Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
MvN.on.Tour said:
Die tweede rechts verschijnt alleen als er een passagier op de bijrijderstoel zit. Stoel leeg? Geen tweede temperatuurregeling
Vreemd, volgens mij staat hij er bij mij altijd. Zal morgen nog eens checken.
Ik heb ook permanent 2 keer een temperatuurregeling, een links (met symbooltes voor ruitverwerming er onder) en een rechts. Handig.
Ik denk dat ik iets in de instellingen voor de verwarming heb aangepast. Iets met "split" aangezet. Stond in de handleiding. Maar ik weet het niet meer precies, want ik heb zoveel "gespeeld" met de nieuwe indeling, dat ik niet meer precies weet wat ik voor keuzes gemaakt heb.
 
MvN.on.Tour said:
Die tweede rechts verschijnt alleen als er een passagier op de bijrijderstoel zit. Stoel leeg? Geen tweede temperatuurregeling

Ik heb ook permanent 2 keer een temperatuurregeling, een links (met symbooltes voor ruitverwerming er onder) en een rechts. Handig.
Ik denk dat ik iets in de instellingen voor de verwarming heb aangepast. Iets met "split" aangezet. Stond in de handleiding. Maar ik weet het niet meer precies, want ik heb zoveel "gespeeld" met de nieuwe indeling, dat ik niet meer precies weet wat ik voor keuzes gemaakt heb.
Split betekent volgens mij dat je links en rechts onafhankelijk van elkaar kunt instellen. In de vorige versie kon dat ook al aan of uit gezet worden.
 
Vandaag terug van een tripje naar Düsseldorf en meteen een goede test van de nieuwe software.
Heenreis deed hij alles prima, AP was top en de GPS met tussenpunten werkte ook prima. Ik moet wel toegeven dat het soms wat lastig is om volledig naar onderen te moeten scrollen om te zien met hoeveel % je op je bestemming arriveert. Als het nipt wordt dan hou ik het % graag in de gaten en kan ik mijn rijgedrag wat aanpassen.
Terugreis AP wederom foutloos.
Ruitenwissers waren terug dramatisch slecht, vooral omdat het niet door regende en de spray van de vrachtwagens of de miezelregen werden weer niet gedetecteerd. Maar goed, ik denk dat dit nooit goed komt.
De overgang van Duitsland naar Nederland verliep prima maar van Nederland naar België verloor ik mij connectie met het internet.
Reset geprobeerd maar niets hielp en op de koop toe kwam ik in een zware file terecht en heb ik mijn gsm moeten gebruiken om te navigeren.
Ik ben nu al enkele uren in België maar nog steeds geen connectie, iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen?
Voor de rest vind ik de update prima en de AP een stuk beter.
 
Vandaag terug van een tripje naar Düsseldorf en meteen een goede test van de nieuwe software.
Heenreis deed hij alles prima, AP was top en de GPS met tussenpunten werkte ook prima. Ik moet wel toegeven dat het soms wat lastig is om volledig naar onderen te moeten scrollen om te zien met hoeveel % je op je bestemming arriveert. Als het nipt wordt dan hou ik het % graag in de gaten en kan ik mijn rijgedrag wat aanpassen.
Terugreis AP wederom foutloos.
Ruitenwissers waren terug dramatisch slecht, vooral omdat het niet door regende en de spray van de vrachtwagens of de miezelregen werden weer niet gedetecteerd. Maar goed, ik denk dat dit nooit goed komt.
De overgang van Duitsland naar Nederland verliep prima maar van Nederland naar België verloor ik mij connectie met het internet.
Reset geprobeerd maar niets hielp en op de koop toe kwam ik in een zware file terecht en heb ik mijn gsm moeten gebruiken om te navigeren.
Ik ben nu al enkele uren in België maar nog steeds geen connectie, iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen?
Voor de rest vind ik de update prima en de AP een stuk beter.
Waarom gebruik je het energie scherm daar niet voor? Die geeft zeer nauwkeurig de verwachte SoC bij aankomst aan, en ook of je boven of onder het verwachte gebruik zit tijdens de rit. Ik vertrouw daar bijna blindelings op.
 
Waarom gebruik je het energie scherm daar niet voor? Die geeft zeer nauwkeurig de verwachte SoC bij aankomst aan, en ook of je boven of onder het verwachte gebruik zit tijdens de rit. Ik vertrouw daar bijna blindelings op.
Ik heb tijdens mijn lange rit gisteren ook een paar keren de indicatie zien zakken tot 3%, maar door er het tempo toch wat uit te halen, liepen de percentages toch wel weer op in iets veiligere cijfers. Ik denk dat ik aan 136 km/u ben begonnen, en ben gezakt tot 126 km/u. Ik denk dat in Duitsland de navi rekent op een snelheid van 130 om je bereik in te schatten.

Ik was 's nachts onderweg en zette een alarm op de aangegeven tijd dat de auto opgeladen zou moeten zijn, en dat was in alle keren behalve 2 quasi perfect.

Ik moet zeggen, met telkens een powernap na 2 uren rijden, en met assistentie van autopilot, kan je wel wat kilometers verzetten in zo een Tesla.
 
  • Like
Reactions: Woek
Vanavond tijdens laden/wachten stond de radio aan en opende ik een browser met npo1. Ik kreeg met geen mogelijkheid het geluid van de radio uit, dus radio en browser door elkaar. Radio geluid uit, browser geluid uit. Ik kan geen instelling vinden om dir te regelen. Is die er wel, of heb ik een bugje?
 
