You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook bij de M3 is dit net als in de vorige versie zichtbaar onderaan de routelijst.Dat staat toch onderaan de routelijst? Of is dat enkel bij de MS? Als dat zo is wordt het ongetwijfeld bij een volgende update ook aan het scherm van de M3 toegevoegd.
Jij ook de beste wensen voor 2022Mooi schandalig dat ze die update dan sturen, als JIJ er niks aan hebt.
Ik bedoel met live dat het naast b.v. de aankomsttijd / afstand e.d. komt te staan zodat je het niet uit hoeft te vouwen of maar de grafiek hoeft te gaan elke keer.Dat staat toch onderaan de routelijst? Of is dat enkel bij de MS? Als dat zo is wordt het ongetwijfeld bij een volgende update ook aan het scherm van de M3 toegevoegd.
[NuttelozePost]Mooi schandalig dat ze die update dan sturen, als JIJ er niks aan hebt.
Klopt. Verschijnt vaak al als ik de straat uit ben en nog 300 km vóór mij heb. Je kunt de melding wegvegen maar 5 minuten later staat hij er weer. Nutteloze informatie, leidt alleen maar af.Een paar pagina’s terug werd er wat onnozel gereageerd op de geposte melding van iemand anders. dat er honderden kilometers voor een geplande SuC al begonnen werd met voorverwarmen. Maar dit komt dus vaker voor, ik heb mij daar zo’n twee maanden geleden ook erg over verbaasd. Op een lange rit naar Frankrijk kwam ruim 190 kilometer voor de ingeplande stop al de melding dat begonnen werd met voorverwarmen van de accu’s.
Ook later tijdens de rit en op de terugweg kwam deze melding al heel erg vroeg in beeld. Ik rij echter bijna nooit zo ver dat ik een SuC nodig heb dus verder heb ik hier geen ervaring mee. Ik weet wel dat in de zomer op en neer naar Italië deze melding niet eerder dan 20-25 minuten van te voren kwam.
Nutteloze informatie of een aanwijzing dat Tesla de efficiency enkel optimaliseert voor de use case van een road trip die verder ligt dan 1 batterijlading met bezoek aan een snellader? Als de reis eindigt bij een slowcharger is voorverwarmen voor snelladen niet nodig en wordt er nuttige batterijlading weggegooid voor nutteloos voorverwarmen van de batterij.Klopt. Verschijnt vaak al als ik de straat uit ben en nog 300 km vóór mij heb. Je kunt de melding wegvegen maar 5 minuten later staat hij er weer. Nutteloze informatie, leidt alleen maar af.
Ja, zal zijn functie hebben maar waarom moet ik dat weten in godsnaam? En hoe vaak wordt de voorgestelde SuC niet eens gehaald? Of kan ik hem overslaan omdat er nog bereik genoeg is? Heb die melding al die jaren dat die niet verscheen nooit gemist.Nutteloze informatie of een aanwijzing dat Tesla de efficiency enkel optimaliseert voor de use case van een road trip die verder ligt dan 1 batterijlading met bezoek aan een snellader? Als de reis eindigt bij een slowcharger is voorverwarmen voor snelladen niet nodig en wordt er nuttige batterijlading weggegooid voor nutteloos voorverwarmen van de batterij.
‘Onnozel’ antwoord was dat als de melding verschijnt, dat dat niet betekent dat de wagen effectief al begint voor te verwarmen. Het is niet omdat ik ‘s avonds mijn huisthermostaat op programma 2 zet, omdat ik ‘s anderdaags een uur vroeger op moet, dat hij direct begint te warmen. Hij zegt dan ook ‘programma 2 actief’.Een paar pagina’s terug werd er wat onnozel gereageerd op de geposte melding van iemand anders. dat er honderden kilometers voor een geplande SuC al begonnen werd met voorverwarmen. Maar dit komt dus vaker voor, ik heb mij daar zo’n twee maanden geleden ook erg over verbaasd. Op een lange rit naar Frankrijk kwam ruim 190 kilometer voor de ingeplande stop al de melding dat begonnen werd met voorverwarmen van de accu’s.
Het voorverwarmen geeft een fluittoon in de M3. Zodra er op het scherm staat dat hij voorverwarmt, verwarmt hij ook.Voorverwarmen aan het begin van je lange trip heb je uiteindelijk heel de trip profijt van. Niet enkel bij het laden. Hoe eerder de batterij op temperatuur is des te efficienter de energie afgifte.
Wat mij juist opviel was dat ik recent een SuC stop had en m'n S100D helemaal niet ging voorverwarmen... ScanMyTesla gaf duidelijk aan dat m'n pack nog niet op temperatuur was.
Het voorverwarmen geeft een fluittoon in de M3. Zodra er op het scherm staat dat hij voorverwarmt, verwarmt hij ook.
Ik heb hier al eens eerder gepost dat het op 200 km ongeveer 4% kost. Volgens mij is het dus niet efficient.
Zoals ik hierboven ook al schreef komt de melding al kort na het vertrek, ook al moet ik nog 300 km. rijden.200km om voor te verwarmen zou vreemd zijn. Als uiteindelijk het pack 40 graden is zou uberhaupt niet meer verwarmd moeten worden omdat door de weerstand het pack wel op temperatuur blijft.
Misschien is er iets mis met je M3? Heb een OBD2 lezer? Wat geeft ScanMyTesla aan qua temperaturen?
Ik zal eens gaan kijken...On topic, ik weet niet of het komt door de update van gisteren maar bij de start krijg ik kortstondig op de plek waar het vroeger stond de status van de LTE of WiFi te zien.
Dat is snel!Ik zal eens gaan kijken...
Jaja, ik heb de update ook (al) gekregen...
Inderdaad, ook hier is het LTE signaal enkele seconden zichtbaar...Ik zal eens gaan kijken...