niet getriggerd wordt op camera, er ook niet zoveel te knipperen valt?
 
Wel een aandachtspuntje voor deze softwareversie overigens; standaard beperkt hij Sentry Mode door de camerabewaking uit te zetten (hij detecteert dan alleen op basis van sensoren zoals een gebroken ruit) en de maximale cliplengte op 1 seconde te zetten. Dit moet je zelf terugzetten als je eea "als vanouds" wil blijven gebruiken
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de clip length ook op 10 minuten gezet. Weet iemand wat de standaard waarde is?
 
Haha het is niet v9 maar v10 zie ik nu. Ik vind de v11 interface minder mooi en minder praktisch, daarnaast probeerde ik Tesla Vision te ontlopen en ik vind het gewoon geen fijn idee als ik de hele tijd in de auto gefilmd wordt. Plus ik had nog de softwareversie waar een bug in zat dat je in dynomode per ongeluk de Tesla interne beheerinterface ook erbij kreeg met wat extra achter-de-schermen info over de auto. Oh en het was een softwareversie waarbij Sentry redelijk betrouwbaar werkte, wat erg belangrijk was aangezien ik last had van iemand die regelmatig mn auto bekrast.

Inmiddels de gok maar gewaagd aangezien zonder update de nieuwe temperatuursensor het niet deed en dus de verwarming niet werkte, wat toch best een essentieel onderdeel is dezer dagen..

Helaas, want na installatie moet ik zeggen dat anderhalf jaar updates niet echt veel goeds gebracht hebben. Autopilot is verder teruggeschroeft en valt nu uit in bochten waar het eerst wel nog mocht, plus de afrit automatisch nemen is er nu uit. Tesla Vision voelt nog niet als een vooruitgang, voelt minder veilig nu zonder radar en dat gekke grootlichtgeflits is irritant. Plus verplicht meer afstand houden want stand 1 doet niet meer mee.

Wel jammer, in de eerste anderhalf jaar dat ik de auto had waren de updates juist wel vaak grote verbeteringen. Één quality of life fix ben ik wel blij mee; eindelijk ontgrendeld de laadkabel nu tegelijk met de kofferbak. Klein dingetje maar daar wordt ik dan wel weer vrolijk van.
Misschien ter info. Toen ik laatst de beelden opvroeg bij Tesla zaten de cabine beelden er niet bij.
Wat er wel bijzat, waren de beelden van alle andere camera’s + die van de Dome camera.
(ook allerlei andere logging)

De interface was een paar dagen wennen maar eerlijk gezegd, heb ik nooit meer achterom gegeken.

De grootste “irritatie“ voor mij zijn de ruitenwissers, dat blijkt toch heel moeilijk te zijn.
 
De grootste “irritatie“ voor mij zijn de ruitenwissers, dat blijkt toch heel moeilijk te zijn.
Dat moet ondertussen ook aangepast zijn. Mijn 2022 vision only MY doet het nagenoeg perfect.
Alleen bij lichte motregen wissen ze soms iets later dan ik zou doen, maar nog steeds vroeg genoeg (ik heb wel meer geduld dan mijn vrouw). Andere wagens hebben het ook lastiger bij motregen.
Dat het bij jouw nog steeds niet goed is, toont aan dat het wellicht niet aan de software ligt.
Misschien de hellingshoek van de voorruit?
Nieuwere camera’s?
Nieuwere ruitenwisserbladen?
 
Misschien ter info. Toen ik laatst de beelden opvroeg bij Tesla zaten de cabine beelden er niet bij.
Wat er wel bijzat, waren de beelden van alle andere camera’s + die van de Dome camera.
(ook allerlei andere logging)

De interface was een paar dagen wennen maar eerlijk gezegd, heb ik nooit meer achterom gegeken.

De grootste “irritatie“ voor mij zijn de ruitenwissers, dat blijkt toch heel moeilijk te zijn.
Vooralsnog is de nieuwe software toch vooral een achteruitgang met Autopilot die nu nog minder kan en heel veel afstand houdt. Plus dat gekke groot-licht-geflits wat kennelijk in vorige versies nog slechter werkte maar nog altijd wat mij betreft niet best gaat. Al een paar keer seintjes gehad van medeweggebruikers die dr ook niet vrolijk van werden.