Vanavond tijdens laden/wachten stond de radio aan en opende ik een browser met npo1. Ik kreeg met geen mogelijkheid het geluid van de radio uit, dus radio en browser door elkaar. Radio geluid uit, browser geluid uit. Ik kan geen instelling vinden om dir te regelen. Is die er wel, of heb ik een bugje?
Nee dat is geen bug, dat werkt zo. Truc is dan om in plaats van radio Spotify te kiezen en een nummer op pauze te zetten.
Dan kun je daarna geluid via je browser alleen horen.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh and DTTS
MvN.on.Tour said:
Die tweede rechts verschijnt alleen als er een passagier op de bijrijderstoel zit. Stoel leeg? Geen tweede temperatuurregeling

Ik heb ook permanent 2 keer een temperatuurregeling, een links (met symbooltes voor ruitverwerming er onder) en een rechts. Handig.
Ik denk dat ik iets in de instellingen voor de verwarming heb aangepast. Iets met "split" aangezet. Stond in de handleiding. Maar ik weet het niet meer precies, want ik heb zoveel "gespeeld" met de nieuwe indeling, dat ik niet meer precies weet wat ik voor keuzes gemaakt heb.
Bij nieuwere modellen doet ook dat deel van de climatecontrole het niet als er niemand zit. Volgens mij is dat bij de modellen met warmtepomp, als er geen passagier zit, staat de rechterkant van de auto uit kwa verwarming/koeling. Bij oudere modellen is dat niet uit te schakelen.

Kan me herrineren dat dit toen op de Model Y werd geintroduceerd in een update.

Edit: gevonden! 2020.28.5 Tesla release-opmerkingen - Tesla Software Updates
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
Bij deze zal ik ook maar eens een review posten over de update in model 3.

Ik vind het zeker allemaal niet slecht en vind de reacties vaak overdreven. Natuurlijk is er ruimte voor verbeteringen. Werk zelf ook in software development en dat is helaas nooit af. Mij lijkt het dat dit een eerste fase is en wat nog heel wat ruimte heeft voor aanpassingen. Maar beste kritiek krijg je door het te lanceren. Gelukkig zijn het “maar” ui changes en zijn het geen levensbedreigende tekortkomingen. 😅

Vind de toevoeging van camera tijdens richtingaanwijzers een leuke toevoeging maar in het donker niet praktisch door richtingaanwijzers. Een toggle voor afzetten tijdens donker zou dit al oplossen.

Waypoints zijn zeer fijn en was eigenlijk raar dat dit er nu pas in zit. Kon enkele jaren eerder imo.

Welke apps hebben jullie eigenlijk in de bottom-bar staan? Enkel spotify en Trip zijn voor mij belangrijk. Zou niet weten wat ik eigenlijk nog nodig zou moeten hebben tijdens het rijden.

Het opslaan van dashcam beelden vind ik wel een gemis. Had gehoopt dat dit kon door dat dashcam icoontje te klikken in bottom-bar maar is helaas enkel de viewer.

Op naar een nieuw jaar waar ze de kritiek van de ui “improvements” kunnen oplossen.
 
Waarom gebruik je het energie scherm daar niet voor? Die geeft zeer nauwkeurig de verwachte SoC bij aankomst aan, en ook of je boven of onder het verwachte gebruik zit tijdens de rit. Ik vertrouw daar bijna blindelings op.
Je moet dan wel in het energiescherm kiezen voor rit-weergave, dan kun je inderdaad goed zien welke SoC was was voorspelt en wat het uiteindelijk gaat worden op plaats van bestemming.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Bij deze zal ik ook maar eens een review posten over de update in model 3.

. . .
Welke apps hebben jullie eigenlijk in de bottom-bar staan? Enkel spotify en Trip zijn voor mij belangrijk. Zou niet weten wat ik eigenlijk nog nodig zou moeten hebben tijdens het rijden.
Het opslaan van dashcam beelden vind ik wel een gemis.
. . .
Ik heb de knop Dashcam-beelden-opslaan in de bottom-bar erbij gezet. ;)
 
Ik heb sinds een tijdje vreemde donkere blokken in mijn kaarten zitten, hebben meer mensen hier last van?

E6965C40-B404-4888-8AC3-B03902B4C21B.jpeg
 
Ik heb sinds een tijdje vreemde donkere blokken in mijn kaarten zitten, hebben meer mensen hier last van?

View attachment 749950
Dat beeld komt uit Google maps. Op screenshot hieronder zie je zelfde plek direct uit Google maps app met dezelfde donkere vlekken.
Komt door aan alkaar geregen verschillende satellietbeelden.

Screenshot_20211230-125055_Maps.jpg
 
Het opslaan van dashcam beelden vind ik wel een gemis. Had gehoopt dat dit kon door dat dashcam icoontje te klikken in bottom-bar maar is helaas enkel de viewer.

Ik heb de knop Dashcam-beelden-opslaan in de bottom-bar erbij gezet. ;)

Stemcommando: Camera opnemen werkt ook ontdekte ik.

Over het geheel niet ontevreden over de update. Inderdaad wat wennen. Uitleg waarom de veranderingen zijn gedaan, wat de winst voor de gebruiker is en hoe je wel bij veel gebruikte onderdelen komt is zeer summier of afwezig. Dat maakt het wat lastig. Gelukkig stuurt de auto voor een deel zelf, heb ik wat tijd om eea uit te zoeken.