Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
NOA schrikt nog steeds als je van de meest linkerbaan naar de middelste baan wilt en er op dat moment een vrachtwagen op de rechterbaan zit.

Het is op bepaalde stukken snelweg dat dit een probleem blijft. Ik heb het idee dat het voornamelijk optreedt op snelwegen optreedt waar eerst twee banen waren en nu een extra rijstrook is aangelegd. Het lijkt nl. net of de Tesla de rechterbaan als een invoegstrook ziet en daarom niet van links naar de middenbaan wil.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Het is op bepaalde stukken snelweg dat dit een probleem blijft. Ik heb het idee dat het voornamelijk optreedt op snelwegen optreedt waar eerst twee banen waren en nu een extra rijstrook is aangelegd. Het lijkt nl. net of de Tesla de rechterbaan als een invoegstrook ziet en daarom niet van links naar de middenbaan wil.
Is mij niet zo opgevallen, maar ik zal er eens op letten. Vandaag had ik het op de A15 richting Rotterdam ter hoogte van Dordrecht en nog een keer op de A15 ter hoogte van Barendrecht.
 
Nog steeds dat navigatie in de stad niet inzoomt... Heel raar, Restart geen oplossing, handmatig schiet het weer terug... In combinatie met display bestuurder (MS) geen ramp, maar wel raar. Heb dit nog niet eerder gemeld gezien. Wachten op volgende update maar weer...
 
Is mij niet zo opgevallen, maar ik zal er eens op letten. Vandaag had ik het op de A15 richting Rotterdam ter hoogte van Dordrecht en nog een keer op de A15 ter hoogte van Barendrecht.

Ik heb regelmatig dat op het scherm meer of minder rijbanen worden aangegeven dan de werkelijkheid. Dat geeft inderdaad problemen bij het van baan verwisselen en NoA acties...
 
Weet iemand of je ook kan inzoomen op de kaart en dat de kaart dan de auto blijft volgen?

Vroeger kon je gewoon op de plus en de min drukken en zoomde de kaart in naar de plek van de auto.

Of zie ik de plus en de min over het hoofd?

Edit: uiteraard ook de beste wensen allemaal voor 2022!
 
Weet iemand of je ook kan inzoomen op de kaart en dat de kaart dan de auto blijft volgen?

Vroeger kon je gewoon op de plus en de min drukken en zoomde de kaart in naar de plek van de auto.

Of zie ik de plus en de min over het hoofd?

Edit: uiteraard ook de beste wensen allemaal voor 2022!
Dubbeltik op scherm om in te zoomen.

Uitzoomen heb ik nog niet ontdekt, je kan de view veranderen door het map icoon linker boven kant.
 
Iemand hier die in de IT zit, ik noem geen namen, zal dit vast kunnen verklaren! :)
Ja hoor. 1: beter kijken. Bij een MS geeft een dunne grijze streep onderaan het scherm de voortgang van het huidige nummer aan. 2 om voor- of achteruit te spoelen moet je op het logo van het huidige nummer drukken en slepen. Graag gedaan 😎
 
Vandaag is me nogmaals opgevallen dat mijn tesla me naar superchargers wilt sturen waar ik helemaal niet hoor te zijn, van zodra ik met waypoints werk.
Vandaag kwam ik terug van een week-endje zee, ik gaf twee bestemmingen in (de eerste zou ik bereiken met 27% SOC, de tweede met 10% SOC).
Ik reed op dat ogenblik rond met bijna 70% SOC, en mijn Tesla navigatie stuurde me richting de supercharger van Brugge, waar ik met een SOC van 64% zou aankomen. Dat was een beetje te enthousiast om me langs een supercharger te sturen :rolleyes:
 
44.30 bij vriend op MY aan het installeren.

Volgens TeslaFi momenteel alleen voor M3 en MY.

Maar dat was bij de feestdagen ook zo.

Ik verwacht wat bugfixes na de grote uitrol en als er geen 'cold weather improvements' inzitten ben ik zwaar teleurgesteld ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nielsjah95
Ik werk al m'n hele leven in de IT, en zonder uitzondering klagen vele mensen bij elke update. Naar mijn mening vaak omdat men niet de tijd neemt om de wijzigingen te doorgronden. In plaats daarvan klaagt men alleen maar, en ziet de update als een verslechtering.

Ik vraag me altijd af of mensen werkelijk denken dat zij het beter weten dan een heel team van UI experts die hier vast wel over nagedacht hebben. Wellicht mis je gewoon wat, of heb je niet genoeg tijd genomen om de nieuwe interface te doorgronden?

En voor degenen die mij nu direct wegzetten als Tesla fanboy: dit soort reacties zie ik bij elke UI update, van elk programma of OS. Windows, MacOS, Office en ga zo maar door...

En voor degenen die met de dooddoener komen 'if it ain't broken, don't fix it': op die manier kom je nooit ergens. Ik ga liever voor 'two steps forward, one step back' want uiteraard worden er fouten gemaakt, maar die worden dan vanzelf wel weer gecorrigeerd in een volgende update.
Dat UI experts hier wel goed over nagedacht zullen hebben vind ik een zwak argument. Zij plaatsen regelmatig vorm boven functie. Mooi en voor iedereen onhandig.
Wat deze update betreft … de opdracht was duidelijk: pas het menu systeem aan zodat er ruimte ontstaat voor veel meer (toekomstige) functies. Dat gaat ten koste van het aantal kliks per functie.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: KL0809 and djlorenz
Wat een heisa om 1 à 2 kliks extra. Ook in de pers.
Enig probleem dat ik zie is dat het 'anders' is.
Ik verschoot ook de eerste keer. Maar na 1 of 2 ritten vind je alles terug en is er geen probleem meer.
Misschien is het voor een 3 of Y wel erger.

De zaken die ze vergeten zijn, komen wel snel terug: laadpaal knop op de kaart, in en uitzoomen.
1 extra klik voor de stoelverwarming? Man, waar klagen we over? Zo kan ik die tenminste niet meer per ongeluk op zetten.

Btw, door omstandigheden zit ik momenteel voor de eerste keer mijn Windows laptop in tablet mode te gebruiken. Als je eens een slechte UI wil zien, dat is er pas 1.
 
Ik wil niet de fanboy uithangen, maar zelf vind ik de nieuwe UI een verbetering.

Sommigen missen bijvoorbeeld een X om een window te sluiten. Ik vind het zoeken / reiken naar een X lastiger dan gewoon even naar beneden swipen.

Ligt misschien ook aan mijn gedrag: voordat ik wegrij stel ik alles in en dan hoef ik onderweg weinig meer te veranderen . in te stellen. Bellen doe ik met voice control, Spotify ook.

Verwarming is bijna helemaal gelijk gebleven: even klikken op temperatuur en het menu staat er...

Zijn er nog meer verbeteringen mogelijk? Vast wel. Van mij hoeft bijvoorbeeld muziek niet automatisch op te starten. En het 'recentelijk gebruikt' als symbool voegt voor mij niets toe. Irriteert dit? Niet echt.

Ik ben eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in verbeteringen in FSD rijden. Nieuw kaartmateriaal vind ik belangrijker dan meer games. Maar als veel mensen daar plezier aan beleven, be my guest...