Grootste "frustratie" is toch wel dat er in die anderhalf jaar eigenlijk weinig verbetering zit in het rijgedrag van de auto op punten die zolangzamerhand na 4 jaar toch wel eens opgelost mogen zijn. Hij blijft nog steeds niet netjes tussen de wegbelijning, stopt nog steeds abrupt met de fysieke remmen tot 0 bij TACC en TACC in t algemeen is nog altijd weinig vloeiend (beetje ruimte voor je in de file: plankgas en paar seconden later weer boven op de rem, afremmen op uitritten gaat met harde stapjes van 10 km/u 100>90>80 etc). Ook neemt nog steeds snelheidslimieten over van verkeersborden op de parallel weg aan de verkeerde kant van de weg en houdt gelezen snelheidslimieten te lang vast (na een kruispunt buiten de bebouwde kom zou de snelheid weer 80 moeten worden bijvoorbeeld als er geen nieuw bord met een lagere snelheid staat)

Het automatisch ontgrendelen van de laadkabel met de kofferklep blijft wel echt zo'n klein ding wat echt fijn is en je ook vaak gebruikt. Daar blijf ik dan wel weer vrolijk van worden gelukkig :)
 
Het automatisch ontgrendelen van de laadkabel met de kofferklep
Zo slecht als jij het omschrijft werkt deze software versie bij mij niet; vind deze juist wel fijn werken.

Maar die kofferbak openen en dan de laadpoort ontgrendelen; dat doet hij dan weer niet. Is dat ergens een instelling?

En sich lijkt het me wel makkelijk in dagelijks gebruik; maar als de auto staat op te laden terwijl ik de vakantie spullen in de achterbak aan het stoppen ben is het natuurlijk niet de bedoeling dat de kabel telkens ontgrendeld....
 
Zo slecht als jij het omschrijft werkt deze software versie bij mij niet; vind deze juist wel fijn werken.

Maar die kofferbak openen en dan de laadpoort ontgrendelen; dat doet hij dan weer niet. Is dat ergens een instelling?

En sich lijkt het me wel makkelijk in dagelijks gebruik; maar als de auto staat op te laden terwijl ik de vakantie spullen in de achterbak aan het stoppen ben is het natuurlijk niet de bedoeling dat de kabel telkens ontgrendeld....
Dat doet de auto ook alleen maar als het laden klaar is. Tijdens het laden zal de kabel niet ontgrendeld worden bij het openen van de achterklep.
 
Nou, hier wel een grote ellende met de ruitenwissers. Ik moet mijn kinderen keer op keer weer uitleggen waarom de ruitenwissers nu weer op hol slaan of juist de voorruit niet bruikbaar krijgt - maar weet onderhand niet meer wat te zeggen.

6-jarige had daarom een voorstel: Misschien is Tessie oud en moeten we een nieuwe auto kopen.
Of andere ruitensproeier vloeistof zoals al eerder ergens door iemand werd geadviseerd op dit forum. Stuk goedkoper dan een nieuwe auto en makkelijk te testen.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Eén positief over de laatste softwareversies : spotify werkt nu opnieuw eindelijk naar behoren. Mijn playlists werden altijd onderbroken, wanneer ik een nummer trachtte te skippen duurde dat soms 20-30 seconden, dat euvel is van de baan.

Voor de rest : phantom brakes are back, with a vengeance. Ik heb nu iedere rit meerdere, zeer sterke phantom brakes, dat is eigenlijk een jaar beter geweest, maar nu dus terug naar af. En gisteren wou de wagen weer geen 70 km/h rijden wegens bad vision, terwijl ik onder diezelfde omstandigheden vroeger geen enkel probleem had om wel aan maximale snelheid te rijden.

En de wagen blijft me adviseren (2022.42) om de verwarming op te schroeven naar 22°C om 0.1% te besparen op de rit. Ik heb na 4/5 (40km) van mijn rit dat advies gevolgd, en op die laatste 10% evenveel verbruikt voor de climatisatie als de 40 km ervoor.
 
Hij blijft nog steeds niet netjes tussen de wegbelijning,
Dat herken ik niet. Trouwens met mij MS van 2016 (AP1) ook nooit gemerkt. Werkt dus al minstens 6,5 jaar goed. Ik raad je aan om het eens te filmen en via een service request in de app op te sturen. Ze kunnen van op afstand een hercalibratie van jouw camera’s initiëren.
Filerijden gaat inderdaad niet vloeiend sedert het afschaffen van de radar.
Ruitenwissers werken perfect bij mij. Soms iets later dan ik zou doen, maar net niet te laat. Nooit onnodig vroeg of te lang, wat met mijn wagens met regensensor wel eens het geval was.