Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
2.11 net in de M3 geïnstalleerd. Alle profielen leeg. Ook is de auto zijn naam vergeten. Meldde zich doodleuk met een tour langs de v11 features. Moest meteen weg, dus had niet in de gaten dat echt alles uit stond (o.a. AP, NOA, etc). Hoewel ik met phone key ben ingestapt, had ik gelukkig de tegenwoordigheid van geest om even te controleren of de app werkte. Daarin stond doodleuk dat 'mobile access disabled' was. En dat dit alleen in de auto ingesteld kon worden. Als ik dat niet gezien had, had ik de bus kunnen pakken naar huis om de fysieke toegangskaart op te halen...
Nu meteen 2.12 aangeboden gekregen. Ik hoop dat daarmee de profielen terugkomen - die stonden toch in de cloud?
 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh
Zit op 2.12 en zag dit vandaag voor het eerst, bij herhaling, met laagstaande zon frontaal. Komt met een bescheiden waarschuwingspiep, na even blijft alleen het rode icoontje staan. Geen merkbare beperkingen. Ging weg toen zon draaide.

F61E4723-ECAF-47AE-9025-84EAC7B0EEE4.jpeg
 
Afgelopen 2 dagen van Utrecht naar Alpe d'Huez gereden. Ik ben bang dat ik toch echt moet gaan toegeven dat de autopilot aanzienlijk slechter is geworden. Lane change lukt regelmatig niet, de auto remt af als hij vrachtauto's inhaald, gedrag in de file is echt onrustig. Afstand houden lukt goed.. Of eigenlijk een beetje te goed...

Denk dat ik een +1 stem voor terug naar radar en exit Vision only.
 
2.11 net in de M3 geïnstalleerd. Alle profielen leeg. Ook is de auto zijn naam vergeten. Meldde zich doodleuk met een tour langs de v11 features. Moest meteen weg, dus had niet in de gaten dat echt alles uit stond (o.a. AP, NOA, etc). Hoewel ik met phone key ben ingestapt, had ik gelukkig de tegenwoordigheid van geest om even te controleren of de app werkte. Daarin stond doodleuk dat 'mobile access disabled' was. En dat dit alleen in de auto ingesteld kon worden. Als ik dat niet gezien had, had ik de bus kunnen pakken naar huis om de fysieke toegangskaart op te halen...
Nu meteen 2.12 aangeboden gekregen. Ik hoop dat daarmee de profielen terugkomen - die stonden toch in de cloud?
Dit heb ik ook twee keer gehad: Plotselinge factory reset
 
Afgelopen 2 dagen van Utrecht naar Alpe d'Huez gereden. Ik ben bang dat ik toch echt moet gaan toegeven dat de autopilot aanzienlijk slechter is geworden. Lane change lukt regelmatig niet, de auto remt af als hij vrachtauto's inhaald, gedrag in de file is echt onrustig. Afstand houden lukt goed.. Of eigenlijk een beetje te goed...

Denk dat ik een +1 stem voor terug naar radar en exit Vision only.
Tesla heeft teveel focus op toekomst, cost cutting, usa. Vandaar de razend snelle innovatie en hun grote voorsprong. Het NU voor jou en mij interesseert ze minder. Zeer frustrerend. Ik denk al 5 jaar FSD te hebben.
 
  • Like
Reactions: KL0809 and JeePee
Last edited:
Ik denk dat je het al wel weet, maar ik kan het niet in dit topic terugvinden n.a.v. jouw vraag, maar door op het tandwieltje te klikken zie je 360p staan, door daarna met je linkerwieltje naar links te drukken kun je de resolutie weer op 1080p zetten.
Je kunt het ook op 2K zetten via het tandwieltje idd maar dat is natuurlijk erg omslachtig. En dat lost het probleem helaas niet op met Netflix… heel jammer….

Verder ben ik niet tevreden over 2023.2.12: de Autopilot slingert te veel en Apple Music wil wel eens crashen. Gisteren deed zelfs mijn USB het niet meer, pas na een hard reset.
 
Je kunt het ook op 2K zetten via het tandwieltje idd maar dat is natuurlijk erg omslachtig. En dat lost het probleem helaas niet op met Netflix… heel jammer….

Verder ben ik niet tevreden over 2023.2.12: de Autopilot slingert te veel en Apple Music wil wel eens crashen. Gisteren deed zelfs mijn USB het niet meer, pas na een hard reset.
Nergens last van en eerlijk gezegd waag ik te betwijfelen dat deze versie ook maar iets heeft veranderd aan AP etc.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Volgens mij is er een korte periode geweest dat autopilot een optie was die je moest aanschaffen (begin 2019), er zijn dus wel enkele Teslas zonder AP.
Autopilot is pas ingevoerd begin 2015 dacht ik en was inderdaad een optie. Daarvoor was er enkel een domme cruisecontrol. Eind 2016 was er dan al AP2.
Het was het geld waard, alleen al om de evolutie van op de eerste rij mee te maken.
 
Nog even de soorten resets herhalen voor de nieuwelingen:


Different Resets:

  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • HARD RESTART- Restarts your display(s) and maybe a little more per Tesla service.
    • Be in Park
    • Step on the brake and hold down both scroll wheels until the screen goes blank and continue until the Tesla T logo comes back.
    • Release scroll wheels and brake and wait for the screen to be fully back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.