Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Even als losse flodder: ben de laatste paar releases aardig tevreden over de baanwissels die bijna altijd netjes worden afgemaakt en het nagenoeg ontbreken van spookremmen.
Dat had ik inderdaad ook gemerkt. Baanwissels gaan soepel en weinig aborts. Deze heb ik alleen heel af en toe als er een auto achter zit en ook van baan wisselt, dan wordt de wissel wel eens afgebroken.
Gisteren wel een abrupte remactie, maar dat was terecht omdat een busje niet zat op te letten en op mijn rijbaan kwam en bijna mijn spiegel aantikte.
 
Ik weet niet of het de auto software of de app is (of de combinatie van beide), maar de app synchroniseert bij mij veel sneller en altijd de laatste weken. Met eerdere versies moest ik vaak lang wachten of mijn zakelijke telefoon gebruiken om de auto voor te verwarmen. Nu pikt hij hem altijd op en best rap ook nog!
 
Dat had ik inderdaad ook gemerkt. Baanwissels gaan soepel en weinig aborts. Deze heb ik alleen heel af en toe als er een auto achter zit en ook van baan wisselt, dan wordt de wissel wel eens afgebroken.
Gisteren wel een abrupte remactie, maar dat was terecht omdat een busje niet zat op te letten en op mijn rijbaan kwam en bijna mijn spiegel aantikte.
Da’s echt grappig, want ik heb compleet het tegenovergestelde gevoel… 🙂
 
  • Like
Reactions: FAarts
Ik weet niet of het de auto software of de app is (of de combinatie van beide), maar de app synchroniseert bij mij veel sneller en altijd de laatste weken. Met eerdere versies moest ik vaak lang wachten of mijn zakelijke telefoon gebruiken om de auto voor te verwarmen. Nu pikt hij hem altijd op en best rap ook nog!
Net nog eens getest en nog nooit zo lang moeten wachten. ‘Laatst gezien 3 uur geleden’.

Gaat jouw wagen nog wel in diepe slaap? Check jouw phantom drain eens.
 
Dat had ik inderdaad ook gemerkt. Baanwissels gaan soepel en weinig aborts. Deze heb ik alleen heel af en toe als er een auto achter zit en ook van baan wisselt, dan wordt de wissel wel eens afgebroken.
Gisteren wel een abrupte remactie, maar dat was terecht omdat een busje niet zat op te letten en op mijn rijbaan kwam en bijna mijn spiegel aantikte.
Als je met deze recente ervaring voor de keuze zou staan om te upgraden naar EAP, zou je dat dan doen?

Voornaamste reden voor mij zou NoA zijn.
 
Als je met deze recente ervaring voor de keuze zou staan om te upgraden naar EAP, zou je dat dan doen?

Voornaamste reden voor mij zou NoA zijn.
Op mijn prive auto zit het niet, op dit moment rijd mijn vrouw het meest in die auto en ze mist het niet omdat ze toch al bijna nooit op AP/EAP rijd.

Op mijn leaseauto zit het wel en ik zou er persoonlijk bij de volgende auto weer voor kiezen met name om de baanwissels, dit rijd lekkerder dan op AP. Als net heel erg druk is gaat het niet altijd goed, maar dat heeft ook te maken met hoe ongeduldig je in het verkeer bent. Als je graag vaak van baan wilt wisselen exact op het moment dat je het zelf wilt dan moet je zelf in actie komen. Als het verkeer redelijk doorrijd en er zijn af en toe gaten, dan werkt EAP naar mijn idee wel naar behoren. Je moet dus niet verwachten dat het altijd ideaal is, maar voor mij (en ik rijd dagelijks best vaak in de spits) werkt het prima en relaxter dan AP.
 
Als je met deze recente ervaring voor de keuze zou staan om te upgraden naar EAP, zou je dat dan doen?

Voornaamste reden voor mij zou NoA zijn.
Als je het voor NoA zou doen, moet je het niet doen. Ik zet het om de 6 maand eens op om te testen of het ondertussen wel werkt, maar nog steeds niet.
Niet bruikbaar.
 
Ik heb zelden nog dat lane changes afgebroken worden.

Ik heb het ook zelden, maar toevallig gisteren nog twee keer. En de reden was voor mij totaal onduidelijk. Hij wilde gewoon weer terug naar links terwijl hij naar rechts aan het gaan was.
Ik heb het nooit, tenzij terecht wegens time-out, omdat ik de change te vroeg initieer na het inhalen.