Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.8.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ruitenwisserprobleem heb ik nooit gehad.
Ik heb nog nul strafpunten, omdat ik onmiddellijk reageer op het eerste alarm. Maar het was wel leuker als ik wat langer op het scherm kon kijken. Maar hield inderdaad wat meer risico in, moet ik wellicht toegeven, met pijn in t hart.
Ik sprak vorige week een Tesla rijder bij het Service Center in Den Haag, die had nog 4 of 5 keer Autopilot te gaan alvorens het, als straf, definitief kwijt te raken.
 
Niet bij onze MY. Klaarlichte dag, droog. En uit het niets gaat de ruitenwisser aan de slag. Terecht dat de niet-Tesla rijdende bijrijder hard begon te lachen. Echt zo knullig dit...
Hier hetzelfde! Zowel bij droog weer wissen en tijdens regen dat ik hem handmatig aan moet zetten. Maar ik merk wel een verbetering sinds een paar updates terug

Voor mijn gevoel gaat het bij de Model Y uit 2024 wel water beter dan bij de Model 3 uit 2019.
 
En je weet heel zeker dat de ruit echt schoon is, in het bijzonder voor de camera?
Zeker, en ik gebruik geen bijzondere schoonmaakmiddelen, verschillende wasstraten en zelf schoonmaken maakt ook geen verschil. Wel of geen wax bij de wasstraat maakt ook geen verschil. En dat ik het bij de 2 Skoda's nooit had en nu bij 2 Tesla's wel geeft mij het vermoeden dat het aan de auto ligt.

En ik snap het "dubbel wissen" tijdens de automatische interval ook niet. Dan wist hij 2x en dan een te lange tijd niet. Om vervolgens weer 2x te wissen en dan paar seconden niet. Enz enz.
 
Dat springen van 106 (je eigen afwijking) naar 100 is eigenlijk omdat op dat stuk fleet speed wordt genomen, om bijvoorbeeld een bocht te naderen. Soms zakt je autopilot dan ook naar lagere snelheden.

Fleet speed is namelijk niet met je marge.
Ik heb 120km/h staan en hij gaat redelijk brutaal afremmen naar 90 of minder daar..Lijkt alsof het ergens in zijn geheugen is blijven hangen van de werken daar een tijd geleden oid. Als ik eraan denk als ik er nog eens passeer zal ik het filmen.
 
Ja, als er vroeger werken waren heb je ook kans dat het fleet speed is van tijdens de werken. En dan hang je er nu natuurlijk aan.

Fleet speed is natuurlijk een lapmiddel van de tijd dat de camera niet ver genoeg kon zien, en men dan de manuele snelheid van de fleet nam als basis.
 
Ja, als er vroeger werken waren heb je ook kans dat het fleet speed is van tijdens de werken. En dan hang je er nu natuurlijk aan.

Fleet speed is natuurlijk een lapmiddel van de tijd dat de camera niet ver genoeg kon zien, en men dan de manuele snelheid van de fleet nam als basis.
Maar 25 km aan een stuk aan 30km/u willen blijven, voorbij een bord ‘einde 30km/u’ en voorbij een bord ‘einde bebouwde kom’, voorbij een nieuw bord ‘bebouwde kom’ en opnieuw voorbij een bord ‘einde bebouwde kom’. Elke dag opnieuw op dezelfde plaats is wel heel vervelend. Ik wil gerust wel gratis tot ‘fleet’ dienen, zodat hij mijn ‘speed’ van respectievelijk 50 en 70 kan overnemen.
Ik geloof niet veel van die fleet speed in Europa. Anders was die fout al lang rechtgezet. In ons dorp is het al 5 jaar 30km/u. Hij blijft er 50 rijden. Die fleet wordt dus al 5 jaar genegeerd.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Maar 25 km aan een stuk aan 30km/u willen blijven, voorbij een bord ‘einde 30km/u’ en voorbij een bord ‘einde bebouwde kom’, voorbij een nieuw bord ‘bebouwde kom’ en opnieuw voorbij een bord ‘einde bebouwde kom’. Elke dag opnieuw op dezelfde plaats is wel heel vervelend. Ik wil gerust wel gratis tot ‘fleet’ dienen, zodat hij mijn ‘speed’ van respectievelijk 50 en 70 kan overnemen.
Ik geloof niet veel van die fleet speed in Europa. Anders was die fout al lang rechtgezet. In ons dorp is het al 5 jaar 30km/u. Hij blijft er 50 rijden. Die fleet wordt dus al 5 jaar genegeerd.
30km/u is geen fleet speed, maar dat je auto ergens een bord 30 km/u heeft herkend en er nergens een bord is dat zegt "einde snelheidsbeperking".

Heb ik al voorgelegd, en is momenteel niet op de roadmap om gefixt te worden. AP Europa is legacy, en het is wachten op FSD in Europa.
 
nergens een bord is dat zegt "einde snelheidsbeperking".
Ik schreef net dat er wel een bord is. Hij gaat zelfs elders naar dertig waar er enkel niet werkende dynamische borden van dertig staan aan een school (zwart bord dus). En daar gaat hij aan het ‘einde dertig’ bord wel naar 50.
AP Europa is legacy, en het is wachten op FSD in Europa.
Waarom is die bug er dan in gekomen? Was er vroeger niet. Is sedert de uitbreiding van de verkeersbordherkenning van een paar maand geleden. Er wordt dus, in tegenstelling tot wat ik ook dacht, wel nog verder ontwikkeld. Ik vermoed onder invloed van incidenten of claims (met zwijgplicht en/of geld).
 
Die bug is er sinds de verkeersbordenherkenning, want die verkeersbordenherkenning is eenvoudig uitgevoerd: de auto herkent een verkeersbord, en reageert daarop. Geen verkeersbord, geen wijziging in je snelheid. Dus na een zone 30 herkent ie geen einde zone 30, bij je continu 30 rijden.

De logica dat na elk kruispunt een snelheidslimiet wordt opgeheven, is gewoon nooit geprogrammeerd.

Ik denk het enige dat zo een probleem oplost, is door te stoppen en de auto in P te zetten, en terug te vertrekken.