Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde geldt voor 2019 model 3 met HW3 en USS. Geen noemenswaardige toevoegingen in de holiday update. Rood randje om de dode hoek camera vrij zinloos omdat ik normaal niet naar het scherm kijk als ik inhaal, maar over mijn schouder. De led op de highland is handiger want die doet het ook als je richtingaanwijzer niet aanstaat.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat de verwachtingen van berijders vaak hoog liggen t.a.v. updates en met name de holiday Update. Bij andere merken mag je blij zijn als je een paar keer per jaar een bug-fx krijgt terwijl je bij Tesla gedurende het hele jaar updates krijgt. Niets verplicht Tesla om een revolutionaire update aan te bieden.

Bij Tesla is niet elke update een verbetering, maar gemiddeld gezien over het jaar zit er altijd wel een verbetering in. Blijkbaar zijn Tesla rijders verwend en is de verwachting soms te hoog. Ook zal niet elke software aanpassing zal voor iedereen even interessant zijn, sommige aanpassingen zal je wel gebruiken en andere niet. Persoonlijk maak ik bv wel gebruik van de dode hoek camera (icm over de schouder kijken) dus voor mij is het wel een waardevolle toevoeging, is er een rode rand dan hoef ik ook niet de moeite te nemen om over mijn schouder te kijken 🤷‍♂️
 
44.30.8 op MCU2 / HW3 maar op een dec 2017 Model S is de holiday update echt nihil. Single stack pull (niet handig in EU) en weer games en audio...
Alternate route werkt ook niet. Speed camera's edd ook niet gezien (kaart update zit erin). En 3D vision ook niet (heb nog USS).

Dus compleet niente niets... Stiekem wel een beetje teleurgesteld...
Correctie: alternatieve routes werkt wel.... Je moet alleen even weten dat je dan eerst de hele route op het scherm moet toveren (slingertje rechtsboven).... Maar meteen al gebruikt...
 
Ik vind het altijd wel bijzonder dat de verwachtingen van berijders vaak hoog liggen t.a.v. updates en met name de holiday Update. Bij andere merken mag je blij zijn als je een paar keer per jaar een bug-fx krijgt terwijl je bij Tesla gedurende het hele jaar updates krijgt. Niets verplicht Tesla om een revolutionaire update aan te bieden.
En hier gaat de vergelijking met Apple perfect op. Zij zijn op een gegeven moment begonnen met jaarlijks een kosteloze update te voorzien. daarbij worden op termijn bepaalde features voorbehouden voor nieuwere systemen (geschikte hardware) en zo gaan consumenten ‘iets’ sneller van hardware wisselen. Voor wagens heb je natuurlijk het nadeel dat de investering iets duurder is en het over een object gaarder normal ook iets langer mee gaat.
 
Ik vind het altijd wel bijzonder dat de verwachtingen van berijders vaak hoog liggen t.a.v. updates en met name de holiday Update. Bij andere merken mag je blij zijn als je een paar keer per jaar een bug-fx krijgt terwijl je bij Tesla gedurende het hele jaar updates krijgt. Niets verplicht Tesla om een revolutionaire update aan te bieden.

Bij Tesla is niet elke update een verbetering, maar gemiddeld gezien over het jaar zit er altijd wel een verbetering in. Blijkbaar zijn Tesla rijders verwend en is de verwachting soms te hoog. Ook zal niet elke software aanpassing zal voor iedereen even interessant zijn, sommige aanpassingen zal je wel gebruiken en andere niet. Persoonlijk maak ik bv wel gebruik van de dode hoek camera (icm over de schouder kijken) dus voor mij is het wel een waardevolle toevoeging, is er een rode rand dan hoef ik ook niet de moeite te nemen om over mijn schouder te kijken 🤷‍♂️
Het toont de enorme stap vooruit die Tesla heeft genomen op dit gebied vergeleken met 'old auto'. Waar ik vroeger na 1 jaar al zag dat de nieuwe versie van de auto die ik dan leasde features had die niet op die van mij zaten heeft dat met mn 3 veel langer geduurd, juist omdat er nieuwe features kwamen.

