Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom gebruik je het energie scherm daar niet voor? Die geeft zeer nauwkeurig de verwachte SoC bij aankomst aan, en ook of je boven of onder het verwachte gebruik zit tijdens de rit. Ik vertrouw daar bijna blindelings op.
Voelt toch als een workaround. Ik wil hem niet continu open hebben staan want neemt toch veel ruimte in. % soc bij aankomst in Navi laten zien past makkelijk en zonde dat dit weg is. Ik verwacht / hoop dat dit bij een volgende versie wel terug komt.

Breder over de update: ik vind dit voor het eerst een behoorlijke teruggang. Veel dingen zijn onnodig moeilijker gemaakt en 1 of 2 klikken ‘weggestopt’. Radio bediening onhandig: switchen tussen bronnen en stations vergt meer moeite en op kleinere knoppen drukken. Schermgrootte aanpassen moet nu met een klein knopje (waarvan er meer naast elkaar staan) in plaats van naar beneden swipen. Het kruisje om schermen af te sluiten is ook weg. Nu moet je beneden matchen met welke app open staat en daar op drukken.

Al met al aanpassingen die in mijn beeld niets toevoegen en het onnodig onhandiger maken. Ui was altijd zeer sterk punt en intuïtief. Nu een stapje terug.

Positief afsluitend: waypoints werkt goed en ui ziet er wel weer mooi en fris uit met het nieuwe lettertype (smaken verschillen)
 
  • Like
Reactions: Keezje
After reading online all the bad comments, I switched back my updates to standard and I will wait until they will figure out their UI before updating it.
I'm a big fan of cool UI but it does need to be usable, at this moment I see too many drawbacks compared to gains, so I'm happy to wait.

Hopefully the UI team of Tesla will work day and night to fix all this minor things that are making the update a "meh" instead of "cool!"
 
Gaaf! Hoe mooi zou het zijn als je custom lichtprofielen kon delen met anderen, of kan dat toevallig ook?
 
Twee puntjes van kritiek, het “kaart oriëntatie“ symbooltje verdwijnt bij navigeren achter het navigatieschermpje, en de nieuwe indeling voor muziek is in mijn ogen ronduit onhandig, dat was echt veel beter. Verder een prima update.
 
Ik heb wat vraagjes over de “snelbediening” van de airco. Dat menuutje is best handig voor een paar snelle instellingen, zoals de stoelverwarming en de achterruitverwarming.

Maar hoe roep je dat op? Ik krijg het alleen in beeld als ik de temperatuur met een halve graad verhoog of verlaag. Maar dat is best onhandig.

En mijn tweede vraag. Waarom staan er bij de bestuurder icoontjes voor de voorruit- en achterruitverwarming en bij de bijrijder niet? Je kunt ze via beide kanten aan en uit zetten.
 
Ik heb wat vraagjes over de “snelbediening” van de airco. Dat menuutje is best handig voor een paar snelle instellingen, zoals de stoelverwarming en de achterruitverwarming.

Maar hoe roep je dat op? Ik krijg het alleen in beeld als ik de temperatuur met een halve graad verhoog of verlaag. Maar dat is best onhandig.

En mijn tweede vraag. Waarom staan er bij de bestuurder icoontjes voor de voorruit- en achterruitverwarming en bij de bijrijder niet? Je kunt ze via beide kanten aan en uit zetten.
Omhoog swipen voor het menu, die icoontjes zijn er alleen om snel te laten zien wat aan staat.

Ik vond deze v11 review wel goed
 
Omhoog swipen voor het menu, die icoontjes zijn er alleen om snel te laten zien wat aan staat.

Ik vond deze v11 review wel goed
In plaats van swipen kan je ook gewoon op het climate icoontje drukken.

Elon beloofd verbeteringen binnenkort in v11:

Persoonlijk denk ik dat de top bar weer terug komt, die is in legacy S/X (met verticaal scherm) nog wel aanwezig en mis ik wel.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Net weer een stuk gereden met de laatse software.
NOA schrikt nog steeds als je van de meest linkerbaan naar de middelste baan wilt en er op dat moment een vrachtwagen op de rechterbaan zit. Verder gaan de lanechanges wel soepel.
Ik heb de indruk dat de auto wat sneller versnelt en vertraagt als de afstand tot de voorganger veranderd.

SoC bij aankomst en SoC bij retour naar huis zijn net als vroeger zichtbaar als je naar beneden scrolled in het route overzicht tijdens het rijden. Alleen als je de route voor het eerst invoert is het niet zichtbaar, maar tijdens het rijden dus wel (zal dus wel een bug zijn dat deze bij invoer van de route is verdwenen).
Weergave van het energiescherm is wel prettig dat deze nu met één klik beschikbaar is en weer weg geklikt kan worden.

De kleuren van de icons is even wennen maar uiteindelijk ben ik er wel tevreden mee.
Ik denk dat de kleuren van de icons te maken hebben met branding rules. Spotify zal bv eisen dat hun icon in de keur groen wordt weergegeven. Als deze als enige groen is in het snelkeuze menu en de rest niet zou dat wat suf staan… dan maar alles een kleurtje.
 
Wat ik nu echt mis in de UI is hoe lang een muziektrack duurt.Met name bij podcasts vond ik het erg handig om de eindduur te kunnen zien. Dat is nu helaas weg en ik snap echt niet waarom.Verder blijft het irritant dat als je de deuren van buiten ontgrendelt de media vaak al begint te spelen. Met name bij podcasts mis je dan gelijk een stuk. Vooral als je dan ook nog even bezig bent een kind achterin in zijn stoel vast te maken.Lekker dat dan net de moordcast die je privé luisterende automatisch verder gaat zodat je kind mee kan genieten van weer een nieuwe moordzaak.
 
  • Like
Reactions: SR89