Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Gister einde middag 44.30.9 geïnstalleerd, paar uur later deze meldingen stroom en auto (M3/2019) deed niets meer. Auto door bergings voertuig moeten laten ophalen. Toeval???
View attachment 1009955

Ik weet niet of het toeval is.…..
Gisteren heb ik ook een update uitgevoerd waarbij de auto niet aan de lader hing en na de update was ik ongeveer 35% SoC kwijt. Daarna ben ik naar huis gereden en na een uur rijden had ik nog steeds de blauwe sneeuwvlok in beeld (zie ook mijn post van gisteren.
Wellicht heeft de update je batterij zo leeg getrokken dat deze (bijna) leeg is waardoor je nu deze melding hebt?
 
Toch vreemd als dat zo zou zijn. Je zou verwachten dat moderne software in dat soort gevallen rekening houdt met de SoC van de auto om te bepalen of het updaten wel kan of niet.

Desalniettemin ruk natuurlijk dat dit is gebeurd!
Benieuwd wat het was, fijn als je ons op de hoogte houdt.
 
Vanmorgen .9 geinstaleerd. Deze middag trip naar Kortrijk. Sneeuw en regenbuien. De wissers zijn nu helemaal om zeep. Werkten perfect tot de vorige grote versie. Met holiday update stelselmatig slechter
Was je front camera helemaal schoon? Ik dad gisteren ook dat mijn auto volledig was ontdooit, maar op de frontcamera zat nog wat ijs en condens.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
De wagen slaapt deze dagen binnen, dus ramen zijn volledig ijs vrij en ook proper. worden regelmatig bijkomend schoongemaakt.

op een gegeven moment zag het er zo uit en vond hij het nog niet nodig om te wissen.

Spijtige is dat ze eigenlijk altijd goed gewerkt hebben. Hopelijk snel een oplossing ga alvast een service request inschieten, dan zijn ze op de hoogte.

IMG_7146.JPG
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
De wagen slaapt deze dagen binnen, dus ramen zijn volledig ijs vrij en ook proper. worden regelmatig bijkomend schoongemaakt.

op een gegeven moment zag het er zo uit en vond hij het nog niet nodig om te wissen.

Spijtige is dat ze eigenlijk altijd goed gewerkt hebben. Hopelijk snel een oplossing ga alvast een service request inschieten, dan zijn ze op de hoogte.

View attachment 1010323
Dat had ik ook gisteren. Die spray kwam van de voorgaande auto’s.
Wat me opviel was dat de bovenste 10-20cm van de ruit minder spray krijgen, en de camera reageert pas als er echt waterstraaltjes naar boven lopen door de wind.
 
Dat had ik ook gisteren. Die spray kwam van de voorgaande auto’s.
Wat me opviel was dat de bovenste 10-20cm van de ruit minder spray krijgen, en de camera reageert pas als er echt waterstraaltjes naar boven lopen door de wind.
dat is inderdaad zo, daar had ik vroeger ook al eens last van.
maar nu was het ook terwijl het echt wel aan het regenen was en dat is nieuw.

Misschien moeten ze achter de spiegel een interieur camera hangen die naar buiten kijkt. Dan zien ze tenminste wat de bestuurder ook ziet.
 
  • Like
Reactions: prettig
Bij mij is het niet merkbaar, het verlies. Dus er moet bij jou dan iets anders spelen als je zoveel verliest.
Het was ook eenmalig op de dag dat ik een update uitvoerde op het moment dat de auto niet aan de lader hing.Ik heb eerder updates op deze manier uitgevoerd en toen veel minder verlies. Na de update heb ik overigens geen last meer gehad van extra verliezen.
 
dat is inderdaad zo, daar had ik vroeger ook al eens last van.
maar nu was het ook terwijl het echt wel aan het regenen was en dat is nieuw.

Misschien moeten ze achter de spiegel een interieur camera hangen die naar buiten kijkt. Dan zien ze tenminste wat de bestuurder ook ziet.
Met dit weer zou er ook wel eens wat condens kunnen optreden.
Spatwater en motregen blijft lastig (moet ik bijna altijd zelf wissen).
Met een regensensor gaat dit ook wel eens fout.