Hier toch ook heel slechte ervaring met het automatisch groot licht. Vrijdag +-175 km gereden in de regen en bijna elke keer dat de feature aanstond had ik tegenliggers die naar mij knipperden. Ik merk heel goed dat het grootlicht te laat uitgaat en ook veel te nerveus is. De hele tijd aan en uit. Soms meerdere keren per minuut. Ook 2-3 keer gehad dat het grootlicht aan/uit/aan/uit ging bij een voorligger die een 20-30m voor mij reed. Eén voorligger was daar duidelijk not amused mee want die dacht dat ik hem wou wijzen op zijn snel rijden ofzo.
Twee keer gehad dat de snelheid werd beperkt door slechte zichtbaarheid terwijl iedereen gewoon de snelheidslimiet reed en het weer dat ook toeliet.
Ik merk ook dat bepaalde lijnen op de weg of gewoon een slecht wegdek (ja, België...) zorgen voor onterechte toeters en bellen terwijl de Lane departure warning uitstaat. Heel tof voor de passagiers.
TACC en AP zelf zijn verder niet verbeterd. Nog steeds veel te gevoelig en onbruikbaar in de bebouwde kom door remmen voor fietsers op het fietspad.
De afstand die nu niet meer kleiner dan 2 kan helpt ook niet. Dat zorgt ervoor dat je met TACC of de snelweg echt enorm moet anticiperen op trager rijdende voorliggers. Anders vertraagt de auto steeds om dan 5-10 seconden te twijfelen bij een lege rijstrook na het wisselen.
Mijn algehele conclusie met TACC/AP is ook negatief en het komt precies alleen erger. De concurrentie (ik heb ~6 maand een iX3 gereden) heeft het een stuk beter onder de knie zonder tweewekelijks te moeten updaten en een hele show met visualistie e.d. Ik zou serieus twijfelen om terug Tesla te nemen op dit moment. Ik merk dat ik er gewoon veel te veel mee bezig ben terwijl het net zou moeten ontzorgen.