Om nu te stellen dat we daarom blij moeten zijn is toch een beetje 'old auto' style. De wereld is veranderd en de rest moet mee, de standaard is gezet en ook Tesla kan niet meer terug wat dit betreft.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Het wordt voor tesla ook steeds moeilijker om het in 1x goed te doen. Ieder jaar komen er nieuwe modellen en hardware bij, terwijl de 'ouwe meuk' ook nog ondersteund moet worden. De rekening van het succes zou ik zeggen. Ik vind het nog steeds indrukwekkend hoeveel patches ze er uit weten de drukken, voor zoiets groots als een auto en verkeersveiligheid.
Ik ken een hoop bedrijven die alleen maar kunnen dromen van dit tempo op zoiets basaals als een website met een paar integraties.

En wij... tja wij worden verwend! Als het 1x is goed gelukt, dan is dat de norm. Misschien nog iets meer en sneller de volgende keer pretty please? 😋🤣
 
Last edited:
Correctie: alternatieve routes werkt wel.... Je moet alleen even weten dat je dan eerst de hele route op het scherm moet toveren (slingertje rechtsboven).... Maar meteen al gebruikt...

Alternatieve routes met laadstops niet. Dat terwijl alternatieve routes JUIST interessant zijn bij lange ritten...

In plaats daarvan krijg je 1 route en kun je switchen tussen verschillende routes naar dezelfde SuC :cool:
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Optimz078
terwijl de 'ouwe meuk' ook nog ondersteund moet worden.

S100D 2018, deze ouwe meuk heeft al lange tijd niks bijzonder erbij gebruiken. Nog steeds dezelfde AP issues, niet te gebruiken autopark, auto highbeams nog steeds onbruikbaar. Zolang je niet op de software vertrouwd is het gewoon een fijne wagen om in te rijden maar het is duidelijk dat hij buiten de garantie is gevallen...
 
  • Like
Reactions: Hbrink
44.30.9 komt nu net binnen - kleine aanpassingen.
We zullen het zien morgen.
Geen noemenswaarde verslechtering/verbeteringen ook met de sneeuw condities van gisteren. Auto wimpers op de 3 uit 2019 werken OK, auto high beam werkt ook OK. Heb op NoA met vrije rijbaan achter de auto nog wel steeds om onduidelijke reden afbreken van lane changes (dan weer gaat het goed en ook soms weer een onverwachte zwieper) en nog steeds de rijstrook wissel voorstellen die niet noodzakelijk zijn.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
…….Auto wimpers op de 3 uit 2019 werken OK, auto high beam werkt ook
Bij auto wimpers moet ik altijd even denken aan Bassie en Adriaan:
1705432417839.jpeg
 
Vanochtend de laatste update (.9) geïnstalleerd terwijl de auto niet aan de lader zat. Eind van de dag wilde ik naar huis rijden en wat bleek…..de update heeft bijna 150km aan range gekost en ik had nog 125 km range over en kwam op 8% thuis.
Wat mij opviel is dat ik na een uur rijden nog steeds de blauwe sneeuwvlok in beeld had, blijkbaar was de accu onderweg niet meer op temperatuur gekomen.
 
Vanochtend de laatste update (.9) geïnstalleerd terwijl de auto niet aan de lader zat. Eind van de dag wilde ik naar huis rijden en wat bleek…..de update heeft bijna 150km aan range gekost en ik had nog 125 km range over en kwam op 8% thuis.
Wat mij opviel is dat ik na een uur rijden nog steeds de blauwe sneeuwvlok in beeld had, blijkbaar was de accu onderweg niet meer op temperatuur gekomen.

Ik denk dat een aanzienlijk deel van het verlies samenhing met die blauwe sneeuwvlok.
 
  • Like
Reactions: job-lek
De vorige update heb ik destijds ook gedaan op een moment dat de auto niet aan de lader zat, toen heel veel minder verlies in range. Dat zou bijna betekenen dat de auto zichzelf op temperatuur wil houden tijdens de update.
Denk dat er iets anders aan de hand was. Ik heb dit weekend ‘s nachts geupgrade. Hij was opgeladen tot 80 en toen ik de volgende dag wegreed op 79%