Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de nieuwe firmware 2018.24 laten draaien. Inderdaad wat nieuwe dingetjes, waaronder een nieuwe navigatiekaart. Je moet er even aan wennen, maar kijkt wel prettig. Navigatie in het cluster lijkt onveranderd. AP2 werkt vooralsnog goed.
(MCU 1)
 
A03C914D-6C9B-4E1B-A640-1648C4759188.jpeg
Fantastische update dit....
 
Grr opeens vandaag vier! keer dat AP zonder reden in de remmen ging. En dat op een ritje van 2x25km. Terwijl ik met 21.9 tot nu toe probleemloos reed. Zelfde tracé....

Heel raar. Maar goed kreeg net melding software update binnen... Wie weet wat dat ons gaat brengen ...
 
In had gisteren gewoon het uurwerkje staan direct in lichtgrijs (niet in het geel). Vanacht dan om 12.40h melding op telefoon dat update gebeurd is... vandaag al direct opnieuw update met het lege info scherm. Opnieuw vanzelf zonder mijn bevestiging. Ik merk dat AP1 er eigenlijk op achteruit gaat dus was van plan om even geen updates meer te doen, maar dat is dus niet zo eenvoudig meer...
 
Met 2018.24 is het plotseling remmen (een fractie vol in de ankers), in de verste verte geen voertuig voor ons, met cruisecontrol best vervelend. Voor mij omdat ik me de tering schrik, voor mij omdat m’n teerbeminde dan aan mij vraagt of ik wel goed bij m’n hoofd ben om dat “Russisch Roulette ding” weer eens aan te zetten. Ik blijf het na krap 9 maanden wel bijzonder vinden dat de cruisecontrol niet zelfstandig kan werken, zoals dat bij een gemiddelde andere/conventionele auto werkt, maar schijnbaar met data uit de navigatie bepaalt hoe er gereden wordt. #vastontwikkelddooriemandzonderrijbewijs:mad:
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
Zojuist ook nieuwe software ontvangen, als ik morgenmiddag weer in NL ben, eens kijken. Ik ga er van uit dat het ook de 2018.24.1 is, mijn bevindingen meld ik van de/het week(end).
 

Attachments

  • B278049B-6E48-4BB2-AC8A-88450F99DC39.png
    B278049B-6E48-4BB2-AC8A-88450F99DC39.png
    37.1 KB · Views: 38
Met 2018.24 is het plotseling remmen (een fractie vol in de ankers), in de verste verte geen voertuig voor ons, met cruisecontrol best vervelend. Voor mij omdat ik me de tering schrik, voor mij omdat m’n teerbeminde dan aan mij vraagt of ik wel goed bij m’n hoofd ben om dat “Russisch Roulette ding” weer eens aan te zetten. Ik blijf het na krap 9 maanden wel bijzonder vinden dat de cruisecontrol niet zelfstandig kan werken, zoals dat bij een gemiddelde andere/conventionele auto werkt, maar schijnbaar met data uit de navigatie bepaalt hoe er gereden wordt. #vastontwikkelddooriemandzonderrijbewijs:mad:

Met de nieuwe versie is dit bij mij alleen maar erger geworden.
Ik reed deze ochtend de Beneluxtunnel in. Op het moment dat bij mij het dak van de tunnel begint en mijn voorganger bijna onder in de tunnel is gaat de S vol in de ankers. Voor het eerst een auto achter mij terwijl dit gebeurd en deze kon het niet echt waarderen. Ook omdat dan de verlichting van de auto aan gaat, had deze waarschijnlijk niet direct is de gaten dat de auto remde i.p.v. dat alleen de verlichting aan gaat.

Ik vraag echt af welke gevaarlijke gek deze versie heeft vrijgegeven.

Gisteren redelijk ruim parkeerplaatsje voor NL begrippen. We hadden een etentje met familie en deze heb ik even Summon willen laten zien.
Blijkbaar vind hij minimaal 50cm rondom al te krap want hij weigerde en dus sta je dan voor lul.

Ook al bij de navigatie aangegeven. Het uiterlijk lijkt niet gewijzigd maar de snelheden wel. Waar hij eerst laat maar nog net op tijd voor de verkeersdrempels afremde doet hij dat nu niet meer of veel te laat. (Wordt ook aangegeven met borden van 80 naar 50.) Als het dan van 50 weer 80 wordt en ik na zelf te hebben ingegrepen de AP weer aanzet bij het 80km bord, blijkt dat de AP vindt dat het nog 60 is en enige tijd later pas 80 maar hij verhoogt dan niet zelf de snelheid. Dit moet je dan weer zelf doen.

Ik zat ook naast mijn vrouw in de auto, toen deze meerdere keren, op een ritje van ca. 5km, groot alarm kreeg voor een aanrijding.
Uiteraard was er niets aan de hand. De instellingen hiervoor heb ik reeds op late gezet omdat dit met de vorige versie ook reeds was op de standaard instellingen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and Exiteer
Met 2018.24 is het plotseling remmen (een fractie vol in de ankers), in de verste verte geen voertuig voor ons, met cruisecontrol best vervelend. Voor mij omdat ik me de tering schrik, voor mij omdat m’n teerbeminde dan aan mij vraagt of ik wel goed bij m’n hoofd ben om dat “Russisch Roulette ding” weer eens aan te zetten. Ik blijf het na krap 9 maanden wel bijzonder vinden dat de cruisecontrol niet zelfstandig kan werken, zoals dat bij een gemiddelde andere/conventionele auto werkt, maar schijnbaar met data uit de navigatie bepaalt hoe er gereden wordt. #vastontwikkelddooriemandzonderrijbewijs:mad:
Dat is ook mijn grootste angst. Ik heb nu geen AP, maar alle loaners met AP(1?) die ik heb gehad vond ik VRESELIJK vervelend dat ze continue in de ankers gingen omdat ze heel ver in de verte een vlieg de snelweg zagen oversteken.

Ik zie graag mijn nieuwe 100D, maar de mega zenuwachtige AP heb ik eigenlijk geen zin in. Ik wil gewoon op de Cruise Control rijden en niet dat die auto voor elk dingetje wat hij ziet per direct de remparachute uit gooit.
 
  • Like
Reactions: KrisB